اخبار

منطقه مورد نظر میباشد مجله خبری کشاورزی

کشاورزی دقیق با ارائه تکنیک های دقیق تر برای کاشت و پرورش محصولات، کشاورزان را قادر می سازد تا کارایی و مدیریت هزینه ها را افزایش سایت agriculture-na دهند. مدرنیزاسیون و به کار بردن روش های نوین کشاورزی می توانند تا حدودی این مساله را کنترل کنند و در وهله اول به تثبیت مقدار تولید و سپس افزایش آن بیفزایند . اگرچه کاهش هزینه ها به عنوان یک شاخص مهم در کشاورزی هوشمند شناخته می شود، ولی افزایش بهره وری از اراضی و همچنین آب را شاید بتوان مهم ترین مزیت این نوع کشاورزی دانست که باعث شده کشورهای مختلف بر روی آن سرمایه گذاری کنند تا جایی که آینده پژوهان حوزه کشاورزی، تنها مسیر کشاورزی در آینده را کشاورزی هوشمند می دانند. در صورت افزایش تراکم جمعیت این دوره کاهش داده شده و به همین دلیل ممکن است زمین به تقویت توسط کود و مقداری کنترل آفات دستی نیاز داشته باشد.

7-کنترل بهتر و راحتتر آفات و بیماریهای قارچی و نیز افزایش کنترل بر روی شرایط محیطی به طوریکه عملیات سمپاشی، وجین و مبارزه با علفهای هرز و عملیات برداشت کنترل شده به آسانی انجام میگیرد. 2-افزایش راندمان بازدهی و برداشت محصول نسبت به کشت خاکی. پس باید بر نیاز گیاه خود نسبت به میزان نور واقف باشید تا با بهترین میزان نور پردازی، نیزا گیاه رفع شود. سریعتر از طریق رابط کاربر شناسایی شوند و نسبت به حل مشکلات گلههای خود اقدام نمایند. را خود ارباب تأمین میکرد؛ بعد هم خودش محصول را میفروخت؛ اگرچه مبلغ ناچیزی به کشاورز میداد؛ ولی بالاخره یک سیستم مارکتینگ داشت؛ این نظام را در اصلاحات ارضی نفی کردند؛ یک تکه زمین به کشاورز دادند؛ زمینی که مثلاً آبش حل نشده بود و مشکلات بیشمار دیگر داشت. در بازار صادراتی ایران دیده می شوند و سهم بسیار ناچیزی در میان دیگر مشتریان عمده خرمای ایرانی مانند امارات، پاکستان، افغانستان و ترکیه دارند. کشور چین نیز از طریق افزایش کشت زعفران به صورت گلخانه ای و نیز از طریق فروش «زعفران تقلبی و بی کیفیت» با نام زعفران ایران به بازار زعفران ایران لطمه زده است گرچه این کشورها از لحاظ میزان تولید توان رقابت با ایران را در شرایط کنونی ندارند اما میتواند با صادرات زعفران ارزان قیمت و یا تقلبی به بازار زعفران ایران ضربه بزنند.

11 در روش سنتی پیاز زعفران به مدت بسیار طولانی و چندین سال و به دور از دید و دسترسی در زیر خاک دفن شده که موجب افزایش بیماری در پیاز و خاک می شود در کشت نوین پیاز در دسترس بوده و مراقبت های لازم به راحتی و سهولت انجام می شود. سلامت بالای این محصولات و دسترسی آسان باعث افزایش تقاضا میشود. همچنین با هدف تامین امنیت غذایی کشور با اتکا به گندم تولید داخل، 13 میلیون و 300 هزار تن گندم در سال 97 تولید شد که با کنترل مناسب آفت سن گندم، درصد سن زدگی به کمتر از 0.3 درصد رسید و درصد بهره مندی کشاورزان از بذور گواهی شده از متوسط 24 درصد سال 92 به 47 درصد در سال 97 افزایش یافت. مدنی بر این باور است که ایران پتانسیل کشت غلات را دارد که می توان با برنامهریزی درست حتی تولید غلات را افزایش داد اما بایستی کشت صیفیجات را به گلخانهها انتقال داد. این کمبود در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت و شیوع بیماری کوید -۱۹ و تبعات اقتصادی آن، این موضوع را تشدید کرده است. عدم تخصیص حساب به شماره تلفن همراه: در این قسمت از بانکداری دیجیتالی، مشتری می تواند حسابی که قبلا در شعبه برای آن، نرم افزار همراه بانک و سامانه پروفایل همراه در بانکداری دیجیتالی فعال کرده، غیر فعال نمایید.

سازمان غذا و کشاورزی ایالات متحده (FAO)هشدار می دهد که تا سال 2050، 9.3 میلیارد گرم نیاز غذایی بر روی زمین وجود خواهد داشت که به این معنی است که 13.4 میلیارد تن مواد غذایی باید سالانه تولید شود (یا 62٪ بیشتر از حال حاضر)، این واقعیت را هم باید افزود که این سیاره بیش از نیمی از زمین های زراعی خود را در کمتر از نیم قرن از دست داده و اثرات گرمایش زمین بر اکوسیستم ها غیر قابل انکار است. در روش سیستم هیدروپونیک غیر فعال مواد مغذی چندین بار توسط گیاه مورد استفاده قرار میگیرند، یکی از ضعفهای این روش احتمال کم شدن میزان مواد مغذی موجود در آب است. مواد مغذی مورد استفاده در گلخانه هیدروپونیک بصورت مرطوب و مایع یا پودری و خشک بوده و به دو صورت طبیعی و مصنوعی قابل تهیه است. او با اشاره به اینکه گفتوگوهای مستقیم و رو در رو می تواند به نتیجه دادن مسائل بین دو کشور کمک کند،گفت: به خاطر ظرفیت تکنولوژی و زمین مستعد کشاورزی در برزیل این آمادگی وجود دارد که سرمایهگذاران ایرانی جذب شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، کشاورزی همواره یکی از مهمترین و البته مظلومترین حوزههای اقتصادی است که در کشور ما وجود دارد و همیشه از توجه ویژه برای توسعه محروم بوده است. در این زمینه میتوان به اقداماتی همچون «افزایش بهرهوری محصول و نهادهها»، «کاهش ضایعات و هدررفت»، «توسعه فناوری و مدیریت دانش»، «تشویق افزایش سرمایهگذاری در خدمات پشتیبان»، «حمایت از توسعه تشکلها و گروههای تولیدی و خدماتی مرتبط»، «توجه به سلامت و استاندارد غذا»، «افزایش حاصلخیزی خاک و خاکورزی»، «توجه به تنوع زیستی»، «افزایش صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و پایه»، «حمایت از زنجیره ارزش محصول و تقویت آن»، «توجه به آثار و پیامدهای تغییرات آب و هوایی و همچنین شیوع کووید 19 و اتخاذ راهکارهای مناسب برای مدیریت آنها»، «عملیاتیسازی سیستم پویا و کارآمد مدیریت، کنترل، نظارت و ارزیابی، با مشارکت بخش خصوصی و سازمانهای مردمنهاد»، «تحقیق، آموزش و ترویج» و «همکاریهای منطقهای و جهانی»، اشاره نمود. پیش از این مجوز نانوایی تا 5 میلیارد تومان بود که این موضوع هزینه تولید نان را افزایش میداد.

معمولا بهتر است فضای داخلی دمایی در حدود 70 درجه داشته باشد و بخشی از سقف گلخانه فضایی را برای ورود هوا برای تولید CO2 باز نگه داشته شود. رسول محمدی، کارشناس بخش کشاورزی، در رابطه با مزایای کشت گلخانهای به خبرنگار ایمنا میگوید: اصفهان از استانهای پیشرو در زمینه کشت گلخانهای است بهطوریکه حدود هزار و ۵۰۰ واحد گلخانه در استان مستقر است و بیش از ۲۰ هزار نفر بهطور مستقیم در این مراکز فعالیت دارند. به گفته ی مراکز علمی تحقیقاتی کشاورزی، ارزیابی روند تغییرات سطح زیر کشت زعفران در طی 30 سال اخیر نشان میدهد که کشت این محصول در ایران افزایش قابلتوجهی یافته است؛ بهطوری که زعفران هماکنون در 21 استان کشور در سطحی معادل 88 هزار هکتار کشت می­شود. 5-افزایش کیفیت کلاله های زعفران و افزایش عیار زعفران به دلیل در امان ماندن از تابش مستقیم آفتاب و درنتیجه تولید محصولی با کیفیت تر. این گیاه با جام گلی مشتمل بر سه گلبرگ و سه کاسبرگ هم رنگ بنفش و سه پرچم زرد و کلاله سه شاخه ای به رنگ قرمز سیر، گیاهی چندساله و متعلق به خانواده زنبقیان Iridaceae است. از آنجا که استفاده از ماشینها و ادوات کشاورزی امروزی و پیشرفته با توجه به قیمت آنها بهخصوص با درنظر گرفتن شرایط ارزی کشور برای زمینهای کوچک میسر نیست، یکی از متداولترین راههای غلبه بر این مشکل در دنیا- که همان ایجاد شرکتهای کشت و صنعت باشد- را میتوان دوای این درد دانست.

هوشمندسازی کشاورزی با کمک اینترنت اشیا توانسته است تا بر بسیاری از مشکلات کشاورزان غلبه کند و میزان برداشت محصول ارگانیک را در واحد سطح بهبود دهد. از آنجايي كه از هر بوته خيار بين 20 تا 40 عدد محصول برداشت ميشود، ميتوان نتيجه گرفت كه خيار محصولي سودآور و پرطرفداري براي كشت به روش هیدروپونیک است. خيار يكي از بهترين محصولات براي كشت به روش كشت هیدروپونیک ميباشد. كشاورزي به روش كشت هيدروپونيك تا 90 درصد مصرف آب را كاهش ميدهد و محصولات با كيفيت بالاتر و ارزش غذايي ويژه توليد ميكند. براي كاشت گوجه فرنگي به روش كشت هيدورپونيك بايد محيطي كنترل شده با دماي مناسب و نور كافي فراهم شود. ادغام فن آوری اجازه خواهد داد اتوماسیون کشاورزی با استفاده از IoT برای کشاورز عصر جدید. الان کشاورز کلی سرمایهگذاری مالی و یدی کردهاند، محصول آماده شده است اما بازار خرید ندارد.

ساخت این محلول میتواند توسط خود گلخانه داران تهیه شود و یا از محلول های آماده در بازار استفاده کنند. شما میتوانید این دو نوع سیستم را از شرکت ساخت گلخانه مزرعه بکر تهیه کنید. وی افزود در مذاکرات با وزیر کشاورزی روسیه قرار شد در باره موضوعات مختلف کشاورزی تفاهماتی در زمینه های همکاری های دو جانبه انجام شود و ازیک هیات مجرب روسی برای بررسی ظرفیت های کشاورزی و شیلات برای بررسی ظرفیت های ایران دعوت به عمل می آوریم. سیستم جزر و مد در گلخانه هیدروپونیک براساس تایمر و کاملا دقیق عمل میکند. این بانک، نخستین بانک تخصصی ایران و سومین بانک دولتی ایرانی است، در زمینه اعطای وام، خدمات بانکداری خرد و بانکداری اختصاصی فعالیت میکند و تمرکز اصلی آن بر خدمات مالی و بانکداری به صنایع کشاورزی است. تربت حیدریه، گناباد، حاشیه رود بیرجند، قائن و فردوس از مناطق اصلی کشت زعفران ایران به شمار میروند. مصرف منابع آبی در کشت گلخانهای چیزی برابر با یک دهم فضای آزاد است یعنی به ازای هر کیلوگرم تولید تنها یک دهم از منابع آبی مصرف میشود.

برای داشتن یک گلخانه هیدروپونیک با شرایط مناسب که فضا را برای رشد گیاهانی با کیفیت فراهم میکند، باید نکات مهمی را در نظر گرفت که عدم رعایت این نکات باعث افت کیفیت محصولات خواهد بود. براي توليد خيار با روش آبكشت نياز به فضاي بسيار زيادي نيست و ميتوان اين محصول را حتي در متراژي كم نيز پرورش داد. كودهاي مورد استفاده در روش آبكشت معمولا به دو صورت مايع و جامع ارائه ميشود و كودهاي جامد قبل از مصرف بايد در مقدار مناسبي آب حل شوند. دو نوع سیستم برای تغذیه گیاهان در روش گلخانه هیدروپونیک وجود دارد. با همه این ها نباید از رقبایی که در بازار وجود دارند غافل شویم.

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت کشاورزی استفاده از آبپاش برای آبیاری بسیار ضروری شده است. شما میتوانید در کنار این کود ها ، کودهای NPK را نیز استفاده کنید. 1- نانوذرات کودی : این نانوذرات در واقع با کاهش سایز و اندازه کود ها و مواد غذایی میتوانند در انتقال آن ها نقش داشته باشند. میزان نور وارده به گلخانه و جهت ورود آن باید به دقت اندازهگیری و مورد بررسی قرار گیرد. همچنین گوجه فرنگی را میتوان در محیطهای تاریک، مثل انبار با استفاده از نور مصنوعی پرورش داد، البته انجام این کار نیاز به بررسی بیشتر دارد و لازم است که جنبههای مختلف اقتصادی آن بهطور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. PH آب از فاکتورهای اصلی در کشت هیدروپونیک است و باید براساس نوع گیاه تحت کشت، میزان مناسبی داشته باشد و بهتر است میزان آن بصورت روزانه کنترل شود. بایگانیشده از اصلی (PDF) در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۲. اطلاعاتی که در بازههای زمانی طولانی جمعآوری شدهاند به کشاورزان کمک میکنند تا تصمیم بگیرند که چه گیاهانی برای کاشت در مزارع آنها مناسبتر هستند. از زمانی که الوین تافلر کتاب موج سوم را نوشت و گذر کردن کشورهای توسعه یافته از انقلاب صنعتی به عصر اطلاعات را تشریح کرد و عصر اطلاعات را موج سوم خواند، حدود چهار دهه می گذرد که اکنون کشاورزی هوشمند را سومین انقلاب سبز می دانند که به کاربرد ترکیبی فناوری های اطلاعات و ارتباطات اشاره دارد.

گیاه نیز همانند انسان می تواند، تشنگی خود را با آب مشخصی برطرف نماید یعنی زمانی که گیاه احساس تشنگی نمود خودش تصمیمات لازم را جهت سیراب کردن خودش اعمال نماید و این کار با هوشمندسازی مزرعه با تجهیزات پیشرفته به راحتی امکان پذیر است. در این روش بخش کوچکی از ریشه گیاه با آب و مواد مغذی در ارتباط بوده و بخشهای دیگر ریشه در معرض هوا قرار میگیرد، در نتیجه اکسیژن بیشتری توسط ریشه گیاه جذب شده و محصول کیفیت بالاتری خواهد داشت. در صورتی که شرایط کشت خوبی فراهم کنید پس از 12 هفته محصولات بسیار زیادی برای برداشت خواهید داشت. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار تصریح کرد: 725 دستگاه کمباین و دستگاه دروگر برنج و غلات در جویبار فعالیت دارند که علاوه بر پوشش این شهرستان، به دیگر شهرستان های استان و مناطقی از استان های خراسان شمالی، گلستان و قزوین در برداشت برنج، گندم و جو خدمات رسانی می کنند. همچنین میتواند به عنوان مدیر یا مجری واحدهای تولیدی دولتی و خصوصی و کمک ناظر اقتصادی طرحها و برنامههای کشاورزی فعالیت کند. کوین موسر مدیر توسعه و مسئول یک بخش در شرکت فناوری فول هابر می گوید: در ماشین آلات متعارف کشاورزی، انتقال مکانیکی و درایو پنوماتیک خیلی رایج است.

امکان توسعه به شکل عمودی. امکان تبدیل به چند واحد مجزا را جهت کشت های مختلف داراست. به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. به گفته مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از مجموع افراد پالایش شده هشت هزار و ۷۸۴ نفر واجد شرایط شناخته شده و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر واریز وجه داشته اند. رشد این گیاه بسیار سریع است و در کلیه محیط های کشت هیدروپونیک مخصوصا از نوع NFT، ایروپونیک و اب و فلو به خوبی رشد می کند و برای افراد تازه کار در زمینه هیدروپونیک هم فوق العاده مناسب است. دفتر پژوهش ایرنا در دو بخش به این موضوع پرداخته که در بخش نخست گزارش، به وضعیت محصولات کشاورزی و موارد مستند در زمینه وجود بقایای سموم و کودهای شیمیایی در محصولات پرداخته شد و در بخش دوم، وضعیت تولید آفتکشها و کیفیت آنها اعم از وارداتی، تولیدی و میزان مصرف سموم خطرناک و کم خطر و نیز راهکارها برای استفاده درست از سموم مورد بررسی قرار میگیرد.

یکی از کشاورزان شهرستان اهر در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: مشکلات کشاورزان محدود به یک یا دو موضوع نیست و این قشر پرتلاش با سختیها و مشکلات متعددی روبهرو هستند. اینگونه میتوانید یک گلخانه به روش اصولی راهاندازی کنید و از کارشناسان متخصص این شرکت هم کمک بگیرید. کشاورزی مدرن رویکردی در حال تحول در نوآوری های کشاورزی و شیوه های کشاورزی است که به کشاورزان کمک می کند تا بهره وری تولید را افزایش داده و میزان مصرف منابع طبیعی مانند آب ، خاک ، انرژی … به کمک اپلیکشنها میتوان میانگین داده های چندین سال را با هم مقایسه کرده و بر اساس آن تصمیمات هوشمندانهتری گرفت. در هیچ جای جهان منطقهای چون جیرفت را نمییابید که در طول چهار فصل در آن کشت شود. توليد گندم به روش كشت هيدروپونيك به دليل اينكه در تمام طول سال و در مناطق مختلف انجام ميپذيرد، بسيار سودآور ميباشد. براي كاشت گندم به روش كشت هيدروپونيك، بذرها در حجم انبوه روي سينيهايي كه بهتر است از جنس پلاستيك باشند ريخته ميشود. در دی و بهمن وضعیت خوبی دارد و وقتی به سمت بهار و تابستان میرویم وضعیت تبخیر و تعرق گیاهان بالا میرود.

این گیاه تابستان وقتی به خواب میرود به آب نیاز ندارد. 2. گیاهان روز کوتاه SDP: Short Day Plants برای به گل رفتن نیاز نوری کمتر از ۱۲ ساعت دارند. نحوه ی استفاده از کود مرغی مایع در آب آبیاری و در ساعت پایانی آبیاری بهترین نتیجه را میدهد. سایت آل کود سالهاست اقدام به فروش کود های گلخانه ای متنوعی چون: اسید هیومیک، سه بیست، مولتی کمپلکس، کود آهن، کود پتاس، کود فسفر بالا، کود جلبک دریایی، قارچکش فسفیت پتاسیم و … این کارشناس میافزاید: استقبال از این نوع کشت به دلیل مزیتهای آن است. زیبایی فریم این گلخانه ها به جهت استفاده آنها در فضا های باز منازل و یا باغچه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مساحت این گلخانه ها به جز مواردی که از فضای داخل آن برای پذیرایی و یا استراحت استفاده می گردد، کوچک می باشد. آنها هدفی در بازار جهانی نداشتند و به دلیل استفاده از روشهای سنتی کشاورزی، تولید بسیار کمی داشتند. این سیستم یکی از سادهترین و ارزان ترین روشهای کشت هیدروپونیک به شمار میرود. نور یکی از مهمترین فاکتورهایی است که هنگام احداث گلخانه هیدروپونیک باید در نظر گرفت. بدین جهت اگر در فضایی پر نور گیهان را پرورش نمیدهید باید برای آن ها نور مصنوعی ایجاد کنید تا نیاز آنها به نور مرتفع شود.البته هر گیاهی نورپردازی و میزان نور مناسب خود را میطلبد.

اکنون بسیاری از گیاهان در دنیا با این روش تولید میشوند و آن را به بخش مهمی از کشاورزی مدرن تبدیل کرده است. با توجه به عدم تطابق ظرفیت بازار کشور در این حوزه با میزان فارغ التحصیلان شاخه های مختلف این رشته، درآمد قابل توجهی در انتظار آن دسته از متخصصینی که در پی استخدام می باشند، نیست . مجلس وکلای تجار ایران که آن را مجلس تجارت هم میخواندند، دستگاهی اقتصادی، با صلاحیت حقوقی و شخصیت سیاسی بود. ممکن است در بعضی مناطق تخطی شود، با این حال ما بدون شعار با اصلاح الگوی مصرف پایبند بودیم. از طرفی پیاز زعفران در زمین به مدت 7 ـ 4 و در بعضی مناطق تا 10 سال باقی مانده و محصول میدهد و از این نظر احتیاجی به کاشت مجدد زعفران در سال های بعد ندارد. در سالهای اخیر در سایه بی نظارتی و قاچاق پیاز زعفران از ایران سود زیادی نصیب بازار زعفران افغانستان شده است و اکنون بالاترین فروش زعفران در چین و حتی در اروپا و آمریکا به افغانستان اختصاص دارد. این گیاه رشد خوبی در محیط با نور و دمای کم دارد.