اخبار

نگاهی بر جایگاه ایران در تولید برخی محصولات کشاورزی در جهان فروغ دشت | agriculture-na

کریدور شمال- جنوب و فرصت کم نظیر صادرات مجله خبری کشاورزی و باغی ایران به… کود آلی ارگانیک باغچهشرکت بیز به جهت حفظ، نگهداری و همچنین احیای گیاهان توسط متخصصین حوزه کشاورزی شروع به تولید انواع کود های ارگانیک (فاقد هر گونه مواد شیمیایی) کرده است. کود باغچه ارگانیک با افزایش ماده آلی و اصلاح ساختار خاک منجر به افزایش قدرت ریشه زایی و افزایش مقاومت گیاه در برابر آفات و بیماری ها می گردد. شرکت مبتکران دشت طلایی به منظور تأمین انواع محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در سال ۱۳۹۹ ثبت و شروع به فعالیت نموده است. از سوی دیگر مجموع وزن محصولات کشاورزی و صنایع غذایی صادراتی در این مدت نیز برابر با یک میلیون و 247 هزار تن بوده است که در این بخش نیز با افت روبرو بوده ایم. طبق اعلام معاون گمرک ایران در سه ماهه ابتدایی امسال بیش از ۴.۵ میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور شده که گندم با ۱.۷ میلیون تن به ارزش ۷۱۸.۶ میلیون دلار و ذرت با ۱.۷ میلیون تن به ارزش بیش از ۶۷۵.۹ میلیون دلار در صدر ۲۵ قلم کالای اساسی وارداتی قرار دارند.

  • این محصولات از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توان به اشکال مختلف از آن ها استفاده کرد.
  • به گفته ساکن برجی پاکستان از این فرصت استفاده کرده و “احتمالا تا ۱۰ روز آینده صادرات سیب زمینی به کشورهای هدف” ایران را آغاز می‌کند.
  • اهمیت تولید فلفل دلمه ای با توجه به ارزش غذایی فوق العاده آن مشخص می شود.
  • کافیست تا برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در مهرگان تماس حاصل فرمایید.
  • صادرات رب گوجه فرنگیو صادرات گوجه فرنگی، دو گروه از منابع درآمدزا هستند که برای رونق اقتصادی کشور، نقش حیاتی ایفا می کنند.

آریس توانسته با جمع آوری کامل ترین لیست محصولات کشاورزی کشور و کامل ترین لیست محصولات زراعی کشور این امکان را فراهم کند که بتوانید با بررسی دقیق جزییات هر محصول و بررسی نیازهای محصولات زراعی، محصول متناسب با اقلیم آب و هوایی خود پیدا کنید. کشورهای همسایه در ماه‌های اخیر از ورود برخی فرآورده‌های کشاورزی ایران به خاطر آلودگی جلوگیری کرده‌اند. کارشناسان می‌گویند نظارتی بر روش تولید محصولات کشاورزی نمی‌شود وفروش آنها در داخل سلامت مردم را به خطر می‌اندازد. نیاورانی، نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پاسخ به این پرسش که وزارت کشاورزی از دریافت مجوز صادرات مرکبات شمال به چین خبر داده است آیا در عمل…

صادرات بادمجان

در حمل جاده ای، بسته به نوع و حجم کالا از انواع ماشین آلات مانند کامیون و تریلی استفاده می شود. در حمل این نوع از محصولات به صورت زمینی به راحتی میتوان حمل در تناژ بالا را بر روی پالت و یا در باکس های مخصوص اجرایی نمود. چنانچه برداشت محصول دیرتر انجام شود و دقت کافی در طی عملیات برداشت صورت نگیرد معمولاً میزان محصول کاهش می‌یابد. ایران با تولید سالانه ۳۳۰ تن و صادرات ۲۸۰ تن از این محصول بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادر کننده زعفران در دنیا است (آمارنامه سال ۱۳۹۸). بعد از سالها توقف و سکوت مجامع بین المللی نسبت به زعفران ایران، سرانجام سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد به صراحت اعلام کرد که زعفران ایران بهترین و مرغوب ترین زعفران جهان و ایران بزرگ ترین تولیدکننده این محصول در جهان است. در سال ۱۴۰۰ سطح زیر­کشت باغات انار کشور بالغ بر ۹۰ هزار هکتار عنوان شده و متوسط عملکرد تولید انار در باغات بالغ بر ۱۴ تن در هر هکتار است.

صادرات گندم

استان­ های اصفهان، آذربایجان­ شرقی، خراسان، کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان به عنوان برترین‌ تولید­کنندگان محصول پیاز در کشور مطرح هستند. بسیاری از مردم در سراسر جهان به اشتباه ایرلند را به عنوان منبع این غده فوق­ العاده همه­­ کاره معرفی می ­کنند. خاستگاه سیب زمینی در حدود ۴ هزار سال پیش در آمریکای جنوبی در پرو بوده است. بیش از هزار گونه سیب زمینی در سرتاسر جهان وجود دارد به طوری که سیب زمینی پس از برنج و گندم از نظر مصرف انسانی سومین محصول غذایی مهم جهان است و به عنوان یک عنصر اساسی بیش از یک میلیارد نفر در جهان مصرف سیب زمینی دارند. میوه ها و سبزیجات منبع غنی ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر هستند. این محصولات از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توان به اشکال مختلف از آن ها استفاده کرد.

محصولات باغی

صادرات پسته و خرما در ایران به کشورهای دیگر جهان سابقه ی زیادی دارد و به نحوی از تجارت های سنتی ایران به شمار می رود. بسیاری از کشورهای جهان، متقاضی خرید انواع عسل صادراتی ایران هستند. شهرهای مختلف ایران از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، شهر خلخال و سایر شهرهای کوهستانی، مرغوبترین عسل صادراتی را تولید می‌کنند. شرکت های صادرات عسل به طور مستقیم با زنبورداران در ارتباط هستند و مطابق با نیاز مشتریان خارجی، حجم مشخصی از عسل را صادر می کنند. به عنوان مثال می توان به مشکل ایجاد شده برای محموله هندوانه صادراتی به عمان در سال گذشته اشاره کرد. تیم آریس متشکل از متخصصان حوزه کشاورزی در انواع محصولات زراعی، محصولات صیفی و محصولات باغی توانسته کامل ترین اطلاعات کشاورزی کشور را جمع آوری کند.

http://3darchitecture.ir