بسته محرک چین به افزایش فروش خودروهای الکتریکی در طول تعطیلات یک هفته ای کمک کرد و یکی از تولیدکنندگان آن را “بهترین هفته طلایی در سال های اخیر” توصیف کرد.
به گزارش ایسنا، خودروهای برقی در چین در حال حاضر از هر سه خودروی جدید در برخی نقاط این کشور فروش دارند و بسیاری از این سفرهای جاده ای توسط خودروهای برقی انجام می شود، هرچند دولت چین آمار دقیقی را اعلام نمی کند.
نتایج نشان داد که شرکت خودروسازی چینی لیپ موتور در هفته اول اکتبر رکورد 17000 سفارش دریافت کرده است. همچنین، مدیر عامل شیائومی، لی جون، گفت که سفارشات در هفت روز بیش از 6000 خودروی الکتریکی SU7 بوده است که بیش از نیمی از میانگین تحویل ماهانه است.
تصاویری از نمایشگاههای شلوغ خودرو در شبکههای اجتماعی چین در هفته گذشته به شواهدی از رونق بازار افزوده است. البته باید دید که آیا این افزایش میتواند روند کلی کاهش هزینههای مرتبط با خودرو را که در هشت ماهه اول سال 2.4 درصد نسبت به سال 2023 کاهش داشته، معکوس کند.
گذشته از هزینه ماشین، مردم سفرهای جاده ای را به عنوان روش ترجیحی خود برای سفر در تعطیلات انتخاب کردند که باعث ایجاد ترافیک و صف های طولانی در ایستگاه های شارژ برای افرادی که از خودروهای برقی استفاده می کنند، می شود.
داده های رسمی نشان می دهد که این به شارژرهای عمومی در بزرگراه ها کمک کرد تا در دو روز اول تعطیلات به سطح رکورد 15.58 گیگاوات ساعت برسند. بر اساس داده ها، این افزایش 56 درصدی نسبت به مدت مشابه تعطیلات در سال 2023 است.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403071713396/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B1%D9%82%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF