در حالی که صنعت خودرو برای یک دولت جدید جمهوری خواه تحت ریاست جمهوری منتخب دونالد ترامپ آماده می شود، سهامداران در تعجب هستند که چگونه تغییر در رهبری می تواند عملیات، چشم انداز نظارتی و استراتژی های خودروهای الکتریکی آنها را شکل دهد.
به گزارش ایسنا، خودروسازان، تامین کنندگان، رهبران کارگری و تحلیلگران در حال بررسی تاثیر بالقوه تغییرات سیاست های مورد انتظار به ویژه بر تجارت، آلایندگی ها و هزینه های انرژی هستند.
انجمن های صنعتی و مدیران گفتند، خودروسازان در حال آماده شدن برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب هستند تا تعرفه های جدیدی را بر خودروهای مکزیک و احتمالا سایر کشورها اعمال کند و بسیاری از سیاست های موجود را که به نفع خودروهای الکتریکی است، معکوس کند.
ترامپ گفته است که قصد دارد قوانین خودرو EPA و وزارت حمل و نقل را در اولین روز ریاستش لغو کند و قصد دارد اعتبار مالیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی و سایر مشوق ها را حذف کند. تغییرات مقرراتی میتواند به خودروسازان انعطافپذیری بیشتری برای ساخت شاسیبلندها و کامیونهای بنزینی با سود بیشتر بدهد، اما سؤالاتی را در مورد آینده باتریهای خودروهای الکتریکی و هزینههای چند میلیارد دلاری تولید ایجاد میکند.
انجمن حمل و نقل با انتشار صفر، که شامل تسلا، ریوین، لوسید و سازنده باتری الجی است، روز چهارشنبه (6 نوامبر) اعلام کرد که آماده همکاری با ترامپ است. در ادامه بیانیه آمده است که چهار سال آینده برای اطمینان از توسعه و استقرار این فناوری ها در کارخانه های آمریکایی بسیار مهم است. سهام تسلا در روز چهارشنبه نزدیک به 15 درصد افزایش یافت، زیرا سرمایه گذاران شرط میبندند که این شرکت از روابط نزدیک بین ایلان ماسک، مدیرعامل و ترامپ سود خواهد برد.
مانند سال 2019، ترامپ قصد دارد توانایی کالیفرنیا برای تعیین قوانین آلایندگی خودروهای خود را لغو کند. جو بایدن اقتدار کالیفرنیا را احیا کرد. ترامپ همچنین تصمیم خواهد گرفت که چگونه میلیاردها دلار برای پشتیبانی از شارژ خودروهای الکتریکی هزینه کند.
ترامپ بارها هشدار داده است که بر خودروهای وارداتی از مکزیک تعرفه های 200 درصدی یا بیشتر اعمال خواهد کرد و ممکن است بر خودروهای آسیایی و اروپایی نیز اعمال کند. ترامپ میخواهد واردات خودروهای چینی را ممنوع کند، اما برای خودروسازان چینی که در آمریکا خودرو تولید میکنند، داستان متفاوت است.
وزیر تجارت کره جنوبی گفت که انتظار دارد در صورت اعمال تعرفه های بیشتر توسط ترامپ، شرکت های کشورش در آمریکا سرمایه گذاری بیشتری کنند.
شینجی آئویاما، مدیرعامل هوندا گفت که ظرفیت تولید سالانه هوندا در مکزیک حدود 200 هزار دستگاه خودرو است که 80 درصد آن به بازار ایالات متحده صادر می شود. آئویاما گفت اگر ایالات متحده تعرفه های دائمی را بر خودروهای وارداتی از مکزیک اعمال کند، هوندا باید تغییر تولید را در نظر بگیرد.
به گزارش رویترز، یک فرد مطلع به تویوتا گفته است که تعرفه های سنگین ترامپ بر واردات مکزیکی می تواند این خودروساز را مجبور به انتقال تولید به تگزاس کند. تویوتا کامیون های تاکوما را در دو کارخانه در مکزیک تولید می کند و سال گذشته بیش از 230000 دستگاه از این مدل را در ایالات متحده به فروش رساند.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403081712655/%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7