اخبار

پایداری کشت گندم در آبادان با رعایت اصول کشاورزی حفاظتی | agriculture-na

حل رضایت بخش این مسئله مستلزم آگاهی از اصول تئوری و عملی برنامه ریزی سیستماتیک خواهد بود‘ بدینجهت ذیلا ابتدا به تشریح اصول لازم برای تعیین حد مطلوب پرداخته می شود و سپس رابطه این اصول با مهمترین روش های برنامه ریزی که در حال حاضر درکشاورزی مورد استعمال دارند مورد بررسی قرار می گیرند. برنامه ریزی واحدهای کشاورزی درحال حاضر بیشتر از گذشته اهمیت پیدا نموده است. علت این امر نوسان نسبتا سریع قیمتها وهزینه ها و تغییر روشهای انجام کار بخاطر کمبودنیروی انسانی می باشد. مروج کشاورزی را وادارمی نماید سازمان واحد کشاورزی را با وضع اقتصادی موجود بنحوی تطبیق دهند که همیشه حداکثر سود حاصل گردد.

محصولات سایت

گیاهان تثبیت کننده نیتروژن و سایر گیاهان حافظ حاصلخیزی خاک را کشت میکند. البته از کودهای معدنی نیتروژن به هیچ عنوان استفاده نمیکند. به کمک دانش میتوان نمونه بذرهای مختلف را پرورش و از تنوع محصولات کشاورزی لذت بیشتری برد.

عوارض صادرات 70 درصدی گوجه فرنگی تا پایان سال تمدید شد.

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکیو دانلود کتاب صوتیاست که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، مجله خبری کشاورزی موفقیت و… همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است. كشاورزي ارگانيك سيستمي است كه در صورتيكه از طرف مردم و دولت و نهادهاي غير دولتي به آن تو جه شود مي‌تواند منجر به حفاظت و حاصلخيزي خاك در بلند مدت سلامت و توليد بالاي محصولات گياهي و دامي، بالابردن كيفيت و اهميت غذايي، اثرات مثبت اجتماعي، بازار مناسب و صرفة اقتصادي گردد.

http://3darchitecture.ir

امروزه، مردم بسیاری از کشورهای جهان به دنبال خرید محصولاتی هستند که عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر باشد. در سطح جهان، به این گونه محصولات کشاورزی محصولات ارگانیک می گویند. در خیلی از بازارهای تره بار دنیا، گاهی میوه های کرم زده، خریداران بیشتری نسبت به میوه های صاف و براق دارند. چون مردم مطمئن می شوند که این گونه میوه ها در جریان تولید به هیچ گونه سمی از سموم مصنوعی و شیمیایی آلوده نشده اند.

  • توسعه کشاورزی و پرورش گونه‌های اهلی توسط انسان باعث افزایش غذای موجود و شکل‌گیری شهرها و تمدن‌ها شد.
  • مهمترین ویژگی کود ورمی کمپوست داشتن درصد بالای ماده آلی است که می تواند فقر زمین هایی را که در سال های طولانی از کود شیمیایی استفاده کرده است را جبران نماید.
  • در کشاورزی ارگانیک بیشتر از کود های حیوانی برای افزایش مواد آلی و حاصلخیزی خاک استفاده می شود.

بهره­برداری نادرست بیش از هر چیز به ضعف مدیریت عوامل تولید و پایین بودن آگاهی، اطلاعات و مهارت­های فنی کشاورزان مربوط است. این مسئله به ویژه در مورد بهره­برداران خرد که بخش وسیعی از کشاورزان کشور را تشکیل می­دهند، بیشتر صادق است. به دلیل سنتی بودن نظام تولید در ایران، مدیریت مزرعه نیز به صورت کاملأ سنتی انجام می­پذیرد. لذا برای استفاده بهینه و پایدار از اراضی کشاورزی کشور نیاز به برنامه­ریزی و مدیریت بهر­ه­برداری مناسب از زمین می­باشد، به نحوی که حداکثر بهره­برداری­های مؤثر صورت گیرد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و بهسازی و حفظ محیط­زیست تجلی یابد(یعقوبی و همکاران، ۱۳۸۸).