خودروساز آلمانی پورشه با 29 درصد کاهش فروش 9 ماهه در چین، به مرسدس بنز و بی ام و در گزارش نتایج ضعیف تر در این کشور پیوست.
به گزارش اسنا، رکود در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، بر نتیجه کلی تاثیر گذاشت و فروش جهانی در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر با 7 درصد کاهش به 226 هزار و 260 دستگاه رسید. مصرف کنندگان چینی به دلیل رشد اقتصادی شکننده ناشی از بحران املاک و مستغلات این کشور، تمایلی به هزینه کردن برای کالاهای لوکس ندارند.
به گزارش رویترز، در بین مدلها، خودروی اسپورت پانامرا و سدان برقی باتریدار تایکان بهترتیب 20 و 50 درصد، بهویژه در چین، بیشترین کاهش را داشتند.
دتلف فون پلاتن، عضو هیئت مدیره پورشه، گفت: سال 2024 برای ما سالی چالش برانگیز خواهد بود، زیرا در برخی موارد در دسترس بودن محصول محدود است.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403072216711/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-%D9%88-%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%AA