اخبار

چه کودهایی برای رشد درختان لازم هستند؟ مجله ویترین‌نت | agriculture-na

همچنین این اکسایش، سبب کاهش موضعی اسیدیته خاک و قابلیت جذب عناصری مانند فسفر و روی و آهن و مس را افزایش میدهد. درخت گیلاس نفس می‌کشد، آب می‌نوشد، غذا می‌خورد و برای گلدهی و رشد بهتر باید مراقب کوددهی آن بود. انتخاب بهترین کود برای درخت گیلاس به باغبان کمک می‌کند در آخر فصل میوه‌‌های آبدار و خوشمزه‌ای را برداشت و به دست مصرف‌کننده برساند. خواندن این مقاله از امداد کشاورز اطلاعات جامعی درباره کوددهی درخت گیلاس به شما می‌دهد. بهترین کود درخت بستگی به عوامل زیادی دارد، مثل سن درخت، موقعیت جغرافیایی، نوع خاک، نوع آب و هوا، زمان کود دهی و آیا میدانید قیمت مادی هر درخت چقدر است؟ با صرف نظر از موضوع مهم ارزش معنوی درخت! تیم ایران کود از شما کشاورزان محترم درخواست دارد که هیچ نوع کودی مصرف نکنید مگر با هماهنگی و مشاوره با متخصص غذایی گیاهان.

  • به همین خاطر است که کودهای حیوانی نیز در لیست بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه قرار دارند.
  • از انواع متداول کودهای پتاسیمی می توان به سولفات پتاسیم و کلرید پتاسیم به ترتیب با مقادیر 50 و 60 درصد اکسیدپتاسیم اشاره کرد.
  • نهال گوجه بری به همین شکل هست اما اینکه چند نهال درون یک گلدان کاشتید این مورد را تشدید کرده است و باید هر کدام را درون یک گلدان بکارید و با کود ۲۰.۲۰.۲۰ و هیومیک اسید آنها را تقویت کنید.
  • لذا کوددهی در تمامی مراحل رشد درختان و در تمامی فصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در تغذیه‌ی صیفی‌جات فراهم‌سازی مواد مغذی موردنیاز گیاه برای متابولیسم، تکمیل چرخه‌ی زندگی و افزایش رشد گیاه ضروری است. ولی در صورت استفاده مکرر از زمین‌های کشاورزی خاک با کمبود عناصر مواجه می‌شود؛ بنابراین پس از آنالیز خاک برای افزایش حاصلخیزی خاک با اضافه کردن کود به خاک می‌توان رشد و عملکرد گیاه را افزایش داد. در ضمن باید انواع کود مناسب برای صیفی‌جات را بشناسیم؛ و با شیوه‌ی مصرف صحیح و بهترین زمان مصرف آن‌ها بتوان علاوه بر تولید بالا کیفیت محصول را افزایش داد.

بهترین کود برای افزایش مقاومت گیاهان

برای خاک های خشک استفاده شده و می تواند کمبود آهن و مس و روی را جبران نماید. این کودها برای خاک های مرطوب نیز استفاده می شود اما باید مراقب بود تا مسمومیت برای گیاه ایجاد نشود. در صورتی که مس و آهن و منگنز بیش از نیاز گیاه باشد شرایط جذب برای آن مطرح نمی شود. سولفات کاتیون ها دارای مواد معدنی کم مصرف بوده و به طور کلی در لیست کودهای شیمیایی کم مصرف در بازار قرار گرفته اند. کودهای ترکیبی نیز سهم بالایی در پرفروش ترین کود و سموم کشاورزی دارند.

کودهای آهن

البته که چنین کودی می تواند روی موقعیت سرسبزی مزارع کشاورزی نیز اثرگذار باشد و معمولاً تقاضا برای آن زیاد است و از رضایت بالایی برخوردار است. نوع دیگری از پرفروش ترین کودهای کشاورزی محسوب می شود که به داخل خاک تزریق شده و به طور کلی در لیست کودهای بی اثر و بی رنگ قرار دارد. این کودها شامل 78 درصد از جو زمین بوده و به نوبه خود می تواند مجله خبری کشاورزی روی رشد گیاه اثرات زیادی بگذارد. در بررسی پرفروش ترین کود و سموم کشاورزی نوبت به سموم رسید که هر یک دارای مشخصات مربوط به خود هستند. سموم کشاورزی برای کنترل آفات استفاده می شوند و طیف گسترده ای از شرایط را شامل می شوند. به طور کلی سموم شامل علف کش ها، حشره کش ها و قارچ کش ها هستند و هر یک از نظر نوع، مشخصات و کاربرد بررسی می شود.

یکی دیگر از کود‌های ازتی مشهور و معروف کود اوره با پوشش گوگردی است. حلالیت کود اوره بالاست و امکان شستشویش زیاد بوده و دانه‌‌های کود اوره بر روی آن یک پوشش گوگردی ایجاد می‌کنند. درختان توت معمولاً از پنجمین سال از رشد خود شروع به باردهی می‌کنند، اما عوامل مختلفی می‌تواند بر میز… سمپاشی درختان سیب لازمه یک کشاورزی موفق، بهره‌مندی از علم کشاورزی و شناسایی نقاط قوت و ضعف محصولی اس…

http://3darchitecture.ir