اخبار

کار رسانه ای پاک علیه اسرائیل + فیلم

کار رسانه ای پاک علیه اسرائیل + فیلم

یک تیزر تاثیرگذار برای تحریم کالاهای دوستدار اسرائیل در فضای مجازی منتشر شده است. این شوخی که در روزهای اخیر واکنش های بسیاری را به ویژه در میان عرب زبانان برانگیخت، توسط یک جوان لیبیایی بدون حمایت دولت انجام شد.

به گزارش اسنا، تیزر فیلم «سفر دو دینار» که علیه پپسی و همکاری آن با رژیم صهیونیستی فیلمبرداری شده بود در 90 ثانیه تاثیر تحریم کالاهای دوست اسرائیل و جلوگیری از کشتار آنها را نشان داد. کودکان در فلسطین

این ویدیوی ویروسی یک خرید ساده را نشان می دهد که می تواند بر جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تأثیر بگذارد. این ویدئو که با هشتگ “بایکوت” منتشر شده است، بار دیگر توجه مصرف کنندگان را به جنبش جهانی تحریم کالاهای دوستدار اسرائیل جلب کرد.

این ویدئو به‌عنوان «قوی‌ترین ویدیوی تحریم تا کنون» مورد استقبال قرار گرفته است و به‌طور مؤثر نشان می‌دهد که چگونه حتی هزینه‌های جزئی برای برخی از محصولاتی که با اسرائیل کار می‌کنند، می‌تواند به طور غیرمستقیم بودجه عملیات نظامی علیه غزه را تأمین کند.

ویدئوی سفر دو دینار از محمد الناس را تماشا کنید:

“دانلود ویدئو”

سفر دو دینار، کودکی را می کشد

در این ویدئوی تکان دهنده 90 ثانیه ای، بینندگان “سفر دو دیناری” را دنبال می کنند که پسر جوان لیبیایی به نام محمد الناس با خرید یک قوطی پپسی آغاز می کند. این ویدئو سعی دارد نشان دهد که چگونه این اقدام به ظاهر پیش پا افتاده می تواند عواقب گسترده ای برای کودکان غزه داشته باشد.

این ویدئو به صورت هنرمندانه نشان می دهد که چگونه این دو دینار برای کمک مالی به یک موشک برای نیروهای مسلح اسرائیل پرداخت شده است.

پس از اینکه وسام نصار عکاس بین المللی ویدئو را به اشتراک گذاشت و گفت که “سفر دو دینار” تلاش مشترک با استعداد جوان لیبیایی است، این ویدئو به طور گسترده در بین کاربران سایت های شبکه های اجتماعی به زبان عربی به خصوص وب سایت X به اشتراک گذاشته شد. توییتر). تعاملات زیادی با او صورت گرفت. رسانه‌ها می‌گویند مهم‌ترین بحثی که در کنار این ویدئو صورت گرفت، حول اثربخشی تحریم کالاهای دوست اسرائیل توسط مصرف‌کنندگان و مسئولیت اخلاقی آنها می‌چرخد.

پس از تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و سکوت دولت های همکار با این رژیم، فعالان حقوق بشر موضوع تحریم برندهای بین المللی مرتبط با حمایت از اشغالگری اسرائیل را مطرح کردند که شامل برندهای مطرحی مانند مک دونالد، پیتزا هات و پاپا می شود. پپسی، کوکاکولا و استارباکس هدف قرار گرفتند.

پس از انتشار اولین ویدیوی خود، محمد ناس در حال تولید چندین ویدیوی ویروسی در سراسر رسانه های اجتماعی برای تحریم کالاهای دوستدار اسرائیل است.

همبستگی جهانی با فلسطین از طریق تحریم

«جنبش بایکوت» از طریق ویدئوهای ویروسی و با همکاری مصرف کنندگان عادی گفتمان گسترده ای را علیه اسرائیل ایجاد کرد و به دنبال فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به اشغال خود و پیروی از قوانین بین المللی است. این تحریم ها ضررهای هنگفتی را برای برندهای بزرگ در برخی کشورها به همراه داشت و حتی شرکت مادر استارباکس نیز از کاهش 40 درصدی درآمد خود تنها در مالزی خبر داد (مجله خبری کشاورزی – 12 مارس). همچنین گزارش هایی از زیان مالی شرکت های بزرگی مانند مک دونالد به ویژه در کشورهای اسلامی منتشر کرد. فشارهای بین المللی از سوی مصرف کنندگان، استارباکس را مجبور کرد تا پس از حمایت ضمنی از سربازان اسرائیلی در روزهای آغازین جنگ غزه، بیانیه ای دوجانبه مبنی بر عدم ارتباط با رژیم صهیونیستی صادر کند.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1402121410120/%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88