اخبار

کدام استان غنی ترین خاک را برای کشاورزی دارد؟ اپلیکیشن زینگ باربری آنلاین | agriculture-na

بسیاری از کشاورزان معتقدند تنها با خرید کود های ارگانیک میتوانند یک کشاورزی ایده آل داشته باشند، اما چنین نیست. کود های شیمیایی نیز میتوانند بسیار مفید باشند اما باید در نحوه مصرف آن ها دقت و تحقیق کرد. از این رو خرید کود های NPK و خرید کود های ریزمغذی را به شما پیشنهاد میکنیم.

به ویژه اگر موقعیت زمین کشاورزی در فاصله دوری از مکان زندگی شما باشد. مگر اینکه دوستی قابل اعتماد در نزدیکی زمین کشاورزیتان داشته باشید تا از آن محافظت کند. زیرا تغيير كاربري زمین های کشاورزی آثار منفي طبيعي، اقتصادي، سياسي، علمي يا فرهنگي به دنبال خواهد داشت . 11- برای اجرای پروژه باید کابل برق را به زمین مورد نظر انتقال و وصل نمایند.

http://3darchitecture.irطبق آمارهایی که در سایت‌های مختلف منتشر شده است، بخشی از محصولات کشاورزی تولیدی در ایران به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود. چرا که خاک محصولات تولیدی در کشور، بسیار حاصلخیز بوده و این امکان را برای کشاورزان فراهم می‌کند تا بتوانند محصولاتی با مواد مغذی بالایی کاشت و برداشت کنند. اگر در مناطق خوش آب و هوا اقدام به خرید زمین کشاورزی کنید بهتر است در این صورت دغدغه استفاده از آن و کمبود آب و … خرید زمین کشاورزی به خصوص در شهرهای خوش آب و هوا به علت داشتن شرایط مطلوب همیشه طرفداران خود را داشته است. اتفاقاً داشتن آب و هوای خوب در شمال کشور ممکن است اکثر افراد را گول بزند و هر زمین کشاورزی را که به آن‌ها پیشنهاد شد خریداری کنند؛ اما بهتر است یک سری نکات را در این زمینه بدانید تا بهترین بهره را از زمین ببرید.

آب موجود در خاک‌

هدف از کاربری این زمین‌ها راه اندازی کسب و کار و تجارت است که از آن می‌توان برای مغازه یا رستوران یا ارائه خدمات دیگر نیز استفاده کرد. توجه به این نکته بسیار مهم است که برای راه اندازی یک ملک تجاری علاوه بر آنکه کاربری زمین باید تجاری باشد، مجوز ملک نیز باید از نوع تجاری صادر شود. قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های ثبتی بدون سند برای زمین های کشاورزی و باغ ها نمی باشد و فقط برای ساختمان هایی می باشد که احداث مجله خبری کشاورزی شده باشند. بیشتر خاک های رسی که مقدار آهک بیشتر از 15 درصد دارند، خاک آهکی می گویند. وجود داشتن آهک در خاک برای رشد بسیاری از گیاهان ضروری است هم چنین اگر خاک شما دارای کمبود کلسیم است می‌توانید برای جبران آن از خاک آهکی استفاده کنید تا خاک مناسب برای کشاورزی به دست آید. این خاک شامل مقداری خاک رس و مقداری ماسه و کود دامی می‌باشد این خاک برای کشت و رشد بسیاری از گیاهان مناسب بوده و به راحتی در دسترس است .

  • اما شرایط آب و هوایی هم نیز به دو روش مستقیم و غیر مستقیم می تواند بر کشاورزی تاثیرگذار باشد.
  • در صورت موافقت كميسيون با تغيير كاربری چنانچه طرح مورد نظر مشمول پرداخت عوارض قانونی نباشد توسط دبيركميسيون، مجوز لازم صادر می‌شود.
  • پیت، ماده‌ای با خاصیت اسیدی و به رنگ تیره و برخورداری از مواد آلی، آب را به خوبی در خاک نگه می‌دارد.
  • تغییراتی که در خاک‌ها انجام می‌پذیرد، بوسیله موجودات زنده در خاک انجام می‌گیرد.
  • با این حال بر طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا در سال 2017، انتظار می رود که 10 درصد از زمین های کشاورزی از مالکیت خانواده ها خارج شوند، به این معنی که 21 میلیون هکتار به یک غیر خویشاوند فروخته می شود.

برای اصلاح خاک رسی شما می‌توانید از خاک برگ ، کمپوست ، کود دامی و… استفاده کنید. خاک قلیایی به خاکی گفته می‌شود که PH آن بالای ۷ باشد و در بیشتر مناطق کشور به دلیل وجود داشتن عناصر معدنی و شیمیایی در داخل خاک , PH خاک ها بالای ۷ میباشد . خاک برگ خاکی است که ، از باقی مانده گیاهان مختلف و تجزیه برگ های گیاهان به وجود می‌آید. خاک اسیدی خاکی است که شامل خاک برگ ، خاک چای ، کود دامی و محلول های ضدعفونی کننده است که PH این خاک پایین تر از ۶ بوده .

بهترین کود حیوانی برای زمین کشاورزی: