اخبار

کشاورزی ارگانیک و اصول آن فردین کشت | agriculture-na

امروزه آفت کش هایی به بازار آمده اند که مصرف آن ها در کشاورزی ارگانیک اشکال ندارد. در سال ۱۳۹۷ و با پشتوانه بیش از ۲۵ سال تجربه در این صنعت و همچنین بهره مندی از حمایت کارخانه ها و شرکت های همکار سایت ماکی کالا شروع به کار کرده است .صاحب امتیازی دو فروشگاه فیزیکی در خیابان توحید تهران و همچنین دفتر مجموعه در این منطقه ما را در امر عرضه متمایز محصولات مرتبط با صنوف پرورش دام و طیور یاری کرده است. سلامت شرایطی است که یکپارچگی و تداوم سیستم های زندگی را تضمین می کند. کشاورزی ارگانیک هدف تولید ارزش غذایی و کیفیت بالا است. از استفاده از کودهای شیمیایی و داروهایی که خطری برای سلامتی می باشند، اجتناب می شود.

http://3darchitecture.irبا مصرف کود های شیمیایی، تولید آنتی اکسیدان ها در میوه ها که برای تقویت سیستم دفاعی بدن لازم و ضروری هستند، به شدت کاهش می یابد. کاربرد وسیع کود های شیمیایی در کشاورزی، عطر، طعم و مزه میوه ها و سبزیجات را دستخوش تغییراتی ناخوشایند می نماید. امروزه تعدادی از سموم بیولوژیک به شکل تجاری در بازار ارائه شده اند. مثلا که از یک سویه و یا مخلوطی از چندین سویه از یک نوع باکتری است که برای کنترل آفات مختلف ( عمدتا لارو پروانه ها و سوسک ها ) استفاده می شود. و یا تریکودرمین، که برای کنترل قارچ های بیمارگر خاکزی مثل ریزوکتونیا، فوزاریوم و … کاربرد دارد.

بطوريكه ساير عوامل و نهادها بايد به گونه‌اي باشد كه در دراز مدت سبب حاصل‌خيزي بيشتر خاك و احياي اكوسيستم زندة آن گردد. 2022 © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه اینترنتی ماکی کالا می باشد. اولین مدرسه کشاورزی در ایران در سال 1279 خورشیدی تاسیس شد. ایران یکی از اولین کشورهای دنیاست که در آن کشاورزی و تمدن شروع شده است. این کار غالبا بعلت ناقص بودن اطلاعات و ارقام و مشکلات ناشی از همبستگی های داخلی که بین بیشتر شاخه های تولیدی کشاورزی موجود است دشوار می گردد. بنابراین به کشاورزان و مروجان این وظیفه محول می گردد تا ازبین تعداد نسبتا زیادی فعالیتهای تولیدی و عوامل تولیدموجود‘ انتخاب احسن ومناسبترین ترکیب را پیدا کنند.

کشاورزی زیستی (طبیعی یا ارگانیک)

استفاده از سموم شيميايي سيستم تك كشتي و دادن كودهاي شيميايي باعث مشكلاتي براي گياه زراعي شده . در كشورهاي آسيايي چين بيشترين ميزان سطح زيركشت محصولات ارگانيك بوده و كشورهايي مانند ايران تاكنون مجله خبری کشاورزی فعاليت ثبت شده‌اي در اين زمينه در سطح دنيا نداشته‌اند. گستردگی اجناس و نبود منبعی مطمئن جهت مرور اجناس و همچنین دریافت قیمت های به روز ما را بر آن داشت تا سایت ماکی کالا را تاسیس کنیم.

منابع[ویرایش]

به عنوان مثال؛ از تله های نوری برای جلب و به دام انداختن بعضی از آفت های شب پرواز در کشاورزی مانند پروانه کرم خراط استفاده می شود. همین طور از تله های فرمونی برای به دام اندازی حشرات نر در طول شبانه روز استفاده می شود. در این تله ها، ماده ای به نام «فرمون» قرار می دهند که نقش جلب کننده ی پروانه های جنس نر را به عهده دارد.

  • برای یادگیری روش تهیه ورمی کمپوست با کارشناسان و مروجین کشاورزی خود مشورت نمایید.
  • آلودگی های زیست محیطی سالهاست که بر اثر استفاده از سموم شیمیایی گریبانگیر سلامت محیط زیست است.
  • به عنوان مثال؛ از تله های نوری برای جلب و به دام انداختن بعضی از آفت های شب پرواز در کشاورزی مانند پروانه کرم خراط استفاده می شود.
  • شرایط و قوانین استفاده از سرویس های سایت ماکی کالا را می پذیرم .