اخبار

کشاورزی را متحول میکند/ حل مشکلات کشاورزی با فناوری نوین مجله خبری کشاورزی

نقش کلیدی مهندسان کشاورزی بهبود تولیدات کشاورزی از طریق روشهای مهندسی بهتر، اختراعات، فناوری و تجهیزات است . شعار این دانشگاه «یادگیری از طریق انجام کار» است. آیا این دستگاه ها توانایی جمع آوری داده و ارسال آن به سرورها را برای تجزیه و تحلیل و بررسی داشتند ! این حسگرها اطلاعاتی بهروز را به صورت آنی برای کشاورزان ارسال میکنند تا کشاورز بر اساس آنها، تغییرات لازم را در محصولات خود اعمال کند. این امر، توانایی کار و دقت در برداشت را در پی دارد. در این شرایط یک دوران بارندگی خوب در هند باعث رشد چشمگیر اقتصاد میشود و یک دوران بارندگی نامناسب نیز رشد اقتصادی نامناسبی در پی دارد. به عنوان مثال هلند دومین صادرکننده محصولات کشاورزی بعد از آمریکا است درحالیکه زمینهای کشاورزی آمریکا 270 برابر هلند می باشد و نیز بزرگترین صادرکننده گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز و دومین صادرکننده سبزیجات در دنیا است و یک سوم تجارت جهانی دانه های سبزیجات خوراکی از هلند سرچشمه می گیرد و این موفقیتها فقط در 94کیلومترمربع گلخانه به دست آمده است.

با پیشرفت تکنولوژی در کشاورزی و رشد ابزارهای مدرن، میتوان گفت که این صنعت رشد بسیار زیادی را در طی دو دهه آینده تجربه خواهدکرد. درواقع برای کارخانه ای با ظرفیت 200 تن کمپوست نیاز به زمینی با وسعت 2 هزار متر مربع است که پیشنهاد می شود کارخانه در زمینی با مساحت 4 هزار مترمربع تاسیس شود تا امکان توسعه کارخانه در سال های آینده وجود داشته باشد. این دستگاههای پیشرفته، کشاورزی دقیق و سیستمهای رباتیک امکان سودآوری، کارآیی، ایمنی بیشتر و سازگاری با محیط زیست را به کسب و کارها میدهد. این محصولات میتواند شامل مواد اولیه فراوردههای غذایی، دانههای روغنی، حبوبات، گیاهان ریشهای، سبزیجات و خوراک دام و طیور نیز باشد. کاشت نشا در گلخانه میتواند این امکان را به شما بدهد تا باتوجه به طول زمان کشت نشا (حدود ۲ ماه) بهصورت فصلی کارکرده و خارج از فصل اقدام به کشت سایر محصولات دیگر گلخانه ای کنید. نوآوریهای فناوری همواره در طول زمان شکل بهتری به کشاورزی داده است. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پروژه تدوین نقشه راه زیستفناوری کشاورزی ایران در سه فاز متفاوت مطالعه و شناخت وضع موجود زیستفناوری کشاورزی در ایران و جهان، تهیه نقشه راه فنـاورانه محصـولات و فناوری های نوظهور در زیستفناوری کشـاورزی و تهیه برنامه ملی توسعه فناوریها و محصولات زیستی در حوزه کشاورزی اجرایی شد.

وامهای کشاورزی در سال ۱۴۰۱ بهطور کلی شامل تسهیلات برای اجرای طرح سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی، وام بند الف ماده 52 قانون الحاق که جایگزین وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی شده و طرحهای کمکهای فنی و اعتباری صندوق توسعه ملی میشود که با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و از طریق بانکهای عامل با معرفی وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جهاد کشاورزی استانها) و با ضمانت زنجیرهای به متقاضیان پرداخت خواهد شد. فارغ التحصیلان رشته کشاورزی آینده شغلی خوبی می توانند داشته باشند در صورتی که در بخش های دولتی مثل وزارت کشور، جهاد کشاورزی یا در شرکت های خصوصی، شرکت های پیمانکاری یا حتی شیلات برای طراحی استخر پرورش ماهی مشغول به کار شوند. هزینه ی لوله کشی، تعمیرات سالانه ی لوله ها، دریافت مجوز حفر چاه، هزینه های پمپاژ آب تا محل مورد نظر، هزینه های جاری نگهداری و مراقبت از تجهیزات لوله کشی و چاه، حفظ بهداشت استخر و حتی گاهی هزینه های پیش بینی نشده برای انتقال تانکر های آب از منابع اطراف می تواند نظر کشاورز را برای احداث گلخانه در یک محل تغییر دهد. این گیاه نیاز دمایی بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد برای رشد داشته و از نظر نیاز نوری جز گیاهان با نیاز نوری بالا محسوب میشود لذا کشت آن در مناطقی که آبوهوای ابری دارند توصیه نمیشود.

دانشجویان این گرایش به یادگیری علوم اقتصاد می پردازند تا در زمینه کشاورزی آن ها را به کار بگیرند. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که بخش کشاورزی کشورمان از حیث نیروی انسانی باسواد متخصص و جوان دچار همچنان گرفتار محدودیت های ساختاری است. در همین سال، در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰، در رتبه ۲۵ از بزرگترین شرکتهای عمومی جهان، قرار گرفت. اول ریاست جمهوری برگزار شد و پیش نویس مصوبات سفر مورد بررسی، کار کارشناسی و بازدید قرار گرفت. شناسایی آفت ها و کمبودهای صیفی جات کار ساده ای نیست بهتر است در دوره های اول و تجروبه های اول کاشت، از یک کارشناس کشاورزی کمک بگیریم.آفت ها و کمبود منزم، آهن، سدیم، کلسیم و… تحریم جدید یک شرکت دیگر مستقر در امارات و چندین شرکت دیگر آسیای شرقی را به این لیست اضافه می کند.

پهپادها میتوانند در زمینههایی مانند سم پاشی مورد استفاده قرار گیرند تا این کار با استفاده از لیزرها و فناوری فراصوت با دقت و سرعت بسیار بیشتری انجام شود. او باید بتواند استراتژی های مناسبی را در جهت افزایش محصول، بهبود استفاده از زمین، مراقبت از منابع و مواد اولیه (بذر، کود، آب، آفت کش ها و…) را پیاده سازی کند تا هم سلامت محصولات کشاورزی را تضمین کند و هم به جانوان محیطی آسیبی وارد نشود. درست است که کشور ما خاک و منابع طیعی زیادی دارد اما اگر به طور صحیح استفاده نشود از بین می رود به همین دلیل باید افرادی باشند تا با تکیه بر دانش علمی و تجربه های عملی به تهیه و تدوین طرح هایی در جهت توسعه کشاورزی به صورت منطقه ای یا ملی بپردازند. وی در ادامه در خصوص محصولات رایج تولید شده در ایران افزود: طبق نمودار زیر دو محصول رایج که بسیار آببر هستند، برنج و چغندر قند که ۷۰۰ میلی متر آب برای تولید نیاز دارند در برخی از مناطق ایران محصولات خیلی ویژه و محبوب و محل درآمدی هستند در حالی که کشور ما آب ندارد. از سالها پیش همواره این نکته مطرح بوده است که کشاورزان در کشورهای فقیر جهان نظیر برخی مناطق آفریقایی باید از مزایای زیست فناوری و توسعه دانش تولید برنجهای با کیفیت بهرهمند شوند.

محصولات گلخانه ای با توجه به کیفیت و مرغوبیت، علاوه بر مشتریان داخلی در جوامع بینالمللی نیز طرفداران بسیار دارد که موجب افزایش تولید و رشد درآمد ارزی برای فعالان این حوزه شده است. پیش بینی می شود اشتغال مهندسان کشاورزی طی ده سال آینده 2 درصد رشد کند ، که کندتر از متوسط کل مشاغل است. در جدول زیر به معرفی پردرآمدترین مشاغل در حوزه کشاورزی پرداخته ایم. برای مشاهده حقوق مشاغل این حوزه در کشور دلخواه می توانید به سایت payscale مراجعه کنید. با استفاده از شبکه ی تامین کنندگان و فروشندگان حاضر در بازار باسکول می توانید در هر ساعت از شبانه روز از بهترین تامین کنندگان استعلام قیمت بگیرید و یا با ثبت درخواست خرید از فروشندگان زیادی به صورت همزمان قیمت دریافت کرده و بهترین قیمت موجود در بازار را بیابید. در دهه 1960 و پس از آن، همزمان با انقباض بخش های کشاورزی در کشورهای OECD یا سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، اقتصاددانان کشاورزی به سمت مشکلات توسعه کشورهای فقیر، پیامدهای سیاست تجارت و اقتصاد کلان کشاورزی در کشورهای ثروتمند، و انواع تولید، مصرف و مشکلات زیست محیطی و منابع رفتند. کشاورزی سنتی که با اتکا به ماشین آلات و ادوات ابتدایی یا سنتی نیز انجام می گرفت دارای معایب و مشکلات بیشماری بود که به تدریج و با ظهور انقلاب صنعتی در اروپا وارد مرحله نوینی گردید.

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت گفت: پارسال ۷۷۶ هزار تن خشکبار ایران به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شد که نسبت به سال ۹۸ از نظر ارزشی ۴۲ درصد و از نظر وزن ۵۴ درصد افزایش داشته است. ارزش صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی از ۶/۵ میلیارد دلار در سال ۹۳ به ۵/۶ میلیارد دلار در سال ۹۴ رسید. برخی از کشورها مانند کشور خود ما ایران، مالزی، عربستان سعودی صادرات زیادی را بر اساس منابع طبیعی انجام می دهند که به آنها این امکان را می دهد که ارز خارجی به میزان کافی برای واردات مواد غذایی مورد نیاز برای مردمشان بدست آورند. فروش و صادرات زعفران به کشورهای خارجی یک منبع درآمد مثبت برای کشور است. این سنسورها به یک سیستم مرکزی متصل میشوند. ابعاد استاندارد این نوع سازه های گلخانه 8 متر میباشد. شهرستانهای غرب خراسان رضوی نیز به عنوان یکی از مناطق کویری کشور توانسته اند با این حمایت های ویژه گام بلندی در مسیر کشاورزی نوین بردارند به گونه ای که سطح کشت گلخانهای در شهرستانهای سبزوار، داورزن و جوین در غرب خراسان رضوی از ۳۷ هزار مترمربع در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۱۷۰ هزار متر در سال جاری افزایش یافته است.

جدید صورت خواهد گرفت. به عنوان مثال ، آنها تجهیزات کشاورزی جدید و بهبود یافته ای را طراحی می کنند که ممکن است کارآمدتر عمل کنند یا کارهای جدیدی را انجام دهند. مکانیزاسیون واژه ایست مشتق شده از مکانیک که به معنای مکانیکی کردن است.پس مکانیزاسیون به مفهوم مکانیکی کردن است و منظور از آن، استفاده از وسایل و ادوات مکانیکی برای تولیدات و انجام کارهای کشاورزی است. مهندسین کشاورزی که کارهای کارآفرینی می کنند باید روحیه ضرر و زیان و ریسک کردن را داشته باشند، در شرایط عادی معمولا این افراد درآمد بیشتری دارند. با توجه به آنکه این محصول در بسیاری از کشورهای جهان مورد مصرف قرار میگیرد، دانشمندان ایرانی آزمایشات بررسی ایمنی و سلامت بسیار پرهزینهای برای محصول جدید خود در نظر گرفتند تا با خیالی آسوده مهر تاییدی بر آغاز تجاریسازی این محصول زده باشند.

راه چهارمی که دارید دریافت موجودی اینترنتی بانک کشاورزی است که در ادامه به شکلی ساده و مرحلهمرحله شیوه دریافت موجودی اینترنتی بانک کشاورزی را به شما معرفی میکنیم. البته میزان برداشت به ارقام انتخابی، شیوه مدریت گلخانه و نحوه کشت بستگی دارد. در شرایط کشت گلخانهای گلها در اواخر زمستان و اوایل بهار ظاهر شده و نهایتاً تا اواخر تابستان به میوههای رسیده و قابل برداشت تبدیل میشوند. مراکش نیز مانند دیگر نقاط جهان درگیر پیامد تغییرات آبوهوایی است، و پژوهشگران این کشور در پی نوعی کشاورزی قابل احیا و پایا هستند. باید از تجارب کشاورزی ناکارامد در مناطقی که زمین های نامناسب دارند نیز خودداری شود چرا که در مقابل هزینه های قابل توجه اقتصادی و محیط زیستی، بازدهی های اندک ایجاد می کند. با این حال این زمین ها بسیار ناهمگن در سراسر جهان پخش شده اند و برخی مناطق هم چون خاورمیانه و شمال آفریقا (منطقه منا) زمین های بسیار محدودی برای بهره برداری اضافی در اختیار دارند. دانشجویان گرایش آب در طی دوران تحصیل باید دروسی مثل خاک شناسی، زمین شناسی، طراحی سیستم، گیاه شناسی و ساخت تجهیزات مکانیزه آبیاری را پاس کنند تا سطح آگاهی بیشتری نسبت به این موضوعات پیدا کنند. رشته مهندسی کشاورزی که از زیر رشته ریاضی و فیزیک است که شامل 3 گرایش ماشین آلات کشاورزی، آب، اقتصاد کشاورزی می شود.

تحقیقات و آزمایشهای سرویس تحقیقات کشاورزی در تلاش برای حل مشکلات مرتبط با کشاورزی است که هر روز بر آمریکاییها تأثیر میگذارد. عواملی ازجمله باران و برف، سرعت و جهت باد، سطح رطوبت، میزان و نوع پوشش ابرها در آسمان، درجه حرارت، مناطق کمفشار و گردبادها، و تغییرات ناگهانی فاجعهبار مانند مه، یخبندان، تگرگ، رگبار و رعدوبرق میتوانند تأثیر شگفتانگیزی در کشاورزی ایجاد کنند. در این تحقیق با استفاده از مدل ECM تأثیر صادرات و واردات کشاورزی بر رشد اقتصادی ایران برای دوره 1390-1360 بررسی شده است. این دانشگاه یک مزرعه و کانون «کشاورزی هوشمند» دارد که براساس فناوری و تحلیل دادهها بنا شده است و استارتآپ آن نیز به کشاورزان مشاوره میدهد و به یاری پهپاد آنها را از بروز آفات و هجوم حشرات موذی و یا کمبود منابع آب باخبر میکند. این امر یک کار فراگیر ملی وتحولی است که نیاز مبرم به همه عوامل سه قوه و شاید فتوای مقام معظم رهبری دارد تا بتوان کل مجموعه اراضی مستعد کشاورزی و منابع آبی را مثل ملی کردن اراضی منابع طبیعی و جنگلها تحت کنترل، حفاظت و نظارت دقیق قرار داده و سپس با جایگزینی اکثریتی نیروی انسانی موجود یعنی کشاورزان سنتی با نیروهای مختلف تحصیلکرده دانشگاهی با آموزشهای لازم کارورزی و کنترل کمی و کیفی سایر عوامل و نهادههای تولید، عملیات اجرائی اصلی را پس از اتمام 5-3 سال مطالعات پایلوتی بطور واقعی گسترش داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراسم تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری مازندران با حضور دکتر خیرالدین مشاور وزیر و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و دکتر جعفری معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی در سالن آمفی تئاتر شهدا گمنام دانشگاه برگزار شد. بهمنطور مدیریت خشکسالی و رفع مشکلات کشاورزی ناشی از بحران آب در تمام نقاط کشور، مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال (مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال به وزارت جهاد کشاورزی ومبلغ ۵ هزار میلیارد ریال به وزارت نیرو) اعتبار تملک داراییهای سرمایهای برای تامین آب کشاورزی اضطراری از طریق لایروبی، مرمت و بازسازی قنوات، بهروزرسانی تاسیسات و تجهیزات آبی شبکههای آبیاری، احداث ایستگاههای پمپاژ و بندهای انحرافی، مرمت و بازسازی کانالهای عمومی و سردهنههای کشاورزی، چشمهسارها، استخرهای ذخیره آب و آببندانها، پوشش انهار، انتقال آب با لوله و…

بنابراین در گلخانهها با توجه به امکان کنترل و فراهم کردن شرایط محیطی مناسب هر گیاه، میتوان به کشت هر محصولی در هر فصلی از سال اقدام کرد و به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد. برای نمونه، درست است که نایلول های گلخانه ای نازک شرایط کافیای برای حفظ گرما فراهم میسازند، ولی پنجرههای شیشهای گرانتر عمر طولانیتری دارد و در صورت بازوبسته شدنشان، امکان تهویهی گلخانه را هم ممکن میسازد. امکان توسعه به شکل عمودی. کاهش مصرف آب و انرژی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود – مزارع عمودی تا 70 درصد کمتر از مزارع سنتی آب مصرف می کنند. گلخانه را میتوان توسط هوای خشک، خنک کرد بنابراین مطلوب است برای کمک به سرمایش و کاهش بیماری های شاخ و برگ، گلخانه جایی بنا شود که هوایش در طول تابستان خشک باشد. رییس اتاق بازرگانی تهران به تشریح وضعیت همکاری ایران و اتحادیه اروپا در بخش کشاورزی و صنایع غذایی پرداخت و تصریح کرد که ایران و اروپا دراین دو بخش میتوانند مکمل یکدیگر باشند. تمامی طرحهای دارای توجیه فنی و اقتصادی و محیطزیستی در بخشهای آب، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیطزیست و صادرات محصولات کشاورزی میتوانند از تسهیلات درنظر گرفته در این بخش استفاده کنند و براساس مصوبات صورت گرفته باید سالانه 10% از منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانکهای دولتی و خصوصی در این حوزه مصرف شود.

الف – گزارش سالیانه هیأت مدیره و بازرس و اوضاع مالی و برنامههای سایت agriculture-na کشاورزی بانک. استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطبهای کشاورزی غرب کشور، بیش از ۹۴۶ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالیانه بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید میشود. یعنی عملا بازپرداخت این وامها بهصورت 5 ساله است. استفاده مجدد از منابع صندوق توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بلامانع است، منتها به شرط آنکه تمامی اقساط تسهیلات اعطایی قبلی را بازپرداخت کرده باشید و تسویه کامل صورت گرفته باشد. تمام اشخاص حقیقی ایرانی دارای اهلیت و مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیربط که بر اساس مقررات بانک مرکزی منعی برای دریافت تسهیلات بانکی ندارند و همینطور تمام اشخاص حقوقی خصوصی و تعاونی ثبتشده در ایران و بنگاههای اقتصادی وابسته به موسسات عمومی غیردولتی دارای اهلیت که مطابق اساسنامه خود فعالیت نموده و بر اساس مقررات بانک مرکزی منعی برای دریافت تسهیلات بانکی ندارند مجاز به استفاده از تسهیلات این صندوق خواهند بود. در حال حاضر نیز این سیستم در برخی روستاهای هوشمند مورد استفاده قرار میگیرد. درصورتیکه دیوارهها صاف باشند فضای نزدیک به دیوارهها میتواند بهطور مؤثرتری نسبت به ساختارهایی که دیواره کناری خمیده است (Quonset) مورد استفاده قرار گیرند.

اما امروزه به دلیل افزایش جمعیت، کمبود آب و خشکسالی، متخصصین این رشته با استفاده از تجربه های گذشته و کمک گرفتن از ماشین آلات به مطالعه راه های جایگزین برای کشت می پردازند تا بیشترین بهره برداری و کم ترین میزان آب مصرف شود. پلاستیک uv دار گلخانه ای : نایلون های uv دار گلخانه ای به جهت جلوگیری از اشعه های مضر خورشید و حفظ گرما در فصول سرد بسیار حائز اهمیت می باشد و آن را می توان در ضخامت ها و درصد uv های مختلفی سفارش داد و پیشنهاد ما استفاده از جنس با کیفیت می باشد تا چندین سال دوام داشته باشد. وقتی سفری شش ماهه را برای بازدید از مزارع در سرتاسر جهان برای تحقیق در مورد کتاب آیندهام با عنوان «رشد انقلاب: بازگرداندن خاک ما به زندگی» آغاز کردم، کشاورزان مبتکری که با آنها ملاقات کردم به من نشان دادند که شیوههای کشاورزی احیاکننده میتوانند کشاورزی جهان را احیا کنند. البته پرداخت تسهیلات به موسسات و شرکتهایی صورت میگیرد که حداقل هشتاد درصد (80%) سهام یا سهمالشرکه آنها مستقیم و یا با واسطه اشخاص حقوقی متعلق به اشخاص حقیقی باشد. وجه اشخاص با دریافت کارمزد. دریافت مجوز و پروانه های تاسیس و بهره برداری از این جهت حائز اهمیت می باشد که شما برای توسعه کار نیاز به دریافت وام از وزارت کشاورزی و بسیج سازندگی خواهید داشت و این مراجع نیز در صورتی با درخواست وام شما موافقت خواهند کرد که گلخانه شما دارای مجوز های لازم باشد، هم چنین از دردسر های بعدی نیز رهایی خواهید یافت و دریافت مجوز از وزارت بهداشت نیز در آینده ممکن خواهد شد.

تربت حیدریه، گناباد، حاشیه رود بیرجند، قائن و فردوس از مناطق اصلی کشت زعفران ایران به شمار میروند. این امر اطمینان حاصل می کند که فعالیت های آبیاری و کوددهی با نیاز واقعی گیاهان زیر کشت برای حداکثر عملکرد برابر است. بر اساس این داده ها سیستم های پاشش و پاشش را می توان به طور خودکار روشن کرد تا خواسته های محصول در زمان واقعی را برطرف کند در حالی که مداخله دستی را به حداقل می رساند. همچنین این روش هزینه کاشت بذر را کاهش داده و در زمان کوتاه تری این کار را انجام دهید. از زمان قدیم گرفته که از گاوآهن استفاده میشد تا تجهیزات دقیق و پیشرفته امروزی و سیستمهای موقعیتیابی جهانی (GPS) که به بشر روشهای جدیدی برای رسیدن به کارآیی بیشتر و رشد بیشتر مواد غذایی ارائه داده است.