اخبار

کشاورزی مدرن در ایران و جهان2 مجله خبری کشاورزی

پول یکی از این ماهواره ها در دولت قبل و قریب 5 سال پیش توسط ایران پرداخت شده بود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، کشور های صادر کننده نفت (اوپک) روز گذشته در گزارش سالانه خود پیش بینی کرد که میزان تقاضای نفت در سال 2022 به میزان 100.03 میلیون بشکه در روز باشد. وی ادامه داد: در آمار ها آمده است که یک میلیون و 800 هزار تا 2 میلیون تن نیاز سالانه صنف و صنعت کشور به آرد و گندم است. همانطور که پیش تر گفته شد، اعلام هزینه ساخت گلخانه، به معیار ها و ملاک های متفاوت و متعددی بستگی دارد. به گزارش تجارتنیوز، یک هیئت تجاری روسی، چند روز پیش به ایران آمد و در گفتگو با برخی اعضای اتاق بازرگانی تهران، پیشنهاد کردند که ایران حدود ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در روسیه در اختیار بگیرد و به «کشاورزی فراسرزمینی» بپردازد.

برای پرورش ماهی در قفس نداشته است از این رو مصوب شد که به فوریت مطالعات این طرح در شهرستان انجام شود و ظرف سه ماه مطالعات جامعی که قابلیت عرضه به سرمایه گذار و مردم محلی را داشته باشد آماده شود. یکی از این مشکلات این است که بخش کشاورزی به طور کل سرمایه بسیار کمی را جذب میکند؛ در نتیجه با وجود مزایای کشاورزی هوشمند به سختی میتوان منابع مالی لازم برای استفاده و به کارگیری فناوریهای جدید و خلاقانه را به این صنعت تزریق کرد. شاید برای شما جالب باشد بدانید صنوبر نیز بهعنوان یکی از پرسودترین محصول کشاورزی در ایران قلمداد میشود.

فرآورده های نفتی در بخش های مختلف است و افزایش مصرف نسبت به گذشته حدود 8 درصد بوده است. مصرف روزانه 106 میلیون لیتر نفت گاز در کشور مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز درباره دستاوردهای اجرای فاز اول طرح پیمایش گفت: این سامانه میزان سوخت را براساس پیمایش واقعی حمل ونقل, به ناوگان تخصیص می دهد. بازار ؛ وحید پورتجریشی: سیاست توسعه اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه دو کشور امارات و عربستان همچنان با جدیت در حال پیگیری است. توسعه حمل و نقل ریلی عربستان به لطف آلستوم فرانسه| کاهش وابستگی ریاض به نفت! به گزارش مردم فردا ،منابع محلی یمنی اعلام کردند که شهر عتق مرکز استان نفت خیز شبوه در جنوب شرق یمن به دست المجلس الانتقالی الجنوبی (نیروهای وابسته به امارات در یمن) افتاده است. اگر چه جزئیات زیادی از این برنامه در دسترس نیست و همچنین مشخص نیست که در دانش ساخت آن چقدر از دانش بومی امارات و بحرین استفاده خواهد شد اما آن طور که گفته می شود این منظومه ماهواره ای طی شش سال توسعه خواهد یافت و اولین ماهواره آن قرار است طی سه سال آینده پرتاب شود.

این کسبوکار شامل محصولات شیمیایی کشاورزی، دامپروری، تولید محصولات زراعی (زراعت یا زراعت قراردادی)، توزیع، ماشین آلات کشاورزی، فرآوری و تأمین بذر و همچنین بازاریابی و خرده فروشی است. سمیناری را در مورد تأمین مالی اسلامی و دیجیتالی سازی آن در جزیره بالی اندونزی برگزار می کنند. تحت پوشش مقررات حمایتی خاصی قرار نداشته باشند، گفت: مشمولین یادشده می بایست از سوی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نمایندگی آن در استان ها به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و سن متقاضی در تاریخ شروع بیمه (ثبت معرفی نامه در واحد های اجرایی سازمان) حداکثر 50 سال تمام باشد.

شجاعی درباره طولانی شدن عملیات اجرایی تصریح کرد: این طرح جزو طرحهای ملی بود اما براساس برنامه چهارم توسعه در شمار طرحهای استانی قرار گرفت و با تنگناهای اعتباری و مالی مواجه شد که نتیجه آن تاخیر در عملیات اجرایی بود. همچنین پارسال 41 هزار و 991 هکتار از شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه قرار گرفت که این میزان امسال به 43 هزار و 511 هکتار رسید. استاندار سمنان با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در جهاد تبیین گفت: خبرنگاران در خط مقدم جهاد قرار دارند و عملکرد آنها در تولید و انتشار اخبار در اطلاع رسانی شفاف و آگاهی بخشی عمومی موثر است . این کارخانه باید قادر به تولید شیرهای کم مصرف با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا باشد. سرویس : ایلام – زمان : شناسه خبر : 1204540 آذرنوش عموزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون 90 هزار تن محموله گیاهی صادراتی تحت اعمال مقررات و ضوابط قرنطینه ای قرار گرفته و پنج هزار و هفتصد برگه گواهی بهداشت نباتی توسط کارشناسان قرنطینه صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است. محاسبات و مدیریت این دستگاهها بخشهای مختلفی دارد و در آینده بحث رقابت نیز ایجاد میشود و برای نانواییهایی که توسط مردم بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد، سهمیه بیشتری درنظر گرفته میشود.

طبق تعهد بیمه کشاورزی 78 محصول بیمه ای در استان گیلان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند که بیشترین بیمه گذاری از سوی شالیکاران انجام می شود. روستاها زندگی می کنند ، کشاورزانی که در شهر ساکن هستند ، شاغلان بخش دام ، منابع طبیعی ، رانندگان بخش حمل و نقل بار و مسافر ، قالیبافان ، کارگران فصلی ، فعالان حوزه صنایع دستی و مشاغلی از این قبیل می توانند در این صندوق بیمه شوند. دوره برداشت این محصول به نحوی است که میتوان سه الی چهار بار در سال از آن برداشت نمود که خود این موضوع حاشیه سود این محصول لوکس را جذابتر میکند. در عین حال، این تجربه متواضعانه ای است که به ما امکان می دهد سفر خود به سمت چشم انداز پایداری را با اعتقاد و دقت بیشتری نسبت به قبل ادامه دهیم . الفت ادامه داد: ما در حوزه لبنیات سه استاندارد داریم اما کشوری مانند روسیه استانداردهای خود در این بخش را پنج مورد تعریف کرده است و برخی آزمایشهای سرطانی را نیز بر روی محصولات لبنی انجام میدهد. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در ادامه گفت که حاشیه های تورم زا در سال جاری باعث شده است تا میوه افزایش قیمت 40 تا 50 درصدی را تجربه کند و مصرف میوه بیش از 50 درصد کاهش داشته باشد.

به گزارش نبض بازار ، بر اساس گفته های رئیس اتحادیه بارفروشان تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی 50 تا 60 درصد کاهش یافته است که این موضوع موجب افت قیمت میوه شده است و با توجه به اینکه امسال تولید محصولات کشاورزی ما 1.5 برابر نسبت به سال قبل بیشتر سایت agriculture-na شده است. بارفروشان گفت: امیدواریم دوباره دچار بلایای طبیعی نشویم. رییس اتحادیه بارفروشان گفت: تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی 50 تا 60 درصد کاهش یافته است. هنگام خرید به وزن بادمجان توجه داشته باشید. در سازه های سقف قوسی ، پوشش های پلی اتیلن ( نایلونی) در زمان کمتری و به راحتی نصب و به سازه توسط پلی لاک پیچ میشوند، این سقف ها به جهت ظاهر آیرودینامیکی کمترین مقاومت را در برابر باد از خود نشان میدهند .وزن کم پوشش ها ی پلی اتیلنی ( نایلون) و همچنین مقاومت این سازه ها در برابر باد و برف باعث میشود وزن سازه در واحد سطح کمترباشد بنابراین قیمت سازه سقف قوسی نسبت به سازه سقف شیروانی (A frame) کمتر شود . وی تصریح کرد: جذب سرمایه گذار به صورت ویژه باید در دستور کار مسوولان شهرستان قرار بگیرد ما نیز در استان کمک می کنیم تا طرح ها بسترسازی شوند و به سامان برسند و طرح های کارشناسی سرمایه گذاری باید در شهرستان مطرح شوند.

ایالات متحده قبلاً شبکه ای از شرکت های پوسته مستقر در خلیج فارس را هدف قرار داده بود که به ایران برای دور زدن تحریم ها کمک می کنند. راستای کمک به معیشت مردم باید در زمان برگزاری جشنواره، برنامه های متعدد فرهنگی در شهرستان ها برگزار شود. به گزارش ایرنا، جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان چادگان روز پنجشنبه با حضور استاندار، معاونین وی و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در شهرستان چادگان برگزار شد. در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل که در بن آلمان برگزار شد، شرکتکنندگان به این توافق رسیدند تا روی روشهایی پایدار تمرکز کنند که فعالیتهای زمین کشاورزی بر اساس تغییرات آب و هوایی صورت بگیرد.

دو قوت و ماده غذایی اصلی که در ایران کاربرد زیادی دارد گندم و برنج است. همچنین به بیسوادی یکسوم از کشاورزان اشاره کرد و نوشت بخش کشاورزی ایران بالای ۵۰ سال دارند. جالب است بدانید در مکزیک، حدود ۱۵ درصد از زمین ها توسط بخش کشاورزی اشغال شده و حدود ۵۰ درصد از آنها برای دام استفاده می شود. لوبیا لوبیا ها گزینه مناسبی برای فصل تابستان هستند و در این فصل شروع به میوه دادن می کنند. یک ایده مدرن برای کشاورزی استفاده از فناوری های جدید با هدف افزایش کیفیت و کمیت محصولات است که یکی از این جنبه ها اسمارت فارمینگ نام دارد جی پی اس، اسکن خاک، داده کاوی و… شاید میزان بهرهوری افزوده شده در نتیجهی استفاده از هرکدام از این فناوریها تا حدی قابل اندازهگیری باشد؛ اما سوال بزرگتری که پیش روی کشاورزان قرار دارد این است: تمام فناوریها در مجموع چه اندازه بهرهوری کشاورزی را افزایش میدهند؟

اگر همین گونه پیش برود در دراز مدت روند کاهش مصرف لبنیات افزایشی می شود. میزان کاهش مصرف در کوتاه مدت محقق شده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همه اهداف برگزاری جشنواره شامل معرفی این محصول، کمک به افزایش تقاضا، ایجاد شور و نشاط و بازاریابی وقتی محقق می شود که خروجی آن کمک به معیشت مردم باشد. در ادامه این مطلب طرز تهیه ترشی قارچ خوشمزه در منزل با روشی بسیار آسان همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد. 3. سالنهای گلخانه ای تولید قارچ دکمه ای و قارچ صدفی؛ از نظر نوع سازه گلخانه ها به دو دسته چوبی یا سنتی و مدرن یا فلزی تقسیم می شوند. شیر برقی ها جهت کنترل جریان عبوری سیالات مختلف نظیر آب به کار گرفته می شوند.

حمید شجاعی مدیرعامل شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری در نشست فنی با کارگروه تخصصی گروه خودروسازی سایپا گفت: رویکرد مدیریت در شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری، فراهم سازی زیربناها و آماده سازی بستر برای حرکت به سمت افزایش تولیدات با کیفیت خودرویی است و این امر با جدیت دنبال می شود. ظرفیتهای سرمایهگذاری چین برای ورود به بخش کشاورزی ایران چیست؟ در زمان حکومت اعراب بر ایران بسیاری از زیر ساخت های آبیاری از بین رفتند که از عمده ترین علل می توان به عدم رسیدگی به تاسیسات اشاره کرد. این منطقه از اسپانیا که به دریای پلاستیک معروف است توانسته است سهم مهمی در اقتصاد کشور اسپانیا داشته باشد و نقش اجتماعی این منطقه را افزایش می دهد.

و سید احمد مقدسی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره به تعویق افتادن صادرات دام زنده گفت: شیوه نامه تدوین شده برای صادرات دام زنده، با مشکلاتی همراه بود که وزیر جهاد کشاورزی دستور اصلاح آن را داده تا روند کار تسهیل شود. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) نسبت به سال گذشته 2.7 درصد افزایش یافت که سریع ترین سرعت از جولای 2020 تاکنون بود اما پیش بینی ها برای افزایش 2.9 درصدی وجود نداشت. مستمر مبالغی برای پروژه پیش بینی شده بود و به مرور اجرای عملیات عرصه در دستور کار قرار گرفت.

فرهاد شیبک امروز (پنج شنبه20 مرداد) در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان شهرستان کلاله با اشاره به اینکه در راستای ارای طرح مردمی کردن یارانه ها و مقابله با سواستفاده متخلفان حوزه آرد و نان هوشمند سازی فرآیند عرضه آرد و نان در دستور کار ما قرار گرفت، اظهار کرد: تمامی خبازی های شهری و روستایی کلاله به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شده و بخشی از نظارت ها به صورت هوشمند و غیرحضوری در حال انجام است. نصیرنیوز از وزارت صمت (شاتا)، علی رسولیان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: شهرک ها و نواحی صنعتی محصول انقلاب هستند و لذا این تعداد شهرک و ناحیه که ایجاد شده همه مربوط به بعد از انقلاب است. ایجاد شده درخصوص تخصیص منابع مالی برای اجرای این طرح دانست. در ­این میان حوزه اینترنت اشیا (IoT) و برنامههای کاربردی بر مبنای آن نقشی محوری در کشاورزی هوشمند بر عهده دارد و ارایه راهکارهای مبتنی بر IoT، نهایتا به ایجاد ارزشافزوده برای مشتریان و کشاورزان میانجامد. دوم شرکت های فعال در صنعت روغن خوراکی قرار دارد. تا آنجا که ما میدانیم، ابزارهایی که مورد استفاده قرار میگرفت در زمینهای آبی و دیمی یکسان بودند و تفاوتی نداشتند. ما بحثی داریم در توسعه پایدار و میگوییم کاری باید کرد که هم بازده اقتصادی داشته باشد، هم محیط زیست را سالم بگذارد و هم رفاه اجتماعی را بالا ببرد و توازن برقرار شود».

انواع کودهایی که در تولید محصول استفاده شده، روشهای بکارگرفته شده برای تولید و برداشت و حتی نحوه نگهداری بعد از برداشت محصول کاملا به تصویر کشیده می شود و در نهایت خریدار با اطلاع کامل از کیفیت محصولی که قصد مصرفش را دارد وارد معامله می­شود. خوداشتغالی و کارآفرینی در رشته کشاورزی بیشترین جای فعالیت در بازار کار را دارد. اقلیم گرم و مرطوب: سواحل جنوبی ایران که به وسیله­ ی رشته کوه­ های زاگرس از فلات مرکزی جدا شده ­اند تابستان­ های بسیار گرم و مرطوب و زمستان­ های معتدل دارند. همچنین بادمجان های نرسیده پس از چیده شدن هم مراحل رسیده شدن را دارند.

اصلاحات ارضی ایدهای بود که از قبل وجود داشت و طبق آن اراضی ملاکان بزرگ بین کشاورزان و اهالی روستاها تقسیم میشد و البته این ایده خیلی در میان عوام طرفدار داشت چون به نظر میرسید نوعی عدالت اجتماعی را برقرار میکند و نظام ارباب رعیتی را برمیاندازد و این حرفها. انکر یک شارژر قابل حمل 149.99 دلاری PowerCore 24K GaN را عرضه کرده که با دارابودن پک باتری بزرگ 24000 میلی آمپر ساعتی می تواند با سرعت 140 وات شارژ دستگاه را شارژ کند. به همین واسطه خریدهای خوبی هم در نمادهای بزرگ صورت گرفت که می تواند نشانه ای امیدوار کننده برای سهامداران باشد. به گزارش برق نیوز ، این مدیر صنعت برق یادآور شد: موضوع قیمت همواره یکی از عوامل موثر بر کاهش و کنترل مصرف بوده و با توجه به اینکه تعرفه برق در پله های آخر 5/ 3برابر تعرفه عادی است، طبیعی است که مشترکان برای کاهش مصرف و رساندن آن به الگوی تعیین شده انگیزه لازم را داشته باشند.