اخبار

کشاورزی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | agriculture-na

ذرات شن و ماسه بزرگ هستند و فضای زیادی بین هر دانه وجود دارد. آب و مواد مغذی به راحتی جریان می یابند اما در آنها نگهداری نمی شود. به یک ساحل یا کویر فکر کنید، تعداد کمی گیاه در آنجا رشد می کنند و خاک مستعد فرسایش است. از انواع خاک آلی می توان به تورب ، پیت موس ، کوکوپیت ، خاک برگ اشاره کرد.

  • خاک برگ خاکی است که ، از باقی مانده گیاهان مختلف و تجزیه برگ های گیاهان به وجود می‌آید.
  • این خاک از مقادیر زیادی بقایای گیاهان یا حیوانات تشکیل شده که بسیار غنی می باشد.
  • یکی دیگر از مواردی که در آزمایشگاه های خاک کشاورزی تهران و کرج و دیگر شهرهای کشور مشخص می شود میزان مواد یا کربن آلی در خاک است.
  • خاک شنی معمولاً از تجزیه و خرد شدن سنگهایی مانند گرانیت ، سنگ آهک و کوارتز تشکیل می شود.
  • خاک مناسب برای کشاورزی حاوی مقدار کافی از مواد ارگانیک مغذی‌ست تا شرایط مطلوبی را برای رشد گیاه در فصول مختلف ایجاد نماید.

شناسایی انواع خاک مناسب کشاورزی می تواند در رشد و سلامت گیاهان و درختان تاثیر گذار باشد. وجود مواد مغذی در خاک برای پرورش گیاه بی عیب و نقص بسیار ضروری می باشد. از ورمی کمپوست به عنوان کود برای تقویت خاک استفاده می شود. جزو عناصری مجله خبری کشاورزی هستند که در خاک تولید نمی شوند باید از طریق کود دهی این مواد را به خاک رسانید. هر گیاهی جدول تغذیه مختص خود را دارد بطور مثال کودی که برای گیاهان آپارتمانی گلده در مرحله ی جوانه زنی مناسب است با کود صیفیجات متمایز است.

پیت ماس یکی از اصلی ترین ماده ها برای خاک مناسب است، که اندازه آن باید از دو ماده دیگر یعنی پرلیت و کوکوپیت در خاک بیشتر باشد. کاشت ترب سفید و تربچه، گل قاصدک و گیاهان دیگر با ریشه های طولانی و سطحی کمک می کند تا از تراکم و فشردگی خاک جلوگیری شود. برای به دست آوردن بهترین نتایج، کود را در فصل پاییز اضافه کنید. بسیاری از گیاهان از افزایش بیشتر کود در هر ماه یا دو بار کوددهی در طول فصل رشد نفع می برند، اما این موضوع در بین گونه ها و واریته ها متفاوت است. از مطالب عالی سایت شما در زمینه بافت شناسی و شروی خاک و…به عنوان یک بیماری با عامل غیرزنده و غیر عفونی گیاهان، بسیار استفاده کردم. درروش کرتی زمین باید کاملاً تسطیح شود تا از تشکیل پشته‌های نمک جلوگیری شود.

آموزش اصلاح و بهبود خاک

دربعضی موارد خاکهایی که کمبود کلسیم دارند را میتوان با خاک های آهکی اصلاح کرد. بقایای گیاهان مخصوصا از روی هم انباشتن و تجزیه برگ ها درشرایط بخصوص حاص ل میشود. خاک برگ انواع مختلفی دارد که از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی باهم اختلاف دارند و بستگی به نوع گیاهی دارد که از برگ آن جهت تهیه خاک برگ استفاده میشود. ویژه کشتاورزی نیز با قابلیت اکسیژن رسانی بیشتر به خاک و ریشه گیاهان و همچنین عدم آسیب به مواد آلی و معدنی مغذی خاک میتواند باعث حاصلخیزی بیشتر خاک گردد. در این خصوص برای دریافت مشاوره فنی رایگان، در هرساعت از شبانه روز، با پشتیبانی فنی ما تماس بگیرید. در ادامه لیست خاک های مناسب کشاورزی خاک های سیلتی را بررسی می کنیم.

http://3darchitecture.irحتی برای خاکهایی که محتوای خزه آنها زیاد است ممکن است لازم باشد کانال های زهکشی حفر شود. خاک از ذراتی تشکیل شده است که از نظر اندازه شامل شن، لای(سلیت) و رس می باشد. مقدار نسبي ذرّات (شن، سيلت و رس) خاك را »بافت خاك « مي گويند. بافت خاك بسياري از خواص فيزيكي و شيميايي خاك (حاصل خيزي، نفوذپذيري، وزن مخصوص و …) را تعيين مي كند.

فروش کود کشاورزی