اخبار

کشت برنج در بروجرد ۴۰ درصد کاهش یافت

کمپوست آلی رطوبت را در خود نگه می دارد، بنابراین در مناطق خشک انتخاب مناسبی است. کمپوست را به خاک اضافه کنید تا کمی روی بذرهای برنج را بپوشاند. اطمینان حاصل کنید که خاک منطقه مورد نظر شما از گل رس کمی اسیدی تشکیل شده باشد تا بهترین نتیجه را داشته باشد. بیشتر اراضی دارای مقدار متوسطی از این مواد مغذی هستند ، اما در صورت کمبود باید از کود آلی یا کودهای مصنوعی استفاده کرد.

درباره جوانه‌بان بدانید

در صورت نیاز به بازده بالاتر، مواد مغذی بیشتری باید به خاک اضافه شود. برنج های زراعی نسبت به کمبود آب بسیار حساس هستند و وقتی محتوای آب خاک به زیر اشباع می رسد، اکثر انواع برنج علائم تنش آبی را نشان می دهند. برای حفظ مصرف در سطح مطلوب و به حداکثر رساندن عملکرد برنج، روش های خوب مدیریت آب لازم است. در مراحل نحوه کاشت برنج صدری کشاورزان با استفاده از پمپ آب، آب را از چاه های آب به داخل مزرعه انتقال می دهند.

کشت برنج در ۲۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

بنابراین گوگرد باید به میزان کاملا کنترل شده و کمی به برنج رسانده شود. عنصر روی نیز به بهبود رشد گیاه و غنی سازی دانه ها کمک می کند. در برداشت دستی، کارگران با استفاده از چاقوهای تیز، بوته های برنج را از شالیزارهای برنج جمع آوری می کنند. سپس آنها را با دقت تمیز کرده و آسیب دیده را جدا می کنند. برداشت مکانیکی را می توان با استفاده از ماشین‌هایی انجام داد که تمامی عملیات‌ها مانند برش، خرمنکوبی و تمیز کردن را با هم ترکیب می‌کنند.

خبرگزاری کار ایران

بدین منظور همزمان و یا قبل از جوانه‌دار نمودن بذر اقدام به تهیه خزانه می کنند.خزانه برنج هاشمی ، بخشی کوچک و محصور از زمین است که در داخل زمین اصلی یا در بخشی خارج از مزرعه اصلی ایجاد میشود. برنج به‌عنوان یکی از کالاهای اساسی در بخش کشاورزی عموماً توسط کشاورزان روستایی بر اساس تجربه در مزارع کشاورزی کشت می‌شود. کشت سنتی این محصول به هدر­رفت منابع طبیعی، مانند ذخایر آب، منجر شده است.

لازمه که از خاک مورد نظر نمونه برداری کنیم و آزمایش انجام بدیم که این کار توسط جهاد کشاورزی هر منطقه انجام می‌شه. با روش قطره‌ای شما می‌توانید تا 70٪ نسبت به آبیاری سنتی در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشید. کافه کشاورز در راستای تولید و اشتغال‌زایی، قدم به عرصه کار و قلم برداشته است. برای agriculture-na مرغوب باید تمامی مراحل به درستی و با دقت انجام گیرد. بعد از آماده‌ شدن‌ بذر محل‌ جوانه‌ و بذرپاشی‌ را آماده‌ می‌کنند. کم آبی ها يکبار ديگر مسئولان خوزستاني را بر آن داشته تا مثل دفعات قبل از کشت برنج در اين منطقه جلوگيري کنند.