اخبار

کشت برنج در شهرستان چرداول ممنوع است

کشت لوبیا در گیلان سهم مهمی در بین حبوبات داشته و بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی گیلان، بیشترین سطح زیرکشت را با ۷۳۹۰ هکتار در مقایسه با دیگـر حبوبات دارد. دانه حبوبات یک منبع اساسی پـروتئین در تغذیه بشر و حیوانـات می باشد. دانـه حبوبات با داشتن ۱۸-۳۲ درصد پروتئین نقش مهمی در تـامین مواد پروتئینـی مورد نیاز انسان دارد که این مقدار ۲ تا ۳ برابر غلات و ۱۰ تا ۲۰ برابر گیاهان غده ای است.

مراحل اساسی کشت عبارتند از

نسبت افزايش طول دانه در هر سه رقم در تاريخ کاشت اول داراي کمترين و در تاريخ کاشت سوم داراي بالاترين نسبت بوده است. که اين مطلب با نتايج جوليانو جينگ و همکاران مبني بر تأثير درجه حرارت بر روي افزايش طول دانه همسويي دارد. برنج ایرانی پرطرفدارترین برنج در داخل و خارج از کشور می ‌باشد.

تأثير ارتفاع بوته و طول خوشه در تاريخهاي مختلف کاشت بر روي سه رقم محلي طارم، حسني و بينام از لحاظ آماري معني دار نشد . در آزمايشي با سه سن نشاء (25، 35 و 45 روزه) مشخص شد که بيشترين تعداد دانه در هر خوشه از نشاء هاي 25 روزه حاصل شد(گيلاني و همکاران، 1379). در آزمايشي با سه سن نشاء (25، 35 و 45 روزه) مشخص شد که با افزايش سن نشاء تعداد پنجه در پايان مرحل? عرفاني اظهار نمود که کشت زود هنگام رقم دشت و تأخير در کشت آن سبب کاهش تعداد پنجه هاي بارور مي شود.

پربیننده‌ترین اخبار ایلام

در طی این مدت اجازه ندهید آب حوض خشک شود و مدام داخل ان آب بریزید. بعد از ۲ تا ۳ روز بذرها روی زمین و در مقابل آفتاب پهن کرده و روی آنها را با یک پارچه نمدی می­پوشانند تا جوانه بزنند. agriculture-na.ir هدف اصلی استارت آپ گالش حمایت از کشاورزها و رسوندن محصولاتشون به دست مشتریان نهایی هستش. در حال حاضر گالش دو محصول برنج طارم هاشمی (بهترین نوع برنج شمال) و آرد برنج رو عرضه میکنه.

ممنوعیت کشت محصولات پرآب‌بر در خوزستان در تابستان آینده

بعد از آن‌ توسط‌ دستگاهی‌ پوسته‌ جو از آن‌ جدا شده‌ و برنج‌ بیرون‌ می‌آید. معمولا مدت‌۱۰ یا ۱۵ روز طول‌ یک‌ تا ۵/۱ روز جو داخل‌ تراف‌ می‌ماند تا خوب‌ خشک‌ شود. در کارخانه‌ی‌ برنج‌ کوبی‌ ابتدا برنجها را در تراف‌ می‌ریزند تا خشک‌ شوند تراف‌ عبارت‌ است‌ از اطاق‌ بسیاربزرگی‌ که‌ چهار طرف‌ آن‌ گرفته‌ شده‌ است‌. بنا به‌ گفته‌ اهالی‌ تجربه‌ ثابت‌ نموده‌ که‌ کود دادن‌ همراه‌ با نشاء بهتر از انواع‌ دیگر است‌ قبل‌ از نشاءممکن‌ است‌ به‌ نشاء آسیب‌ برساند. ۳ ـ و نوع‌ سوم‌ اینکه‌ ۷ روز بعد از نشاء به‌ زمین‌ کود می‌دهند.