اخبار

کود-مقالات کشاورزی آنلاین بهترین مقالات کشاورزی :: مرجع تخصصی و آموزش کشاورزی و باغبانی و گیاهان آپارتمانی ::. | agriculture-na

آب و هوای منطقه ما سرد ومرطوب است و زمستان تقریبا سختی دارد. مهم ترین عوامل شرایط آب، خاک و نور محیط و تغذیه گیاه است که باید بررسی کنید سپس مجله خبری کشاورزی کودهای معرفی شده را مصرف نمایید برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید. استفاده از کودهای حیوانی موجب جلوگیری از فرسایش خاک می شود.

  • از آنجایی که کودهای آلی به تنهایی قادر به تامین نیازهای غذایی محصولات کشاورزی پربازده در کشاورزی امروزی نیست لذا استفاده تلفیقی از کودهای شیمیایی و آلی و زیستی راه حل مناسبی در توصیه کودها خواهد بود.
  • یاد کنیم این کود برای افزایش رشد گیاه و درختان بوده و به طور کلی شامل ازت و فسفر و پتاس و منیزیم است.
  • زیست‌شناسان از واقعه‌ای به نام “عامل محدود کننده” یاد می‌کنند.

برای ریشه دهی سریع تر و رشد، هیومیک اسید یا فولویک اسید میتوانید مصرف کنید. برای افزایش گل ومیوه گوجه تازه کاشته شده.و افزایش شاخ وبرگ گوجه چه نوع کودی باید استفاده کنم. همگی سبز شدن ولی تقریبا تو ۵ یا ۶ سانتی مونده و رشد نمیکنه، خاکش رو از گلخونه خریدم گفتن حاوی املاح مورد نیازه.

آشنایی کامل با انواع هرس درخت انار و نکات تکمیلی مربوط به آن

مولیبدن، مس، روی و کلسیم از ریز مغذی‌های ضروری برای رشد درخت گیلاس هستند. در زیر، چند کود مورد تأیید و توصیه شده از طرف کارشناسان امداد کشاورز را که مناسب افزایش باردهی درخت گیلاس است برای شما معرفی می کنیم. دلایل متنوعی وجود دارد؛ که کشاورزان به سمت کشت صیفی‌جات روی آورده‌اند. به‌طوری‌که ایران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صیفی‌جات به‌حساب می‌آید. در ادامه به برخی از دلایل کشت گسترده صیفی‌جات اشاره می‌کنیم.

کود شیمیایی برای رشد محصول بهتر است یا کود حیوانی؟

عنصر گوگرد در اثر فعالیت باکتری‌‌های اکسید کننده بصورت اسید سولفوریک سرانجام سولفات‌‌ها در می‌آید. هر چه ذرات عنصر گوگرد ریزتر و توزیع آن در خاک یکنواخت‌تر باشد، سرعت اکسیده شدن گوگرد بیشتر خواهد بود. اکسیداسیون عنصر گوگرد موجب اسیدی شدن خاک گشته و به همین دلیل از آن دراصلاح خاک‌‌های قلیائی استفاده می‌شود.

کود های بهاره و تابستانه:

خاکی که پی اچ بالایی داشته باشد یا اصطلاحا قلیایی باشد ریشه گیاه ما نمیتواند در آن خاک بسیاری از عناصر از جمله ریزمغذی ها را جذب کند حتی اگر بهترین کود هم به درخت بدهیم باز هم فایده ندارد. پس در قدم اول اصلاح خاک است که در انتخاب بهترین کود درختان میوه تاثیر دارد. هیومیک اسید یک اصلاح کننده خاک بسیار عالی میباشد که علاوه بر اصلاح خاک موجب افزایش جذب عناصر و…. یکی دیگر از عناصری که باید در کود شیمیایی برای رشد درختان میوه وجود داشته باشد، پتاسیم است؛ زیرا این عنصر فشار آب داخل و خارج سلول های درخت را کنترل می کند و سوخت ساز گیاهان را افزایش می دهد.

http://3darchitecture.ir