اخبار

گزارش روند ساخت سد باباحیدر شهرستان فارسان به وزیر جهادکشاورزی ارائه شد

منبع اصلی آب این طرح از ۲ سرشاخه سراب و بردی تشکیل شده که شاخه اصلی آن سرشاخه سرآب است که از طریق چشمه سراب تغذیه می‌شود.

مدیر پروژه سد غدیر شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این سد از سال ۸۷ آغاز شده است، گفت: تکمیل و راه‌اندازی سد غدیر باباحیدر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

برای پیگیری اخبار و گزارش های مجله خبری کشاورزی از  بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور  پرونده خبری را دنبال کنید :



منبع اخبار

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

در بیست و چهارمین سفر استانی رییس‌جمهور و هیات دولت سیزدهم، اعتباراتی برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری تصویب می‌شود.

به گزارش مجله خبری کشاورزی، از روز گذشته تعدادی از معاونان وزرا به‌‎عنوان در شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره دارند. 

به گزارش مجله خبری کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز پنجشنبه در جریان سفر استانی هیات دولت به چهارمحال و بختیاری از نزدیک در جریان روند اجرایی سد غدیر قرار گرفت تا موانع و مشکلات بهره‌برداری از این سد در جلسه هیات دولت در مرکز استان مطرح شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری هستند.

وی تامین اعتبار مالی این طرح را از مهمترین مشکلات اجرایی طرح و درخواست از رییس جمهور اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی سد باباحیدر در شهرستان فارسان قرار است آب شرب ساکنان این شهرستان را تامین کند که محل احداث سد مخزنی غدیر در فاصله ۴۷ کیلومتری شهرستان شهرکرد بر روی رودخانه سرآب باباحیدر قرار دارد.

محمد نیکبخت افزود:  طرح سد سنگریزه‌ای باباحیدر با ارتفاع ۶۵ متر و مخرن ۱۵میلیون مترمکعب در حال احداث است و ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبار مورد نیاز امسال به بهره برداری می‌رسد.