اخبار

۳۵ طرح کشاورزی در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تولید بذر هیبرید گلخانه‌ها اشاره کرد و افزود: در حوزه بذر هیبرید کارهای خوبی انجام شده به طوری که اکنون ۲۰ درصد تولید این بذرها در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ما وارد مقوله توسعه فناوری منجر به تولید، تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی شده‌ایم، اظهار داشت: در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی، کود، سم و آفتکش‌های اقدامات خوبی صورت گرفته است.

بهشتی با بیان اینکه واردات خوراک ماهی نیز پذیرفتنی نیست و در این حوزه باید اقدام شود گفت: طرح‌های مربوط به تولید نهاده‌ها، احداث مزارع طبقاتی، تولید واکسن‌های دام و طیور از اهمیت بالایی برخوردار است و ما از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.

وی افزود: یکسری از آیین‌نامه‌های مربوط به وزارتخانه‌های مختلف تصویب و ابلاغ شده و یک یا دو مورد دیگر از آیین‌نامه‌ها نیز به‌زودی تصویب و ابلاغ می‌شوند.



منبع اخبار

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در حوزه آبزیان، یک طرح ملی کلان مربوط به ماهیان قزل‌آلا داریم که فاز نخست آن اجرا و فاز دوم نیز شروع شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری کشاورزی، « محمدحسین بهشتی» در رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات، افزود: ما ۱۶۰ طرح در معاونت نوآوری و تجاری سازی داریم که ۳۵ طرح آن متعلق به بخش کشاورزی است.

وی پیش‌بینی کرد تا پایان امسال و سال‌های آینده، کشور به درصد بالاتری از خودکفایی بذر هیبرید گلخانه دست یابد.

وی با بیان اینکه واردات بچه ماهی با توجه به ظرفیت‌های آبی در شمال و جنوب برای کشور افت محسوب می‌شود، تصریح کرد: ما علاوه بر تامین نیاز داخلی باید صادرات بچه ماهی داشته باشیم.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به قانون جهش دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تلاش داریم امسال اجرای قانون جهش دانش بنیان که یک نقشه راه برای ۲۰ سال آینده کشور است، را محقق کنیم که این امر نیازمند یکسری آیین‌نامه است.

بهشتی اضافه کرد: آمادگی داریم در شرایط تحریم‌ها، تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را در داخل انجام بدهیم.