اخبار

آبرسانی به سه هزار هکتار از زمین‌ کشاورزی اروندکنار آبادان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مجله خبری کشاورزی بخشدار اروندکنار در آیین افتتاح طرح آبرسانی به روستای دهستان نوآباد گفت: زمین های کشاورزی در محدوده واحدهای عمرانی Kg۱۲ تا Kg۱۵ شامل زمین های کشاورزی روستاهای نشمی، شنوف، علم، حاج ناهی، عرفی، حاج محمد ، ابتر، بی کس، حاج علی ، بچاچره، ابوفلوس، قاسمیه و ام انکریز است.

وی هدف از اجرای این طرح را احیای زمین های کشاورزی منطقه و توسعه کشاورزی، افرایش تولید محصولات کشاورزی و سطح درآمد روستایی بیان کرد.

سید محمد مولوی افزود:با بهره برداری از این طرح شاهد رونق کشاورزی و اشتغال زایی در منطقه و بهبود امنیت مرز با اسکان و توسعه کشاورزی در منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: این طرح بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مصوب سفر رهبر معظم انقلاب است که زمینه بازگشت روستاییان را به منطقه در پی خواهد داشت.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توجه خاص دولت سیزدهم به منطقه و کشاورزی در مناطق روستایی باعث تامین امنیت در مرزها خواهد شد.

مولوی گفت: روستاهای منطقه به دلیل بی توجهی دولت های گذشته تقریبا خالی از سکنه شده ولی با اجرای این طرح بسیاری از اهالی مشتاق بازگشت به روستاهای خود هستند.

پیش از شروع جنگ تحمیلی بیش از ۶ میلیون نخل در شبه جزیره آبادان بود که حدود ۲ میلیون نخل آن که بیشتر آنها در دهستان نوآباد اروندکنار است از بین رفت.

صادق جلالی افزود: انهار روستایی این روستاها همگی عمود بر رودخانه اروند و به طول پنج هزار متر است.

جلالی، هزینه اجرای این طرح را ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای اجرای این طرح سه هزار و ۱۶۰ متر مکعب عملیات خاکریزی برم های ۲ طرف کانال اصلی انجام شده است.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.



منبع اخبار وی گفت: این طرح شامل احداث پنج کانال خاکی به طول ۷۵۰متر، خاکریزی احداث کانالها ۱۱ هزار متر مکعب، احداث دنج سازه آبگیر و احداث پنج طرح سنگ لاشه و بلوک چینی دیواره انهار است.