اخبار

آشنایی با ۱۲ کود رایج در کشاورزی شیمی گل

سم لیندین به صورت ترکیب با سبوس سم اختصاصی بر علیه آبدوزدک می باشد. 2- برای محاسبه مقدار سم موثره که لازم است با مقداری از یک ماده رقیق کننده برای به دست آوردن غلظت معینی از سم مخلوط می گردد از رابطه زیر استفاده می گردد. 1- محاسبه مقدار سم لازم از یک فرمولاسیون با توجه به مقدار ماده موثره در هکتار و در صد ماده موثره در فرمولاسیون بوسیله رابطه زیر صورت می گیرد.

هر چند استفاده از کانال های آبیاری در گذشته های دور نیز به نوعی سیستم آبیاری به شمار می رفت، اما امروزه این روش ها به دلیل بازدهی بسیار کم و هدر رفت بالای آب، کمتر مورد توجه هستند. در نگاه اول می توان روش های آبیاری را به دو قسمت سنتی و تحت فشار تقسیم نمود. سیستم های سنتی شامل کانال های معمولی و روباز هستند، اما روش های نوین یا تحت فشار، شامل اجزای مختلفی هستند و در این سیستم ها، از انواع لوله، اتصالات، پمپ و … استفاده می شود. یکی از مهمترین مواد اولیه مورد مصرف در تولید این تجهیزات، پلیمرهایی مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استال و … هستند. روش های آبیاری نوین خود شامل دو گروه آبیار بارانی و قطره هستند. معمولا در آبیاری بارانی از لوله های قطور پلی اتیلنی استفاده می شود و در آبیاری قطره ای از فناوری های روز دنیا در ساخت قطره چکان های مهندسی به منظور افزایش بهره وری استفاده می شود.

کود هورمون ریشه زایی

سختی آب، آلودگی ها، خوردگی و ذرات کوچک ممکن است بر راندمان این روش تأثیرات منفی بگذارد. آبیاری سطحی یا غرقابی اولین روش آبیاری ابداع شده توسط بشر است. این سیستم آبیاری سطحی معمولا از یک منبع agriculture-na.ir آبی مانند یک کانال، استفاده می کند. در این روش زمین ها به گونه ای درجه بندی می شوند که به تدریج از منبع آب دور شوند (یا حتی ممکن است پلکانی شوند)؛ بنابراین آب در کل منطقه حرکت می کند.

معرفی کنه کش پروپارژیت (اومایت)

جهت اصلاح این نوع خاکها از کودهای آلی و معدنی استفاده میشود. آنها جمع آوری و در گودالی به عمق های مختلف ریخته و بعد از مدتی در اثر تخمیر پوسیده و به خاک برگ تبدیل میشوند. برای اینکه تخمیر سریعتر انجام پذیرد، روی آنها را با خاک پوشانده و هر چند روز یکبار خاک را آبیاری میکنند، و به هم میزنند، و بعد از چندین ماه تا یکسال، این برگ ها پوسیده میشود .

سیستم‌های زراعی[ویرایش]

به‌علاوه در نظر داشته باشید با اینکه کیفیت و ظاهر محصول بسیار مهم است، اما به تنهایی نمی‌تواند درآمد فروش محصول گلخانه ای شما را چند برابر کند. در کنار آن اقدامات دیگر وجود دارد که انجام دادن آنها میتواند حتی درآمد شما را چند برابر کند. این کارها بیشتر مربوط به بازاریابی محصول شما است تا نحوه کشت و پرورش محصولات کشت شده شما در گلخانه و حتی برای کسانی که به روش سنتی کشاورزی می‌کنند. انواع روش‌های آبیاری کشاورزی را می‌توان به سه بخش کلی آبیاری سطحی، آبیاری زیرسطحی و آبیاری تحت‌فشار تقسیم‌بندی کرد. مهم‌ترین تفاوت این روش‌ها غالباً در نوع نیروی بکار رفته در سیستم آبرسانی زمین زراعی است.

ما از ابتدا تمام تلاش خود را بر روی ارائه محصولات اورجینال و با کیفیت انجام داده ایم و در کنار این مهم پشتیبانی سریع و با کیفیت را سر لوحه کار خود قرار داده ایم. در مقابل کودهای آلی کودهای طبیعی هستند که از گیاهان و حیوانات به دست می‌آیند. این کودها خاک را با ترکیبات carbonic که برای رشد گیاه ضروری هستند، تقویت می‌کنند. کودهای آلی مقدار مواد آلی خاک و تولید میکرو ارگانیسم‌ها را افزایش می‌دهند و خواص فیزیکی و شیمیایی خاک را تغییر می‌دهند.