اخبار

ارتقای کیفیت گندم‌های داخلی با اجرای دستورالعمل خرید تضمینی

گفتنی است؛ امسال خرید تضمینی گندم از چهارم فروردین آغاز و بر اساس «دستورالعمل خرید تضمینی گندم» در قالب ۵۵۹ هزار و ۱۳۳ محموله تاکنون بیش از سه‌میلیون و ۳۰۶ هزار تن محصول کشاورزی گندمکاران، خریداری و ضمن توزیع در ۳۱ استان، در انبارها و سیلوهای نقاط مختلف کشور نیز ذخیره‌سازی شده است.



منبع اخبار

به گزارش روز یکشنبه مجله خبری کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی، «دستورالعمل خرید تضمینی گندم» هر سال و پیش از فرا رسیدن فصل خرید، تدوین و نهایی شده و برای سهولت در خرید تضمینی گندم‌های باکیفیت و یکدست از کشاورزان گندمکار به استان‌های سرتاسر کشور ارسال می‌شود.

بر اساس این گزارش، در دستورالعمل مذکور، ویژگی‌های گندم قابل خریداری و حدود مجاز شامل اُفت مفید و غیرمفید و سن‌زدگی، تعیین شده و همچنین روش نمونه‌برداری از محموله‌های تحویلی گندمکاران در ابتدای ورود به مراکز خرید، مشخص شده است.

دستورالعمل صادره، در عمل به ارتقای کیفیت گندم تولید شده کمک می‌کند، زیرا گندمکاران با رعایت استانداردها و شاخص‌هایی که در مراکز خرید برای پذیرش انواع گندم ملاک عمل قرار می‌گیرد، تلاش می‌کنند تا تولید خود را با پایین‌ترین اُفت و بالاترین کیفیت، عرضه کرده و محصولشان را به قیمت مصوب بفروشند.