اخبار

استاندار کرمان: سازمان انرژی اتمی کار بزرگی برای سلامت محصولات کشاورزی در کرمان انجام می‌دهد

به گزارش مجله خبری کشاورزی اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) بعد از قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای آرمیده در گلزار شهدای کرمان بویژه شهید سردار سلیمانی عازم رفسنجان شد که غیر از پیگیری برنامه های مربوط به فناوری پلاسما مرتبط با باغ های پسته در این شهرستان قرار است در جشن ملی پسته نیز شرکت کند.



منبع اخبار

فداکار با اشاره به ظرفیت های بسیار بزرگ کشاورزی استان اظهارامیدواری کرد که با توسعه فعالیت های علمی بتوان بهره وری و کیفیت محصولات را ارتقا داد.

اسلامی افزود: همچنین با توجه به تولید محصولات کشاورزی در شهرستان جیرفت، قصد داریم با پروتودهی آفت پذیری محصولات را کاهش دهیم  و به شکوفایی اقتصاد این منطقه  کمک کنیم زیرا  ۳۰ درصد محصولات تبدیل به ضایعات می شود و این میزان عدد بزرگی است بنابراین تلاش خواهیم کرد فناوری هسته ای را در خدمت مردم و اقتصاد شتاب بخشیم و امیدواریم در استان کرمان که چند قطب بزرگ محصولات کشاورزی،خرما و پسته را دارد کار به خوبی پیش رود.

وی همچنین با اشاره به تولید محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان کرمان از جمله جنوب این استان تصریح کرد: ضایعات در همه محصولات کشاورزی وجود دارد و با اجرای طرح های سازمان انرژی اتمی بخش قابل توجهی از این ضایعات کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش مجله خبری کشاورزی رییس سازمان انرژی اتمی نیز که از عصر پنجشنبه وارد کرمان شد در این دیدار گفت:  در حوزه سم زدایی برای بخش های کشاورزی  دستگاه های اولیه در حال ساخت داریم و این مهم در مراکزی که این فرآیند وجود دارد نصب و شروع به استفاده از آن خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: البته  با حمایت استاندار کرمان یک مرکز(سم زدایی با استفاده از فناوری پلاسما) در رفسنجان وجود دارد که قرار است خیلی سریع سامانه نصب و کار پیش برود و روز پنجشنبه مباحث مربوط به این پروژه را دنبال خواهیم کرد.
رییس سازمان انرژی اتمی  با اشاره به اینکه استفاده از فناوری پلاسما در باغ های پسته کار بزرگی است، تصریح کرد: در باغات پسته هدف قرار است با پلاسما از طریق تاثیرگذاری روی آب و خاک کار را انجام دهیم که هماهنگی و برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرایی این فناوری خواهد شد تا از خسارت به کشاورزان بخش پسته جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فناوری هسته ای در  محصول کشاورزی خرما گفت: در خرما نیز بررسی ها انجام شده و با تعامل استاندار کار خواهیم کرد تا با پرتودهی آفت پذیری این محصول را کاهش دهیم و ماندگاری آن  افزایش پیدا کند.

به گزارش مجله خبری کشاورزی محمد مهدی فداکار شامگاه پنجشنبه در جریان دیدار رییس سازمان انرژی اتمی با نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهارداشت: یکی از موضوعات استان در شهرستان رفسنجان باقیمانده سموم در محصول کشاورزی پسته و مشکلات صادرات است.