اخبار

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای کمباین‌های کشاورزی

وی ادامه داد: در سال اول با ۱۸۰۰ دستگاه کار را شروع می‌کنیم که ۸۰۰ دستگاه به ناوگان افزوده می‌شود و یک هزار دستگاه کمباین هم نوسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال ما این طرح را برای اولین با کمباین شروع کرده‌ایم اما وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد این روند را با سایر ماشین‌آلات کشاورزی هم داشته باشد.



منبع اخبار

وی با اشاره به حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه فناوری و نوآوری با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: با استفاده از فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم کمباین‌های موجود در کمباین سازی ایران را هم ارتقا دهیم تا در فصل برداشت زراعی جدید یک محصول خوب از این شرکت ارائه شود.

به گزارش روز یکشنبه مجله خبری کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی نژاد» در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه ناوگان کمباین برداشت غلات و دانه‌های روغنی کشور، در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه توسعه و جهش دیمزارهای کشور افزود: امسال ۵.۲ میلیون هکتار از اراضی دیم کشور مورد حمایت قرار می‌گیرد.

مقام عالی وزارت ابراز امیدواری کرد: این پروژه تا پایان اجرا حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان آورده اقتصادی داشته باشد و از واردات بخشی از گندم جلوگیری کند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: امروز با آستان قدس رضوی و شرکت کمباین سازی ایران یک تفاهم‌نامه‌ای را در راستای حمایت از مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی امضا کردیم، نزدیک به ۲۰ هزار کمباین داریم که در کشاورزی ما در حال فعالیت هستند و از این تعداد حدود ۵۵ درصد فرسوده هستند و بین ۸ تا ۱۰ درصد باعث ضایعات در بخش کشاورزی می‌شوند و کیفیت‌بخشی از محصول را کاهش می‌دهند.

ساداتی نژاد اظهار داشت: یکی از اهداف ما در وزارت جهاد کشاورزی ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی در کشور است و آمادگی داریم با سایر شرکت‌های خصوصی این حوزه هم این مدل تفاهم را پیش ببریم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه ارتقای ماشین‌آلات کشاورزی در توان مالکان و کشاورزان ما نیست، گفت: در قالب تفاهم‌نامه امروز تا ۳ سال آینده ۵۰ درصد از ناوگان کمباین کشور بازسازی و نوسازی می‌شود.