اخبار

اسلامی: اتهام‌ها و تحریم‌های ظالمانه به‌علت تاثیرات شگفت‌انگیز علمی انرژی هسته‌ای است

وی با بیان اینکه نمونه های سوم و چهارم این تحقیقات در پرتودهی در حوزه های کشاورزی در دست ساخت است افزود: کرمان یکی از ۱۲ قطب پرتودهی خواهد بود تا آفت پذیری محصولات ما از بین برود.

وی گفت: امیدواریم با مشارکت فعالان این حوزه سامانه علمی تولید شده در یکی از مناطق (باغ های پسته) رفسنجان نصب و استفاده شود.

اسلامی افزود: در حقیقت برای دفع آفلاتوکسین از محصول پسته این امر مهمی است که به آن در سازمان انرژی اتمی پرداخته ایم که براساس نتایج تحقیقات می تواند آفلاتوکسین را تا ۷۰ درصد از محصول دفع کند.

به گزارش مجله خبری کشاورزی، محمد اسلامی روز جمعه در مراسم جشن ملی پسته در شهرستان رفسنجان استان کرمان افزود: فناوری هسته ای در همه حوزه ها اعم از پزشکی، صنعت، محیط زیست و کشاورزی تاثیرات عمیقی دارد که در کشور کمتر آن را به کار گرفته ایم.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در بحث پرتودهی نیز استان کرمان می تواند تحقیقات را اجرایی کند.

وی تاکید کرد: این سامانه تولید شده در مسیر صنعتی شدن قرار دارد.

اسلامی افزود: همچنین در حوزه ژئوفیزیک در بخش فناوری های علمی هسته ای فعالیت هایی را در حال تقویت داریم تا در بهره وری از معادن نیز بتوانیم آنها را استفاده کنیم.

به گزارش مجله خبری کشاورزی ششمین جشن ملی پسته در شهر جوادیه فلاح بخش نوق شهرستان رفسنجان به همراه جشنواره بازی های بومی محلی و نیز نماشگاه محصولات کشاورزی و صنایع دستی برگزار شد.



منبع اخبار

وی بیان کرد: یکی از محورها تحقیقات فناوری هسته ای در حوزه کشاورزی در استان کرمان است که سازمان انرژی اتمی سعی دارد این فناوری ها را در این استان اجرا کند.

اسلامی اظهارداشت: در بخش پسته نتیجه تحقیقات همکاران ما استفاده از فناوری برای آفلاتوکسین است که صادرات محصولات علمی تولیدی را در دستور کار داریم.