اخبار

اصول بسته بندی در اسباب کشی

وسایل شکستنی حتما باید با لفاف مناسب بسته بندی شوند. با ما همرا باشید تا روش مرحله به مرحله بسته بندی انواع وسایل منزل را فرا بگیرید. استفاده از مواد خنک کننده راه حل این موضوع می باشد که روش پیشنهادی ما استفاده از ژل خنک کننده می باشد. از جمله این مشکلات زمان محدود سرد نگهداشتن می باشد ودر صورت آب شدن می تواند ایجاد کننده مشکلات جدی باشد از این رو توصیه می کنیم که از ژل های خنک کننده استفاده کنید. طبق اندازه و اهمیت وسیله کارتن مورد نظر را انتخاب می کنیم و وسیله را درون آن قرار می دهیم. اگر مبل دسته دار است می توانید در فضای ایجاد شده بین دو نشیمن چیزهای سبک مثل لباس، پرده یا کوسن قرار دهید و اگر دسته ندارد به اندازه ای که تاج مبل به زمین نخورد از چیزهای سبک پر کنید. کارتن های اسباب کشی در اندازه ها و انواع مختلف از نظر استحکام در بازار موجود می باشند که تهیه آنها کار سختی نیست.

بهتر است در کامیون با لفاف مناسب در گوشه ای ثابت شود تا در تکانهای ماشین بدنه و سیستم سرد کننده آسیب نبیند. اگر به هر دلیلی کارتن آنها موجود نیست باید با لفاف مناسب که معمولا پلاستیک حبابدار است پوشانده و در کارتن مناسب قرار گیرند.توجه کنید که متعلقات این دستگاه ها را با دقت بسته بندی کنید و در کنار خودشان قرار دهید تا بعدا با مشکل کمتری روبرو شوید. بسته بندی ماشین لباسشویی با توجه به نوع ماشین لباسشویی متفاوت است ، اینکه یک ماشین لباسشویی سطلی باشد ، دوقلو باشد و یا حفره ای باشد در بسته بندی حساسیت های خاص خود را دارد ولی بطور عمومی در مورد همه ی ماشین ها باید موارد زیر را رعایت کنید . سعی شود در مواردی که ماشین لباسشویی دارای پایه است کابل برق و لوله ی فاضلاب پس از جمع شدن به زیر ماشین لباسشویی با احتیاط نصب گردد و جمع شود . همه ی ماشین لباسشویی ها بطور عمومی از یک سیم برق و یک لوله ی فاضلاب و در برخی از انواع آنها لوله ی اتصال آب گرم و آب سرد برخوردارند. سیم برق و لوله گاز را با چسب به پشت گاز متصل کنید.

حتما کابل برق کاملا جمع شود . با چسب مخصوص نقاشی کاملا ثابت شوند. با توجه به اینکه ممکن است در کامیون روی گاز چیزی قرار دهند بهتر است یک کارتن تا شده یا ورق کارتن را روی گاز قرار دهید تا از آسیب به سطح گاز جلوگیری شود. توجه داشته باشید در مورد کالاهای بزرگ آشپزخانه اگر از پلاستیک حباب دار برای لفاف استفاده می کنید دیگر نیازی به بستن درب آنها با چسب نیست. اگر به این نکته دقت نکنید در صورت حمل غیر اصولی ممکن است بعدا هنگام کار با صدای غیر عادی ماشین مواجه شوید. نکته مهم در مورد این اجناس این است که اولا در کارتن تحت فشار نباشند دوما به صورت ایستاده داخل کارتن قرار گیرند و سوما از بالا و کف کارتن فاصله داشته باشند. بهتر است که این اجناس با چیزهای سنگین و زاویه دار بسته بندی نشوند. سعی کنید هر یک دست را جدا و دور آن را با پلاستیک حبابدار یا چند لایه فوم بپوشانید. پس از اطمینان از بسته شدن تمام متعلقات با استفاده از یک یا دو لایه پلاستیک حبابدار مانند یخچال خوب پوشش دهید. در مورد دستگاههای کوچک تر می توانید با هم داخل کارتن مناسبی که تحمل وزن را دارد قرار دهید.

برای کالاهای شکستنی از کارتن های بزرگ استفاده نکنید چون سنگینی زیاد باعث می شود احتمال از بین رفتن تعادل هنگام حمل زیاد شده و در این صورت بدست آوردن تعادل مجدد سخت بوده و در صورت رها شدن کارتن به هر دلیلی درصد آسیب در کارتن های سنگین بسیار بالاتر از کارتن های با وزن مناسب است. اگر ارتفاع کارتن زیاد است بهتر است ظروف بالاتر و در مرکز قرار گیرند. اگر از مواد فریزری باقی مانده آنها را روز قبل درون ظروف بزرگ مانند قابلمه به منزل یکی از نزدیکان منتقل کنید. پر کنید. در این کار از تکان نخوردن این خرده ریزها در ظرف مطمئن و طوری درب آنها را ببندید که باز نشوند برای این کار از چسب پهن یا ریسمان استفاده کنید. در مورد میزهای جلو مبلی از روشی که برای میز ناهار خوری که در ادامه پیشنهاد شده استفاده کنید. اما اگر این موضوع برایتان اهمیتی ندارد می توانید از کارتن های معمولی اسباب کشی استفاده کنید.

سعی کنید کتابهای با سایز یکسان را کنار هم قرار دهید تا چیدمان مناسب تری داشته باشید. در مورد مبلهای تک نفره کلاسیک بهتر است بعد از پوشاندن نقاط حساس یکی از آنها را برعکس روی دیگری قرار دهید به گونه ای که نشیمن آنها در مقابل هم باشد. در مورد مبلهای راحتی بهتر است اتصالات آن مانند زیر دسته های شیشه ای و پایه ها را جدا کنید. بهتر است هر کدام جداگانه داخل یک نایلون قرار گرفته و بسته بندی شوند تا اگر اتفاقی افتاد مایعات درون شیشه روی کارتن هاو اثاثیه دیگر ریخته نشود و مشکلات جانبی کمتری پیش آید. ترجیحا بهتر است طبقه ها جداگانه حمل شوند و سایر قسمتهای متحرک مثل جا تخم مرغی، جا میوه ای و … این نقاط در مبلهای کلاسیک یا استیل قسمتهایی مانند تاج، دسته و پایه هستند که کنده کاری چوب دارند و در مورد مبل های راحتی قسمتهایی مانند روی دسته و پشت سر و گوشه ها هستند( در مورد مبل های کلاسیک می توان برای محافظت بیشتر و کار آسان تر از فوم مخصوص لوله ای استفاده کرد). در این روش ابتدا نقاط حساس مبل را با یک یا دو لایه پلاستیک حبابدار یا ورق پنج لایه کارتن می پوشانید.

همان طور که گفته شد بهترین روش برای بسته بندی لوازم منزل استفاده از کارتن های اسباب کشی می باشد. این روش رایج ترین روش بسته بندی است که اگر باربرها بی دقتی نکنند انشاا.. شاید این موضوع به نظر بی اهمیت باشد اما همین موضوع ساده می تواند شما را از سردرگمی نجات دهد . برای بسته بندی کردن لوازم منزل به کارتن اسباب کشی , نایلون های حباب دار , کاور وکیسه برای بسته بندی لباس و فرش و همچنین لوازم جانبی مانند طناب و چسب پهن نیاز داریم. فضای خالی درون کارتون را با نایلون های حباب دار یا پارچه و یا هر وسیله نرمی که قابلیت گرفتن ضربه را دارد پر میکنیم تا هنگام ضربه های ناخواسته به وسیله موردنظر آسیبی نرسد. در مورد یخچالهای ساید بای ساید اگر بتوانید با کمک شرکت تولید کننده یا افراد فنی درب آن را جدا کنید به میزان بسیار زیاد در بالابردن ضریب ایمنی حمل موثر است.

هنگام حمل به هیچ عنوان از لوله های کندانسور یا درب یخچال استفاده نشود. اگر دستگاه بزرگ است و داخل کارتن های معمول جا نمی شود از چند لایه نایلون حبابدار استفاده کنید یا از ورق کارتن برای پوشش استفاده کنید و از کارگرها بخواهید در هنگام حمل و محل قرار گرفتن در کامیون دقت بیشتری بکنند. آسیب پذیرترین و با ارزش ترین بخش اثاثیه منزل ظروف و کریستالها هستند و هرقدر آنها را با دقت و حوصله بیشتری بسته بندی کنید بهتر است و نگرانی شما را از بابت صدمه دیدن کمتر می کند. این موضوع روشن است که بسته بندی ای قابل قبول است که اصول بسته بندی را رعایت کند و همچنین اطمینان سالم رسیدن وسیله به مقصد را تضمین کند.

برای بسته بندی بشقابها در بین آنها از لفافهای نازک مانند فوم نازک یا کاغذ خدمات بسته بندی اثاثیه منزل در تهران تمیز استفاده کنید. آنها را در فوم، پلاستیک حباب دار، کاغذ تمیز یا پارچه نخی بپیچید و درون یک کارتن سالم و محکم بسته بندی کنید. اگر کتب نفیس دارید می توانید با فوم آنها را پوشش دهید و بالا و پائین کارتن را نیز با لفافی مانند فوم، پلاستیک حبابدار یا پارچه بپوشانید. اگر کارتن خود دستگاه را دارید بهترین راه برای حمل آنها است. با توجه به اینکه شما تا آخرین لحظه با این وسیله سرو کار دارید داشتن یک برنامه غذایی مناسب که قبلا ذکر شد بسیار کمک کننده است. توجه کنید که اگر از بغچه های زیپ دار استفاده می کنید چون اساسا برای نگهداری ساخته شده اند نه حمل حتما باید با طناب پیچیده شوند و حمل با استفاده از طناب باشد.