اخبار

انواع خاک کشاورزی کدامند؟ فرات پلیمر | agriculture-na

جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، هم مرز بودن با عراق و اقلیم کردستان، زمینه زیاد گردشگری، طبیعت زیبا و زیرساخت های مناسب را از مزیت های استان کرمانشاه برشمرد و خواستار معرفی زمینه های مغفول استان شد. از سوی دیگر گسترش زمین در ایران نیز احتمال کمی دارد به ظرفیت تولید غذا در کشور بیفزاید. با این وجود توزیع دوباره زمین ها می تواند وضعیت کلی کشاورزی ایران را بهبود بخشد. بااین وجود برنامه ریز نیازمند نقشه بندی دوباره زمین های قابل کشت است، که این امر هم اکنون برای ایران مهیا نیست.

http://3darchitecture.irهمچنین گیاه مناسب برای زمین کشاورزی با توجه با مشخصاتی که در آنالیز نتایج آزمایش خاک و با نظر کارشناسان مشخص می شود. هر خاکی میزان خاصی از مواد مجله خبری کشاورزی مغذی، بافت مخصوص به خود و میزان شوری و پی اچ متفاوتی دارد. با دریافت نتیجه می توانیم بهترین کودهای شیمیاییرا برای گیاه خود انتخاب کنیم.

کدام خاک کدام گیاه؟

از چوب جدید استفاده نکنید، زیرا می تواند سطح نیتروژن خاک را کاهش دهد. در روش های نوین آبیاری ضمن استفاده ی بهینه از منابع آبی محدود دیگر نگرانی از بابت خاک‌های شور وجود نداشته و نیازی به اصلاح آن نیست. آخرین روش برای از بین بردن شوری خاک؛ تغییر و اصلاح بافت خاک به کمک مواد آلی است. امروزه استفاده از روش‌های نوین آبیاری مانند آبیاری قطره‌ای و بارانی از نظر اصلاح شوری خاک اثرات مثبت بالایی دارند. این روش‌ها جدا از بهره‌وری صحیح آب از تبخیر سطحی و برگشت نمک‌های افق‌های زیرین به سطح نیز جلوگیری می‌کند.

روش‌های تولید[ویرایش]

کیفیت و مرغوبیت خاک برگ بستگی به مواد اولیه ای دارد که خاک برگ از آن بدست می آید. خاک برگ جزء خاکهای مناسب کشاورزی است و معمولا از این نوع خاک در کشت گیاهان آپارتمانی استفاده می شود. به خاک های گفته می شود که حداقل دارای 20 درصد ماده آلی هستند.

  • مقدار رس موجود در خاک های میان بافت مابین ۱۲ الی ۲۸ درصد نوسان دارد.
  • خاک ها به دلیل عدم کنترل ph و یا وجود رطوبت زیاد و یا خشکی زیاد دچار فرسایش می شوند.
  • نحوه و زمان مصرف کود پتاسیم برای درختان میوه، پسته، گردو و برنج…
  • هم چنین خاکی که در کنار رودخانه ها باقی می‌ماند را نیز خاک لومی می گویند، زیرا این خاک ها دارای مقدار زیادی مواد غذایی و معدنی بوده که جزو بهترین خاک مناسب برای کشاورزی است.

در مناطق باتلاقی به علت انباشته شدن مواد آلی ممکن است نسبت مواد آلی به ۸۰٪ برسد که به این خاکها، خاکهای آلی می گویند. از این خاکها به عنوان منبع برای افزایش مواد آلی خاکهای معدنی استفاده می کنند و تحت عنوان تورب ( پیت Peat ) نامیده می شود. بنابراین افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی باید با به کارگیری روش های نوین کشاورزی ( مانند کشاورزی گلخانه ای و سیستم های آبیاری پیشرفته)انجام شود.

مسائل مربوط به آب و زمین[ویرایش]