اخبار

انواع کود در کشاورزی و ویژگی‌های هر کدام از آنها برافزا کشاورز پارس

سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. البته باز هم تاکید می‌کنیم که استفاده بیش از حد از این کودها نه تنها سلامت محصولات بلکه سلامت افرادی که از آن‌ها نیز استفاده می‌کنند را هم تحدید می‌کند. کود باید به میزان لازم و در زمان درست مورد استفاده قرار گیرد. در agriculture-na.ir حال حاضر در ایران فناوری استفاده از آب شور و بهبود آن، به ۴ روش هیدرولیکی، فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی انجام می شود. بهره گیری از این روش ها مخاطرات استفاده از آب های شور در اراضی کشاورزی را به حداقل ممکن می رساند. در ایران میزان آب شیرین برای بخش کشاورزی کافی نیست؛ از اینرو استفاده از آب های شور یک نیاز و امر ضروری است.

کشاورزی ارگانیک

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از تیلر کشاورزی بیان کنیم، باید اشاره نماییم که تیلر نوعی تراکتور خاص است در ابعادی کوچکتر طراحی و ساخته شده است. به صورت تقریبی این تجهیز کشاورزی کلیه قابلیت های تراکتور را در مقیاس کوچک تر را دارا می باشد. استفاده از این تجهیز کشاورزی بسیار گسترده بوده و از این وسیله در عملیات کاشت، داشت و برداشت استفاده می شود.

بذر چمن

این خاک از کیفیت ذخیره آب بسیار خوبی برخوردار است و نفوذ رطوبت و هوا را در آن سخت می کند. خاک رس متراکم ترین و سنگین ترین نوع خاک است که به خوبی زهکشی نمی کند و فضای شکوفائی ریشه گیاه را فراهم نمی کند. به همین جهت استفاده آن ها در زراعت و کشاورزی چندان کاربردی ندارد. در کشاورزی خاک های سیلیت و یا سیلت در مقایسه با خاک شنی کاربرد بیشتری دارد.

مجلس به دنبال به روزرسانی قوانین حوزه کشاورزی است

هزینه ساخت گلخانه قارچ بالا نیست و به تجهیزات گران‌قیمت نیاز ندارد. قارچ محصولی است که به سرمایه اولیه زیادی برای نگهداری نیاز ندارد و با هزینه‌ای کمتر از 20 میلیون تومان و دو سالن گلخانه می‌توانید کسب و کار خود را راه بیندازید و کشت گلخانه‌ای قارچ را شروع کنید. انواع مختلفی از قارچ خوراکی را می‌توانید پرورش دهید و کسب سود کنید. مزایای کشت گلخانه‌ای تولید بیشتر در عین افزایش کیفیت محصولات می‌باشد.

مورد مهم بعدی تعیین زمان مناسب کود دهی است که اهمیت بسیار زیادی در تغذیه مطلوب دارد. عناصر غذایی در زمان‌هایی در اختیار گیاه قرار می‌گیرد که به آن نیاز دارد و توانایی جذب آن را دارد. با هر نوبت آبیاری عناصر مورد نیاز با مراحل رشدی را در اختیار گیاه قرار می‌دهد. کودهای شیمیایی را همچنین می‌توان بر اساس نوع عنصر تقسیم بندی کرد. در نتیجه اگر زمین کشاورزی و یا باغ شما با فقر یک عنصر خاص مواجه باشد، می‌توانید از این نوع کودها استفاده کنید. به کودی که تمام عناصر را در خود جای داده باشد، کود کامل گفته می‌شود.