اخبار

انواع کود در کشاورزی و ویژگی‌های هر کدام از آنها برافزا کشاورز پارس

از مزایای آن حفظ رطوبت خاک و اصلاح بافت آن، افزایش فعالیت های میکروبی خاک، تامین فسفر و گوگرد و نیتروژن خاک میباشد. کود شیمیایی از مهم ترین انواع کود کشاورزی میباشد که نقش بسزایی در تامین ماکرو المنت و میکرو المنت های خاک دارند. این کود ها بر اساس agriculture-na عنصر تقسیم بندی میشوند مثلا ازتی، فسفری و غیره و اگر یک کود همه عناصر را داشته باشد به آن کود کامل گفته میشود. کود های دارای عناصر پر مصرف شامل ازت، فسفر، پتاسیم، منیزیم و کلسیم و کود های حاوی عناصر کم مصرف شامل آهن، روی، مس، منگنز و بور هستند.

امروزه انجام امور باغبانی و کشاورزی با دستگاه‌هایی که ابداع شده‌ به مراتب آسان‌تر از گذشته شده است.

در واقع که نوع موتوری آن ها در دو دسته بنزینی و دیزلی قرار گرفته اند. هم چنین علاوه بر آن، نوع دستی تیلرهای کشاورزی برای مصارف باغبانی و کوچک تر نیز مورد استفاده قرار می گیرد و فاقد نوع موتور به کار گرفته شده در تولید این نوع از وسایل می باشند. بسیار مهم است که شما عزیزان بر اساس نیاز خود و هم چنین تعیین مواردی مهم از قبیل اندازه زمین، نوع سوختی که می توانید برای دستگاه تعیین کنید، میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید و …. به علاوهوب سایت فارم صنعتدر کنار شماست تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. لازم به ذکر می باشد که یکی از پر طرفدارترین ابزارآلات و ماشین آلات کشاورزی در مزارع و باغات تیلر کشاورزی می باشد که از آن در زمین های کشاورزی و باغات استفاده می شود. در واقع باید اشاره شود که از تیلر برای تبدیل لایه سخت خاک به بستر نرم که بستری مناسب برای کاشت گیاه باشد، استفاده خواهد شد.

مواد آلی هم با مواد غیر آلی (ذرات سنگ، مواد معدنی و آب) مخلوط می‌شوند تا خاک تشکیل شود. ابزارآلات باغبانی به دو دسته دستی و ماشینی دسته بندی می‌شوند. برخی از کودهای هادر همچون کود هادر 13 یک کود کامل است و شامل هر 13 عنصر غذایی مورد نیاز درخت می‌باشد. در حالی که در کود دهی با سایر روش‌ها 90 درصد هزینه‌ قبل از سال اتفاق می‌افتد. فعالیت بدون مزرعه (No-till farming)؛ امروزه در کشاورزی زمین های بزرگ بسیار مورد توجه قرار گرفته و تجهیزات ایمپرینتر در این راستا نقش مهمی بازی می کنند.

با توجه به اهمیت دستيابي به اهداف کشاورزی پایدار، در جهت کاهش مصرف کودهای شیمیایی با بیشترین و مؤثرترین اثر و دستیابی به کارایی بیشتر، استفاده از منابع از طریق مدیریت صحیح، بررسی تاثیر روش‌هایی که ذکر شد و میزان و نحوه اثر کوددهی، ضروری است. نیتروژن به دلیل پائین بودن میزان مواد آلی در خاک‌هاي مناطق خشک و نیمه خشک، به عنوان یکی از مهمترین و مؤثرترین عناصر در تغذیه‌ی گیاهی به شمار می‌رود. هنگامی که گیاهان تحت تنش شوري قرار می‌گیرند، جذب نیتروژن بیش از سایر عناصر غذائی کاهش می‌یابد. شوري زیاد مانع از رشد و فعالیت میکروبی خاک‌ها می‌گردد و بدین ترتیب به‌طور غیرمستقیم بر تبدیل و قابلیت استفاده‌ی نیتروژن اثر سوء می‌گذارد. برای اصلاح این نوع خاکها میتوان از خاک رس , کود آلی و خاک برگ استفاده نمود.

لزوم مشارکت تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی در سیاستگذاری‌ها و اجرای تصمیمات

این نوع آبیاری برای درختان مورد استفاده می شود و برای گیاهان چندام مقرون به صرفه نیست. میزان و فشار آبی که از لوله ها خارج می شود به ارتفاع آب درون حوضچه بستگی دارد. سرمایه اولیه برای انجام این کار بالا است ولی تقریبا برای تمام انواع خاک ها مورد استفاده قرار می گیرد. کودهای شیمیایی نوعی از کودها هستند که در کشاورزی و باغداری از آنها استفاده می‌شود. به مرور زمان این کودها بیشتر و بیشتر گشته و طرفداران بسیاری نیز پیدا کردند.