اخبار

ایران ۸۲۵ میلیون دلار برنج از هند در ۷ ماه وارد کرد

بر اساس این گزارش برنج مهم‌ترین کالای صادراتی هند به ایران در ۷ماهه نخست امسال بوده است به‌طوری‌که ۶۶ درصد از کل صادرات هند به ایران در این دوره مربوط به برنج بوده است.

همچنین انواع میوه مهم‌ترین کالای وارداتی هند از ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۲ بوده است به طوری که ۲۶ درصد از کل واردات هند از ایران معادل ۹۶ میلیون دلار به این کالا اختصاص داشته است.  



منبع اخبار

به گزارش مجله خبری کشاورزی، وزارت بازرگانی و صنعت هند کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۷ماهه نخست سال جاری میلادی را یک میلیارد و ۶۰۴ میلیون دلار اعلام کرد.

کل صادرات برنج هند به ایران در ۷ماهه نخست سال جاری میلادی ۸۲۵ میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به ۱۲ماهه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است. هند در ۱۲ماهه سال قبل ۶۴۱ میلیون دلار برنج به ایران صادر کرده بود.

صادرات هند به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای امسال رشد ۵۴ درصدی را تجربه کرده و به یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون دلار رسیده است. هند در ۷ماهه نخست سال میلادی گذشته ۸۰۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات هند از ایران نیز در ۷ماهه نخست امسال رشد ۳۵ درصدی داشته و به ۳۶۱ میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل ۲۶۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

مبادلات تجاری ایران و هند در این دوره با رشد ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. کل مبادلات تجاری دو کشور در ۷ماهه نخست سال ۲۰۲۱ بالغ بر یک میلیارد و ۷۴ میلیون دلار اعلام شده بود.