95 هزار راننده آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند


ایسنا/خبرگزاری خوزستان 2508 شرکت حمل و نقل و 95 هزار راننده آماده ارائه خدمات تابستانی در جاده های اربعین کشور هستند.
حمیدرضا شهریکی، معاون دوم حمل ونقل سازمان راهداری، امروز 26 مردادماه با حضور در مرز چذابه در جمع هابرنگیان گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ایام اربعین وظایف زیادی در مرزها دارد. که تامین حمل و نقل عمومی یکی از جدی ترین وظایف ما محسوب می شود. بر اساس تجربیات سال های گذشته، تقریباً 25 تا 30 درصد از زائران از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنند که باید امکانات لازم برای آن ها فراهم شود در سال ما شاهد رشد 10 درصدی خواهیم بود.
وی افزود: در این زمینه از تمامی قابلیت های حمل و نقل عمومی ناشی از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده شد. به این ترتیب دو هزار و 508 شرکت حمل و نقل و 95 هزار راننده در جاده های اربعین آماده شدند و به ارائه خدمات تابستانی در کشور پرداختند.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل زمینی کشور ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین کشور، مجموعه های متعددی باید با ما همکاری کنند. این ناوگان در اختیار ارگان های دولتی است و سه هزار اتوبوس خدماتی حمل و نقل برای موسسات و شرکت ها باید روی کار بیایند. همچنین تلاش شده تا زیرساخت های لازم برای حضور زائران با وسایل نقلیه شخصی فراهم شود تا به ویژه در روزهای بازگشت از حج کمتر دچار مشکل شوند و همکاری را در دستور کار خود قرار دهند.
شهرکی دوم افزود: 2.4 حمص برای تامین زیرساخت های گذرگاه های مرزی از جمله امکانات بهداشتی، سایبان، استراحتگاه و جاده های منتهی به گذرگاه ها هزینه شد و علاوه بر اهمیت خدمات بین راهی، نزدیک به 1100 مجتمع خدمات مراقبتی برای خدمات با استفاده از توان بخش خصوصی تهیه شد.
به گزارش ایسنا، وی تایید کرد که مرکز مدیریت راه های سازمان زیرساخت های حمل و نقل هوشمند را پشتیبانی می کند و دوربین های نظارت تصویری و کنترل سرعت، تردد سنج و سایر تجهیزات مورد نیاز نیز فراهم شده و سالن های کنترل در تمامی مرزها ایجاد شده است. بنابراین همکاران می توانند با استقرار در این اتاق ها از نظارت قوی تری برخوردار شوند.
معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل زمینی کشور با اشاره به اینکه برای تردد ایمن زائران در جاده ها کمپین امداد و نجات با محوریت خستگی و خواب آلودگی در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: در مرز چذابه با اقدامات انجام شده است اداره کل راهداری و حمل و نقل زمینی خوزستان منجر به افزایش ظرفیت این گیت ها 80 درصدی شده و همگی مجهز به بارکد اسکنر و گذرنامه برای تسهیل در ورود و خروج زائرین هستند. همچنین سالن های مجزا برای زائران ایرانی و خارجی و سیستم های سرمایشی مناسب در آنها دیده می شد. ظرفیت سایبان های ثابت نیز 40 درصد افزایش یافته است و تلاش می کنیم هر ساله میزان سایبان های سیار را کاهش دهیم.
شهرکی ثنوی با اشاره به احداث دو چشمه شرب برای تامین آب سرد در مرز چذابه گفت: زیرساخت های لازم پارکینگ علاوه بر تامین خوابگاه و سرویس بهداشتی برای تامین امکانات رفاهی برای رانندگان عمومی افزایش یافته است. برای رانندگان زن نیز با ایجاد اسکان موقت تمهیدات لازم فراهم شده است. همه این امکانات با برنامه ریزی و حمایت مردم ایجاد شد.
وی گفت: برای تسهیل در روند بازگشت زائران از هر مرزی خارج و از همان مرز وارد کشور می شوند. در سال های گذشته دفاتر پاسخگویی در ایستگاه ها ایجاد کردیم و امسال نیز این کار انجام می شود و زائران در صورت تخلف می توانند از طریق سامانه های 141 و راوی گزارش و پیگیری کنند.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403051711778/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%DB%B9%DB%B5-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C

