بازار ولوو کاهش یافته است – ایسنا


ولوو کارز اعلام کرد که فروش ولوو در ماه فوریه با افت 2 درصدی نسبت به سال قبل به 50315 دستگاه رسیده است و زمان سال نو قمری چین را دلیل اصلی این کاهش عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، ولوو کارز که اکثریت آن متعلق به شرکت هلدینگ چین جیلی است، در بیانیهای اعلام کرد که فروش خودروهای تمام برقی ۱۴ درصد افزایش یافته و ۲۲ درصد از کل فروش جهانی را در این ماه به خود اختصاص داده است.
این شرکت ژانویه گذشته اعلام کرد که از دستیابی به رشد فوق العاده در بازار خودروهای الکتریکی مطمئن است. انتظار میرود که خودروهای برقی تا اواسط دهه نیمی از حجم فروش آن را تشکیل دهند و تا سال 2030 فقط خودروهای برقی بفروشد.
ولوو کارز اعلام کرد که در چین با توجه به زمان سال نو قمری در ماه فوریه، فروش آن نسبت به ماه مشابه سال گذشته 39 درصد کاهش یافته است. فروش در اروپا 26 درصد و فروش خودروهای تمام برقی 31 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در همین حال، فروش در ایالات متحده 7 درصد کاهش یافت که ناشی از کاهش 63 درصدی در فروش خودروهای تمام الکتریکی بود.
برخی از تحلیلگران تمرکز شدید ولوو بر خودروهای الکتریکی را زیر سوال بردند و استدلال کردند که بازار کلی خودروهای الکتریکی ضعیف است و در معرض رقابت شدید تسلا است.
بر اساس گزارش رویترز، ولوو رکورد فروش 709000 خودرو را در سال 2023 ثبت کرد که 15 درصد افزایش داشت و درآمد سالانه این گروه با افزایش 21 درصدی به 399 میلیارد کرون سوئد رسید. سهام ولوو تا به امروز 10 درصد افزایش یافته است، اما در 12 ماه گذشته 30 درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1402121611557/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%88%D9%84%D9%88%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

