اخبار

با تکنولوژی کشاورزی بیشتر آشنا شوید مجله خبری کشاورزی

زمانی که از اصطلاح گلخانه کلید تحویل استفاده میشود، منظور گلخانهای کامل و آماده به کار است. یکی از مزایایی که کشت هیدروپونیک دارد، امکان افزایش میزان تولید در هر متر مربع گلخانه است. اگرچه کاهش هزینه ها به عنوان یک شاخص مهم در کشاورزی هوشمند شناخته می شود، ولی افزایش بهره وری از اراضی و همچنین آب را شاید بتوان مهم ترین مزیت این نوع کشاورزی دانست که باعث شده کشورهای مختلف بر روی آن سرمایه گذاری کنند تا جایی که آینده پژوهان حوزه کشاورزی، تنها مسیر کشاورزی در آینده را کشاورزی هوشمند می دانند. بر این اساس، کاهش تنوع محصولات کشاورزی موجب از بین رفتن فرصتها برای رسیدگی به چالشهای آینده، نظیر تغییرات آبوهوایی میشود. هزینه ساخت گلخانه در هر متر مربع با توری ضد حشره حدودا بین 15 تا 22 هزار تومان می باشد. قبل از اقدام برای ساخت به صورت رایگان با کارشناسان نهال رویش ارتباط برقرار کنید.

در نتیجه اشتغالزایی بیشتری نیز صورت میگیرد. تولیدکنندگان بهطور روزافزون، از سیستم V با دو شاخه در هر گیاه استفاده میکنند در این روش شاخهها در جهات مخالف و در امتداد ردیف هدایت میشوند. در سال 98، تولید 500 هزار تن بذر گندم، 46 هزار تن بذر ، سه هزارو 500 تن بذر برنج، دو هزارو 500 تن بذر حبوبات، سه هزارو 400 تن بذر پنبه، 12 هزار تن بذر ذرت، 47 هزار 500 یونیت بذر چغندرقند و تولید بذر سیب زمینی در سطح پنج هزارو 500 هکتار، هدفگذاری شده است. سعی کنید با شرکت در کلاسها یا تهیه دوره های اینترنتی این مطالب را فرا بگیرید. در مطلب گذشته، چرخه کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا و راهکارهای IoT برای مشکلات کشاورزی بررسی گردید، در این مطلب اتوماسیون در گلخانههای هوشمند، استفاده از Drone ها در کشاورزی، طرح اینترنت غذا یا مزرعه در سال 2020 (IoF2020) میپردازیم. پس از آن که به انجام کشت گلخانهای مصمم شُدید، نکاتی هست که حتی باید قبل از شروع به کشت به آن بپردازید؛ زیرا میتوانند به طور محسوسی بر میزان درآمد گلخانه شما تأثیر بگذارند.

در این روش پس از کشت بذر روی بستر بذر، پلاستیک کشیده می شود و به محض مساعد شدن شرایط محیطی، پوشش برداشته می شود. بذر خيار طي 2 تا 3 روز جوانه ميزند و به سطح بالاي آب نيازمند است. برای کسب اطلاعات کامل درباره نحوه کسب درآمد از گلخانه و میزان درامد گلخانه، مقاله را تا انتها بخوانید. حال که مقداری بیشتر از زوایای مختلف گلخانه را شناختید و مشتاق هستید درباره نحوه مدیریت گلخانه بیشتر بدانید، ادامه این مقاله را بخوانید. به طور کلی در صورت برنامه و مدیریت مناسب و حمایت اصولی، باعث ارزش افزوده شده و نیز فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و سبب مهار هزینه های سربار و در نتیجه بهبودی در شاخص تولیدات می شود. در سیستم گرما تاب که یکی دیگر از سیستم های گرمایش گلخانه از روش گرمایش موضعی میباشد، گاز طبیعی توسط مشعل مخصوص درون لولهای با ضریب تابش زیاد میسوزد. هزینه سیستم گرمایش هیتر در متر مربع حدود 70 تا 90 هزار تومان میباشد. اما در این مدت «صنایع تبدیلی» و «محصولات لبنی» در جایگاه بعدی با بیشترین رشد صادرات قرار داشته اند.

این نورها علاوه بر استفاده در مناطق کم نور مانند شهرهای ساحلی که اکثر روز های آن آسمانی ابری و بارانی دارند، در فصول سرد سال نیز که تابش نور خورشید در آنها کاهش می یابد کاربرد دارند. اگر از تجهیزات ساخت گلخانه صرف نظر کنیم، هزینه احداث یک گلخانه 1000 متری بر حسب هر متر مربع بین 250 تا 550 هزار تومان خواهد بود. برای مثال برای ساخت یک گلخانه 1000 متری، به همراه تمام تجهیزات مورد نیاز و مواد و وسایل با کیفیت، نیاز به سرمایه ای بین 300 میلیون تومان تا 2 میلیارد سرمایه نیاز خواهید داشت.

ایران کشور بزرگی است که اگر تنها از ضایعات محصولات کشاورزی برای سوخت زیستی استفاده شود، بیش از 20 درصد سایت agriculture-na نیاز فراهم میشود. اگر در رشتهی کشاورزی تحصیل کنید، گلخانهداری برای شما به مراتب راحتتر خواهد بود. من بارها و بارها به خبرگزاریها و در صداوسیما گفتهام که مطابق بررسیهای ما در یک طرح پژوهشی چنین نتیجه شد که سیب هشت برابر انگور و انگور چهار برابر گندم و جو آب مصرف میکند. کاهش هزینه های مبارزه با آفات و بیماریهایی که گیاه را تهدید میکند. تکنولوژی اینترنت اشیاء و هوشمندسازی صنعت کشاورزی به کنترل بهتر فرآیندهای کشاورزی و همچنین کاهش خطرات تولید کمک میکند و امکان پیشبینی نتایج تولید را فراهم میکند. این کار موجب یک دست شدن دما و رطوبت در گلخانه و کمک به فتوسنتز گیاه می شود. قیمت هر پنجره با ریل و چرخ دنده در متر مربع و… بدین گونه میتوانید قیمت محصول را افزایش دهید و مقدار بیشتری نیز بفروشید.

این شواهد نشان می دهد میتوان با استفاده از کشت هیدروپونیک حتی میزان تولید و پرورش محصول در گلخانه را افزایش داد و در نتیجه، درامد گلخانه هیدروپونیک شما نیز افزایش می یابد. با توجه به اینکه اساس کار سیستم مه پاش تبخیر است، بنابراین در محیط های شرجی این سیستم کارایی ندارد. سیستمی میباشد که توسط آن فضای گلخانهها، مرغداریها و سالنهای بزرگ طی فرآیند تبخیر آب و بدون خیس کردن و ریزش آب روی خود گیاهان خنک میشود. طی مراحل اولّیه گذار، برخی از کشاورزان افت عملکردهای تا حدود ۳۰ ٪ گزارش کردهاند. اینترنت اشیا علاوه بر کنترل مصرف آب، قادر خواهد بود تا کیفیت خاک را پایش کند.

هزینه ساخت گلخانه با بستر کشت هیدروپونیک به ازای هر متر مربع حدود 120 تا 180 هزار تومان هزینه بر میباشد. میزان سرمایه لازم ساخت گلخانه از متر مربعی 200.000 تومان الی 2.500.000 تومان متغیر است. هزینه نصب این سیستم در هر متر مربع حدودا بین 35 تا 95 هزار تومان می باشد که با توجه به نوع سیستم متغیر است. برای اینکه بتوان محصولی سودده و زود بازده را انتخاب کرد، باید اطلاعات بروزی را در دست داشت تا کشاورزی خود را به کسب و کاری پر سود تبدیل کرد. تا زمانی که تحریم ها علیه ایران ادامه دارد روند تولید گوشت و سرمایه گذاری در این بخش رشدی کند خواهد داشت.

کشاورزی قراردادی در کشور ما نوپا است و تجربه قبلی در این زمینه وجود ندارد اما بررسی آن در کشورهای دیگر نشان میدهد که موفقیت هایی را برای کشاورزان به وجود آورده است. ضربه های مکانیکی یا لرزش ماشین حمل به آن ها آسیب می رساند؟ توسعه حمل و نقل ریلی عربستان به لطف آلستوم فرانسه| کاهش وابستگی ریاض به نفت! از طریق ابزارهای کنترل می توان نسبت به خاموش و روشن نمودن دستگاه ها اقدام نمود و کلیه تجهیزات گلخانه را به از راه دور کنترل نمود. از طریق سیستم کنترل هوشمند گلخانه (سیستم اتوماسیون گلخانه) می توان کلیه پارامترهای رطوبت و آب و هوا را به صورت آنی از طریق اینترنت و پیامک و سیستم های ارتباطی دیگر کنترل نمود؛ همچنین امکان نمایش از طریق نمایشگر دستگاه ها امکان پذیر می باشد.

یافته ها هرسه کشور درقبل و بعدازجنگ جهانی در گیر جنگ بوده اند وخسارات فراوانی دیده اند و با ناملایمات اقتصادی، جنگ، استعمار ورکود شدید وبالا بودن تورم مواجهه بودند، ولی ایران ازنظر نیروی انسانی، امکانات اقلیمی ،منابع غنی نفتی، منابع طبیعی وشرایط و قابلیت های کشاورزی، ومساحت از امکانات توسعه بهتری نسبت به ترکیه، کره جنوبی برخوردارمی باشد. خیلی از شهرنشینها نیز که از قبل در روستاها زمین داشتهاند، دوست دارند در روستایشان گلخانهای تاسیس کند. وی یادآور شد: بهطور کلی دو چالش مهم پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران، آب و اشتغال است که مشکل آب را بخش کشاورزی میتواند حل کند. در جدول زیر، میتوانید میزان صادرات محصولات کشاورزی دو کشور پهناور جهان را با صادرات محصولات کشاورزی هلند، آلمان و فرانسه مقایسه کنید. وی افزود: به عنوان مثال در بخش محصولات کشاورزی این کشور دو مرحله قبل از محصول را نیز در نظر گرفته و با خود زمین، بذر و کودی که برای کشت محصول استفاده شده نیز بحث دارد. جلال با ابراز اینکه در دولت فرض بر این بود که هزینه دسترسی مردم به نان سنتی نباید تغییر کند، گفت: زمانی که آرد در اختیار نانوا قرار میگیرد و با بازار رقیب ۲۰ برابر فاصله قیمتی دارد باید زیرساختی طراحی شود که از انحراف یارانه آرد جلوگیری شود، در این طرح نیمنگاهی به افزایش کیفیت نان و کاهش دورریز هم وجود دارد.

اما در مقابل سودی که از این کار به دست میآورید نیز قابل توجه است و تا ابد میتوانید آن را افزایش دهید. شاید میزان بهرهوری افزوده شده در نتیجهی استفاده از هرکدام از این فناوریها تا حدی قابل اندازهگیری باشد؛ اما سوال بزرگتری که پیش روی کشاورزان قرار دارد این است: تمام فناوریها در مجموع چه اندازه بهرهوری کشاورزی را افزایش میدهند؟ تولید زیتون ایران ۱۰۸ هزار تن در سال بوده و ایران از این نظر رتبه هجدهم جهان را دارد. به طور متوسط، هزینه نصب و راه اندازی یک گلخانه هیدروپونیک، برای بستر کشت آن باید به طور میانگین در هر متر مربع معادل 150 هزار تومان می باشد. با صحبت و همنشینی با تولیدکنندگان، متوجه خواهید شد که اکثر آنها را محصولاتشان آنطور که باید به فروش نمیرود؛ یعنی یا تعداد فروش آنها به قدری نیست که سود قابل توجهی دریافت کنند یا نمیتوانند محصول خود را با آن قیمتی که مناسب است بفروشند.

توجه داشته باشید ساخت گلخانه پایینتر از متراژ ۲۵۰۰ مترمربع برای کشتهای معمولی توجیه اقتصادی ندارد توجیه اقتصادی ندارد و با توجه به هزینه ساخت گلخانه ۲۰۰ متری، به صرفه نمیباشد. یکی از سوالات رایجی که از کارشناسان نهال رویش در پشتیبانی و تماسهای تلفنی میشود، هزینه ساخت گلخانه کلید تحویل است. Mehr News Agency. دریافتشده در ۲۰۱۸-۱۲-۰۳. هدف از خم کردن و پایین کشیدن بوته این است که انتهای گیاه بهصورت صاف باقی مانده و گیاه بتواند بهخوبی به دنبال نور حرکت نموده و نور مناسبی را دریافت کند و از طرفی، حتی اگر محصول برای مدت طولانی در گلخانه باقی بماند، میوههای برداشت نشده در ارتفاع مناسب برای کارگران قرار داشته باشند و برداشت بهآسانی انجام شود. راهی وجود دارد تا بتواند بدون آنکه نیاز باشد محصولی تولید کنید. از مهمترین اتاق های شهرستان ها اتاق تهران است این اتاق ۶۰ نماینده دارد که ۴۰ نماینده آن از بخش خصوصی و ۲۰ نماینده آن از طرف دولت انتخاب میشوند. ما مفهومی به نام کشاورزی سنتی را در کشور نداریم، تولید 100 میلیون تن محصول کشاورزی که قسمتی از آن وارد صنایع تبدیلی تکمیلی می شود و تبدیل به غذا می شود، قطعا نمی تواند از طریق کشاورزی سنتی باشد.

پس از قرار گیری پیاز ها در طبق، می بایست دما 23 الی 25 درجه سانتی گراد و رطوبت بین 75 تا 85 درصد بوده و از ورود نور خورشید به داخل گلخانه زعفران جلوگیری شود (محیط باید کاملا تاریک باشد). با عرضه محصول در بستهبندیِ مناسب، میتوانید با قیمتی بالاتر آنرا عرضه کنید و سود بیشتری کسب کنید. طبیعتا فرآوری محصول برای شما سود بیشتری نسبت به خام فروشی محصول خواهد داشت. در نتیجه تکنیکهای کشاورزی مدرن،دامداران و کشاورزان امریکایی ،مواد غذایی بیشتری را در سطوح کمتر تولید می کنند و فضاهای بیشتری را برای حیات وحش آزاد می گذارند.فعالیتهای کشاورزی مدرن،میلیونها هکتار زمین را برای سکونت و رستنگاه حیات وحش آزاد گذاشته است. سنسورهای از راه دور، ماهوارهها و پهپادها میتوانند به صورت ۲۴ ساعته اطلاعات را در کل زمین جمعآوری کنند. این امر علاوه بر استفاده از روش های تغذیه ای درست، بخصوص با ریز مغذی ها با استفاده از سایر روش های تولیدات گلخانه ای و بهره برداری فشرده از زمین با استفاده از تکنیک های جدید، حتی کشاورزانی که اراضی کوچک دارند و دارای محدودیت آبی هستند قادر به کسب درآمد کافی خواهند شد.

رطوبت زیر 30 درصد برای گیاهان خطرساز است و حتی ممکن است منجر به از بین رفتن آنها شود. قیمت این فن ها در یک متر مربع حدودا بین 20 تا 60 هزار تومان میباشد. همچنین چند ویدیو و فیلم مزرعه هوشمند که نشاندهنده استفاده از این روشها در زمینهای کشاورزی بوده است را نمایش دادهایم. فاطمه الخاطر که این ایده را خلق کرده است در مورد مزایای زندگی پایدار به ما می گوید: «در مزرعه مان، لبنیات و شیر خام فرآوری نشده یا حرارت داده نشده داریم. عدم استفاده از فن آوری های جدید برای پیشبرد بهره وری در مزرعه و در سراسر سیستم غذایی به سادگی مسبب تمامی این مشکلات می­تواند باشد. ایران کشوری گرم و خشک است و یکی از بهترین راهها برای مقابله با خشک سالیهای پی در پی، استفاده از کاشت گلخانهای میباشد. انواع گلخانهها توسط اثر گلخانه ای گرم می شوند بخصوص در فصل تابستان که زاویه تابش خورشید بصورت مستقیم می باشد و در ظهر به نقطه اوج خود می رسد باعت گرمای بیش از حد محیط گلخانه می شود که ما برای اینکه هوای گلخانه را به دمای مطلوب و آن بازه دمایی گیاه مورد نظر برسانیم از سیستمهای خنک کننده ای همچون سیستم تهویه، سیستم فن و پد، فوگر و شیدینگ یا سایه انداز استفاده کنیم.

آمادگی همکاری خود با سایر کشورهای جهان و ازجمله ایران را اعلام کرده است. ج – تصویب آییننامههای معاملات و استخدام و سایر آییننامههای داخلی بانک. آقای خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس در این خصوص که به طور مثال برای یک گلخانه یک هکتاری چقدر وام میدهید افزود: حدود 4 تا 6 میلیارد تومان در هکتار و برای گلخانههای فوق پیشرفته تا 10 میلیارد تومان هم برای یک هکتار گلخانه هزینه میشود. رییس کمیسیون کشاورزی و نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با آبیاری برخی مزارع فارس از طریق آب فاضلاب گفت:متأسفانه دستگاههای اجرایی استانی ارادهای برای جلوگیری از انجام این کار ندارند و ما باید از طریق فضای قانونی شرایط را ایجاد کنیم تا بتوانیم در قالب قانون برخوردهای لازم را داشته باشیم. همچنین باید سازهای متناسب با شرایط جوی منطقه خود و محصولی که قصد پرورش آن را دارید را انتخاب کنید تا از هزینههای اضافی جلوگیری شود و یا سازهای که برای آن پول پرداخت میکنید فرو نریزد. این گلخانه آماده کشت است و میتوانید از آن برای پرورش محصول استفاده کنید.

شرکتهای بسیاری برای این چالش سامانههای مدیریت مزرعه را تولید نمودهاند که علاوه بر دقت بالا گزارش های مورد نیاز را به صورت خودکار تولید مینمایند. برخی از مواردی که باید در کشت هیدروپونیک برای آنها هزینه بپردازید عبارت است از: هزینه تهیه و مدیریت محلول و فرمول های غذایی، هزینه بستر کشت، ضد عفونی کردن بستر کشت و… با کمک حسگرها و یک سیستم هوشمند قابلکنترل و مدیریت است. دمای مجاز را به این ترموستات اعلام نمایید تا چنانچه دما کمتر یا فراتر از آن شد، ترموستات به سرعت شرایط را به کمک هوش مصنوعی تشخیص داده و به طور خودکار دما را به حد مطلوب می رساند. وی در پایان موضوع «دستوری کردن تولید برخی اقلام غذایی با خرید تضمینی» را مشکل دیگری دانست که اولویت دارد هرچه زودتر سیاستگذار از آن دست بکشد. اما باید بدانید که رسیدن به حس دلپذیر کسب درآمد، نیاز به اقدامات و تلاش های متعددی دارد. بهدلیل تمایز محصولات گلخانه ای نسبت به مزرعه، قیمت آنها باید بیشتر از محصولات مزرعهای باشد؛ اما اگر تفاوتی برای آن قائل نشوید و به جای ارائه آن در بستههای زیبا و شکیل، آنها را در نایلونهای پلاستیکی عرضه کنید، بدین معنی است که یا ارزش محصول خود را نمیدانید، یا آنقدر با ارزش نیست که برای آن هزینه کنید.