اخبار

برداشت برنج در ایام قدیم چگونه بود؟مزایا و معایب شرکت چیتا

کیفیت، طعم، عطر و ماندگاری خوبی دارد و برای استفاده در مجالس مناسب است. استفاده طولانی مدت از کودهای شیمیایی موجب برهم خوردن تعادل مواد آلی و معدنی خاک می شود. معمولا کودهایی که مورد agriculture-na.ir استفاده قرار گیرند،کودهای شیمیایی اوره و فسفات می‌باشند. عملیات کندن نشاء‌ها بطریق سنتی بوده و توسط دست انجام می‌گیرد. قبل از شروع کشت روی آن مقداری کود دامی کاملاً پوسیده می ریزند.

برداشت دستی برنج

کمباین ، یک روزه مزرعه را درو می کند و شالی را تحویل می دهد؛ در حالی که برداشت دستی ، زمان بیشتر و تعداد کارگر بیشتری هم می خواهد. برداشت مکانیکی با استفاده از درو یا کمباین گزینه دیگر است، اما به دلیل در دسترس بودن و هزینه ماشین آلات چندان معمول نیست. پس از برش باید برنج را له کرد تا دانه از ساقه جدا شود و تمیز شود. بذر مستقیم شامل بذر خشک یا بذر و نهال از قبل جوانه زده با دست یا کاشت آنها توسط ماشین است. در اکوسیستم های دیم و آبهای عمیق، بذر خشک به صورت دستی بر روی سطح خاک پخش می شود و سپس با شخم زدن ترکیب می شود. در مناطق آبیاری، بذر قبل از پخش به طور معمول از بین می رود.

بعد از طی کردن مرحله کاشت و انجام اقدامات لازم برای داشت نوبت به مرحله برداشت می رسد. بهترین زمان برای برداشت زمانی است که شیره های داخلی پوست شالی سفت و به برنج تبدیل شده است. شال ها توسط ماشین های مخصوص خرمنکوبی تراشیده و سپس دانه ها از ساقه گیاه جدا می شود. دانه ها در کیسه های ۵۰ الی ۷۰ کیلویی قرار می گیرد و سپس در کارخانه های شالیکوبی برای خشک شدن و جدا کردن پوسته های شالی انتقال داده می شود. نشاء به فرآیندی که برای کاشتن گیاه برنج در زمین کشاورزی طی می‌شود، می‌گویند.

امروزه باتوجه به تأثير صنعت در پيشرفت اقتصاد يك كشور و نيز صنعتي شدن كشاورزي در اكثر كشورها كشاورزي نقش زيادی در پيشبرد اهداف اقتصادي دولت ها را دارد . خطر اسیب دیدن دانه ها و ماشین در اثر عملکرد کارگران بی دقت و ناشی کاهش می یابد. بر خلاف سایر پوست کن ها، روکش لاستیکی آن خاصیت ارتجاعی داشته و خطر شکستن دانه ها را کاهش می دهد. در این خشک کن ها، هوای فشرده ایجاد شده توسط دمنده از طریق صفحه مشبک پاییینی توده دانه اعمال می شود. جهت یکنواختی عمل خشک کردن ممکن است از وسایل همزن استفاده شود. دراین نوع سیستم معمولاً از هیتر های کمکی نیز استفاده می شود.

دانلود فایل کشاورزی

ایانا © کلیه حقوق متعلق به ایانا است.استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. _ علفهای هزی مثل اویار سلام در داخل مزرعه و مرغ در روی کرتها رشد می کنندپس کشاورز باید هزینه ای را برای نابودی آنها خرج کند. _ ابتدا در زمین اصلی اقدام به مرمت و بازسازی مرزها ، کرت ها و همچنین جویهای اطراف کرتها می نمایند.

پذیرش و چاپ مقاله کارشناس شرکت برق منطقه ای سمنان در مجله مدیریت بهره وری

برنج دانه سالار در زمینه تولید و فروش برنج ایرانی فعالیت دارد. ما از بزرگ ترین تولید کنندگان برنج ایرانی هستیم که در بازار داخلی در حال فعالیت هستیم. مازندران با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید ، ۴۲درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند. در سال زراعی حاضر 2700 هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت برنج رفته است که انتظار می رود تن شلتوک از مزارع برنجزار این شهرستان برداشت شود. در استان های شمالی کشور با شروع فصل بهار کشاورزان اقدام به آماده سازی شالیزارها و سپس پرورش بذر برای کشت اول برنج می کنند. گفتنی است ۵۱ هزار و ۷۸۹ میلیون ریال از اعتبارات مکانیزاسیون سال گذشته در شهرستان خمام جذب شده است و در ۳۰۳ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان کنترل بیولوژیک بر علیه آفت ساقه خوار برنج انجام گرفته است.