اخبار

برداشت خرما در خوزستان آغاز شد

محمد حسنی نسب پیش‌بینی کرد که امسال ۲۴۲ هزار تن خرما از نخیلات خوزستان برداشت شود که در مقایسه با سال زراعی گذشته که ۲۳۵ هزار بود حدود سه درصد افزایش خواهد یافت.

ناکافی بودن صنایع فرآوری پیشرفته مهمترین چالش خرما برای خلق ارزش افزوده این محصول در خوزستان است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار مجله خبری کشاورزی گفت: برداشت خرما در مناطق جنوبی ، غربی ، مرکزی و جنوب شرق استان توسط بهره برداران محلی شروع شده و عملیات برداشت این محصول باارزش باغی تا نیمه نخست آبان ادامه خواهد یافت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان ، خرما را از مهمترین محصولات باغی استان برشمرد و پیش بینی کرد امسال حدود ۸۰ هزار تن خرمای استعمران که مهمترین خرمای تجاری خوزستان است پس از بسته بندی به خارج صادر شود.

به گزارش مجله خبری کشاورزی ۲ سوی رودخانه بهمنشیر آبادان ، کرانه شرقی اروندرود ، دشت آزادگان ، بهبهان ، اهواز ، شادگان و خرمشهر از مهمترین کانون های تولید خرما در خوزستان هستند.

وی گونه‌های استعمران ، برحی ، بریم ، دیری ، زاهدی ، خضراوی ، گنطار و عویدی را از مهمترین اقلام تولیدی خرما در خوزستان بیان کرد و افزود:بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد امسال با وجود خشکسالی و شوری آب،  کیفیت و کمیت خرمای تولیدی در سایه تلاش نخل کاران استان ، نسبت به سال های گذشته بهتر است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی ، به تنهایی حدود ۱۴ درصد کل محصولات کشاورزی و باغی کشور را تولید می‌کند.



منبع اخبار