اخبار

تحقیق مفهوم، اصول، اهداف و ابعاد کشاورزی پایدار و کشاورزی زیستی | agriculture-na

در کشورهای انگلیسی زبان، اصطلاح “کشاورزی ارگانیک” برای روش های کشاورزی استفاده می شود که در آن اصول اکولوژیکی در تولید استفاده می شود و در بسیاری از کشورهای دیگر معادل “کشاورزی زیست محیطی” در زبان خود استفاده می شود. مسئله سلامت و کیفیت مواد غذایی مصرفی، یکی از چالش های جدی فرا روی جوامع امروز است. نگرانی از وجود باقیمانده های سموم دفع آفات نباتی، آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای دامی، کود های شیمیایی، ترکیبات هورمونی، مجله خبری کشاورزی مواد نگهدارنده و… پیامد ها و مشکلات زیست محیطی فراوانی را به وجود آورده که به عقیده دانشمندان و کارشناسان، سلامت و بهداشت جامعه را به طور جدی مورد تهدید قرار داده است. واقعیت این است که تقاضای مصرفی به دلیل افزایش جمعیت جهان افزایش یافته است. در این نقطه، اگر چه در زمینه های کشاورزی به منظور رفع تقاضا برای تولید محصولات کشاورزی گسترش یافت، هدف این بود که محصولات بیشتری را از منطقه واحد خریداری کنیم.

http://3darchitecture.irبا این حال، از لحاظ علمی اثبات شده است که فعالیت های کشاورزی ناخود آگاه سلامت انسان و حیوانات را تهدید می کند، منجر به تخریب و / یا آلودگی منابع آب زیرزمینی، تخريب گیاهان طبیعی و الگوهای خاک و آسیب زدن به تنوع زیستی می شود. از سال ۱۹۰۰ به بعد بهره‌وری کشاورزی در کشورهای توسعه یافته و تا حدودی در کشورهای درحال توسعه، به دلیل مکانیزه شدن و جایگزینی ماشین آلات کشاورزی با نیروی انسانی، و همچنین استفاده از کودهای شیمیایی، سم‌های کشاورزی و زادگیری گزینشی به‌طور چشمگیری افزایش یافته‌است. نهاده­های شیمیایی شامل کودهای شیمیایی و سموم شیمیایی می­باشد، دهه ۱۳۳۰ قبل از آن­که تولید و مصرف کودهای شیمیایی در کشور مطرح شود، کودهای آلی در سطح کشور رایج بود. کودهای شیمیایی سبب حاصلخیزی خاک و افزایش عملکرد گیاهان می­شوند ولی استفاده بی­رویه از آن­ها به خاک و محیط­زیست صدمه وارد می­کند(انوشه و همکاران، ۱۳۸۹). همان گونه که قبلا ذکر شد، سموم دفع آفات نباتی مصنوعی اعم از قارچ کش، حشره کش، علف کش، کنه کش و غیره جایگاهی در کشاورزی ارگانیک ندارند. لیکن این بدان مفهوم نیست که از هیچ نوع ماده شیمیایی و به اصطلاح از هیچ سمی نمی توان استفاده کرد.

اصول تعیین حد مطلوب در واحدهای کشاورزی

بهره­برداری نادرست بیش از هر چیز به ضعف مدیریت عوامل تولید و پایین بودن آگاهی، اطلاعات و مهارت­های فنی کشاورزان مربوط است. این مسئله به ویژه در مورد بهره­برداران خرد که بخش وسیعی از کشاورزان کشور را تشکیل می­دهند، بیشتر صادق است. به دلیل سنتی بودن نظام تولید در ایران، مدیریت مزرعه نیز به صورت کاملأ سنتی انجام می­پذیرد. لذا برای استفاده بهینه و پایدار از اراضی کشاورزی کشور نیاز به برنامه­ریزی و مدیریت بهر­ه­برداری مناسب از زمین می­باشد، به نحوی که حداکثر بهره­برداری­های مؤثر صورت گیرد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و بهسازی و حفظ محیط­زیست تجلی یابد(یعقوبی و همکاران، ۱۳۸۸).

کشاورزی زیستی و ارگانیک

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکیو دانلود کتاب صوتیاست که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است. كشاورزي ارگانيك سيستمي است كه در صورتيكه از طرف مردم و دولت و نهادهاي غير دولتي به آن تو جه شود مي‌تواند منجر به حفاظت و حاصلخيزي خاك در بلند مدت سلامت و توليد بالاي محصولات گياهي و دامي، بالابردن كيفيت و اهميت غذايي، اثرات مثبت اجتماعي، بازار مناسب و صرفة اقتصادي گردد.

  • یکی از روش های مبارزه با کرم گلوگاه انار تراشیدن تاج انار به وسیله یک برس برقی ساده می باشد.
  • 7 هزار تن انواع کود شیمیایی در خراسان شمالی ذخیره سازی شد.
  • شما می توانید یک قرار ملاقات یا درخواست برای اطلاعات جامع ایجاد کنید.
  • واقعیت این است که کود ها و مواد حاصل خیز کننده شیمیایی ساخت بشر از یک سو موجب افزایش عملکرد محصولات با هزینه نسبتا کم شده و از سوی دیگر باعث به هم خوردن تعادل طبیعی حیات جانداران، آلودگی خاک و آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی می شوند.
  • اخبار حاكي از آنست كه حتي مسيحيان آمريكا در سال جديد ميلادي اقدام به خريد كاج‌هاي نوئلي كه بصورت ارگانيك توليد شده بود مي‌كردند و تمايل بيشتري نسبت به خريد اين محصولات و وجود داشته و اين تمايل تنها در مواد غذایی خلاصه نمی شود.

مواد آلی مورد مصرف در کشاورزی ارگانیک، شکل های مختلفی دارند که به طور مختصر به آن ها اشاره می شود. باقیمانده ترکیبات حاصل از مصرف کود های شیمیایی در میوه ها و محصولات کشاورزی، سلامت مصرف کنندگان این محصولات را به خطر انداخته است. شایان توجه است که این دسته از سموم بایستی حداقل خطر را برای جانوران، بخصوص پستانداران و حشرات مفید داشته باشد و کمترین آسیب ممکنه را به محیط زیست وارد نماید و سریعا تجزیه شده و در طبیعت انباشته نشوند.

مسائل مربوط به آب و زمین[ویرایش]