تسلا شکست خورد! – اسنا


تسلا اولین کاهش فروش سالانه خود را از روزهای ابتدایی همهگیری کووید-19 تجربه کرد.
به گزارش ایسنا، این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت تولیدکننده خودروهای برقی در سه ماهه نخست سال 2024 بیش از 386 هزار و 810 خودرو تحویل داده است که این رقم بسیار کمتر از میانگین برآورد تحلیلگران برای تحویل 449 هزار و 800 خودرو بوده که بزرگترین شکست تاریخ است. .
سهام تسلا در نیویورک با 5.5 درصد کاهش به 165.54 دلار رسید. این سهم در سال جاری 33 درصد کاهش یافته است. تسلا تولید اولیه مدل 3 به روز شده خود را به عنوان عاملی در کاهش حجم ذکر کرد. وی همچنین به اختلال در حرکت کشتی ها در دریای سرخ و آتش سوزی کارخانه خود در برلین اشاره کرد.
وال استریت به سرعت پیش بینی خود را برای تحویل این شرکت با نزدیک شدن به پایان سه ماهه اول کاهش داد و برخی از تحلیلگران پیش بینی کردند که این میزان تحویل به کمتر از 422,875 تحویل در سال گذشته برسد.
بزرگترین نگرانی تقاضای مصرف کننده بود
نرخ بهره بالا برخی از خریداران را در حاشیه نگه داشته است و تسلا به سرمایه گذاران هشدار داده است که بین دو موج رشد گیر کرده است. در ماه فوریه، ایلان ماسک اعلام کرد که اکثر مردم تمایلی به خرید خودرو در اواسط زمستان ندارند و یک مشوق 1000 دلاری ارائه کرد. تسلا همچنین شروع به آزمایش تبلیغات کرد و تلاش های قابل توجهی برای آموزش مصرف کنندگان در مورد خط تولید خود انجام داد.
تسلا فروش سه ماهه خودرو را بر اساس منطقه تقسیم نمی کند، اما ایالات متحده و چین از مدت ها قبل بزرگترین بازارهای آن بوده اند. تسلا اواخر سال گذشته با معرفی Cybertruck در ایالات متحده، عرضه های خود را گسترش داد. این شرکت به تعداد کامیون های الکترونیکی که تولید و تحویل داده است اشاره ای نکرد.
به گزارش بلومبرگ، با وجود چالش ها، تسلا همچنان می تواند عنوان خود را به عنوان بزرگترین فروشنده خودروهای برقی در جهان پس از پیشی گرفتن از شرکت چینی BYD در پایان سال گذشته، به دست آورد.
از دست دادن موقعیت تسلا در چین
تسلا همچنین در چین در حال از دست دادن جایگاه خود است زیرا در سطح جهانی ناامید کننده است. تسلا سرمایه گذاران را در سطح جهانی ناامید کرده است و خودروهایی را بسیار کمتر از حد انتظار در سه ماهه اول تحویل داده است و به آرامی جایگاه خود را در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، از دست داده است.
سهم تسلا در بازار خودروهای الکتریکی در سه ماهه منتهی به دسامبر از 10.5 درصد در سه ماهه اول سال 2023 به حدود 6.7 درصد کاهش یافت، زیرا با رقابت داخلی بیسابقهای در میان احساسات ضعیف مصرفکننده در بزرگترین اقتصاد آسیا مواجه است.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403011507136/%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%A7-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF
