اخبار

تصاویر: برداشت برنج به روش سنتی در گلستان

در این مرحله نشاء تولید می شود که باید به زمین اصلی منتقل گردد. شاید جالب باشد بدانید که برنج دو مرتبه در سال کاشت و برداشت می شود. در کنار این روش بسیاری شالی های برنج را در مکانی خارج از شالیزار جمع می کنند و سپس عمل خشک کردن را با وسایل مخصوصی انجام می‌دهند تا با سرعت بیشتری خشک شوند. به طور کلی هنگامی برداشت انجام می‌گيرد که رنگ بوته ها به زردی رفته و گياه به سن فيزيولوژيکی خود رسيده باشد؛ به عبارتی دیگر رشد و نمو بوته خاتمه يافته باشد. در اين زمان دانه های برنج سفت شده و با فشار بين دو انگشت دست شکسته و له نخواهند شد.

نفوذپذیری این نوع خاک نسبت به آب کم بوده واین خودعامل مهمی درغرقابی­شدن زمین شالیزاراست. چون برنج دارای ریشه ­های سطحی است لذادراین خاک به راحتی می­ تواند رشدنماید.موادغذایی دراین خاک زیادجابجانمی­ شودوازیک ثبات نسبی برخورداراست. عمليات تهيه­ ی زمين در زراعت برنج­ اساساً شامل شخم و گل و آب­ کردن مزرعه است.

تورم در همه کشورها به دلیل گرانی‌ کالای بازارهای جهانی/ خود‌اتکایی‌ کلید مقابله‌ با تورم بین‌المللی است

این دستگاه به ۳ نیروی کار نیاز دارد که در مقایسه با برداشت و کمباین دستی مقرون به صرفه است. دستگاه چند منظوره ی مخصوص شخم زنی و حمل و نقل به نام تیلر یکی از دستگاه های پرکاربرد درکشاورزی است. این دستگاه قابلیت ارتقا و نصب ابزارهای دیگر از قبیل باربند را دارد. کشاورزان از این ابزار برای شخم زنی و باربری استفاده می کنند. اگر وضعیت آب و هوایی مناسب بود، محصول برداشت شده را یک تا دو روز در مزرعه باقی بگذارید تا خشک شود.

در بعضی از خشک کن های با ظرفیت بالا غالباً بیش از یک دمنده استفاده می شود. قابل ذکر است بر اساس دستوالعمل ارقام جدید agriculture-na.ir اصلاح شده ممکن است فاصله کشت بیشتر باشد. پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای گروه نرم افزاری آسام میزبانی می شود.

لحظات کاشت و برداشت برنج در مازندران +فیلم

بر اساس نوع رقم و دوره ی رشد، شرایط آب و هوایی و بافت خاک و نیز مشورت کارشناس تعیین می شود. بطور کلی حدود 20 روز بعد از نشاکاری می توان اقدام به قطع آب نمود (البته حضور اردک نیاز به مدیریت ویژه آب دارد باید دقت شود). امروز به همراه شما در کارناوال سفری به شمال ایران داشتیم و یک روز با شالیکاران همراه شده و از نزدیک سختی های کار آنها را دیدیم. تلاش بی وقفه ای که در نهایت برنج خوش عطر و طعم ایرانی را بر سر سفره های ایرانی می آورد. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ آیا تجربه حضور بر سر زمین های برنج و تماشای نزدیک مراحل برداشت آن را داشته اید؟ نظر و تجربیات و عکس های خود را با ما و دوستانتان در کارناوال به اشتراک بگذارید.

دستورالعمل فنی کاشت، داشت و برداشت برنج