اخبار

تصویب هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به حوزه شیلات، رهاورد سفر رییس جمهور به کرمانشاه

افضلی افزود: یکی از طرح های شاخصی که پیش بینی شده است با استفاده از این اعتبار اجرا شود برق رسانی به مجتمع آبزی پروری «ریجاب دالاهو» است که هم اکنون از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده که با اجرای آن برق مورد نیاز ۱۰۱ مزرعه برای استفاده مکانیزاسیون در امر پرورش ماهی فراهم خواهد شد.

«سیدفرزاد افضلی» روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار مجله خبری کشاورزی با بیان اینکه این رقم در مجموع برای توسعه و ساماندهی فعالیت‌های موجود حوزه شیلات استان مصوب شده است، افزود: پیش‌بینی شده است با استفاده از این اعتبار هفت طرح نیمه تمام کلان و شاخص و پنج طرح جدید و اولویت‌دار در استان به اجرا گذاشته شود.

تصویب هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به حوزه شیلات، رهاورد سفر رییس جمهور به کرمانشاه

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح ۶ هزار و ۲۰۰ تن ماهی تولید و تحول بزرگی در تولید ماهیان سردآبی در استان بوجود خواهد آمد. 

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه هم اینک رتبه نخست را در تولید ماهیان گرمابی در کشور در بین استان های غیرساحلی داراست.

وی از دیگر طرح های شاخص دیگر را اجرای فاز دوم مجتمع ماهیان گرمابی شهدای قصرشیرین عنوان کرد و گفت: با اجرا و بهره‌برداری از این طرح نیز ضمن تولید ۲ هزار و ۲۰۰ تن ماهی ، زمینه اشتغال برای ۲۲۰ نفر نیز در این منطقه فراهم خواهد شد.

افضلی ادامه داد: استان کرمانشاه هم اکنون با دارا بودن ۴۶۰ واحد شیلاتی در قالب ۳۷۸ مزرعه سردابی سالانه ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن و همچنین با داشتن ۸۰ واحد مزرعه گرمابی و تولید هفت هزار و ۶۰۰ تن و ۲ مزرعه تولید ماهیان خاویاری با تولید ۱۰ تن و نیز چهار مجتمع سردآبی و یک مجتمع گرمابی به همراه چهار واحد پرورش ماهی در قفس یکی از قطب های مهم تولید ماهی در بین استان های غیرساحلی کشور محسوب می شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ضمن افزایش تولید آبزیان استان در مجموع برای هزار و ۴۰۵ نفر نیز اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

به گزارش مجله خبری کشاورزی، در سال گذشته در مجموع ۲۱ هزار و ۱۰۵ تن انواع آبزیان در کرمانشاه تولید و روانه بازار مصرف شد که بخشی از آن نیز به کشورهای خارجی از جمله عراق صادر شد.



منبع اخبار

وی با بیان اینکه در صورت تامین به موقع این اعتبار اجرای آنها بین ۲ تا سه سال زمان دربرخواهد داشت، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها پیش‌بینی شده است میزان تولید آبزیان در استان کرمانشاه به میزان ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن افزوده شود.