اخبار

حدود ۱۰ هزار دام زنده عشایری در استان تهران عرضه می‌شود

جامعه سه هزار خانواری عشایری استان تهران در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصولات زراعی، دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید و جهت مصرف به بازار مصرف عرضه کردند همچنین عشایر استان تهران از تولید کنندگان عمده دام سبک هستند و بیش از ۷۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.



منبع اخبار

مدیر امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: برای سهولت خرید دام در تهران؛ سامانه خرید الکترونیکی و دستگاه های کارت خوان هم در مراکز پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به واکسیناسیون منظم و تعلیف دام های عشایر در مراتع و محیط های طبیعی، گوشت این دام ها کیفیت مطلوبی دارد و به عنوان محصول سالم مطرح است.

به گفته وی، کارشناسان دامپزشکی و بهداشتی نیز در مراکز ثابت و سیار عرضه دام نظارت خواهند داشت.

ذبیحی یادآورشد: عرضه دام های عشایری در مراکز عرضه دام و در شهر و شهرستانهای تهران با تابلو اتحادیه عشایری مشخص شده است.

فرشید ذبیحی  روز شنبه با اشاره به عرضه دام زنده عشایری در این باره به خبرنگار مجله خبری کشاورزی گفت: حدود ۱۰ هزار دام زنده توسط عشایر در پایتخت و برخی شهرستان ها عرضه می شود.

وی افزود:با هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان عرضه دام در شهرستانهای استان تهران در مراکز تولید (دامداری ها و کشتارگاه ها) و سایر محل هایی که شهرداری و فرمانداری ها تعیین می کنند، انجام خواهد شد.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: در پایتخت نیز با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری دام های زنده عشایر در روزهای عرفه و عید سعیدقربان در جایگاه های موقت شهرداری عرضه می شود.