اخبار

حمایت از کشت قراردادی برنج با تامین بیش از 16 هزار تن انواع کودهای کشاورزی و نهاده های مورد نیاز

• در صورت عدم مدیریت صحیح در مناطق بادخیز می تواند باعث سست شدن ریشه ی درخت شود. • تنها قسمتی از خاک که به سیستم ریشه ی گیاه نزدیک است، مرطوب می شود. همگام با معضل جهانی کاهش آب قابل شرب در دسترس، سطح آب قنات و چاه هایی که برای آبیاری باغات و مزارع از آن ها بهره برداری می شود نیز پایین تر رفته است.

در مناطقی با میزان بارندگی بالا، برای کشاورز مقرون به صرفه نیست که از سیستم های آبیاری استفاده کند. زیرا درصد زیادی از نیاز آبی گیاه توسط آب باران تامین می شود و پرداخت هزینه ی ابتدایی احداث سیستم آبیاری برای تامین بخش کوچکی از نیاز آبیاری گیاه توجیه اقتصادی ندارد. در عین حال در صورتی که کشاورز روش آبیاری با باران را انتخاب کرد، باید به خوبی از نیاز های گیاهان تحت کشت آگاه باشد و آن ها را منطبق با تقویم کشاورزی منطقه کشت کند. کود زیستی در واقع میکروارگانیسم های مفیدی هستند که در همزیستی با گیاهان به جذب بهتر عناصر کمک میکنند. کود کشاورزی از نوع زیستی دارای تاثیرات مثبت بر فلور خاک بوده و از ویژگی های مثبت آن تثبیت نیتروژن میباشد. این نوع کود ها شامل میکروارگانیسم های مفید خاک بوده که میتوانند عناصر غذایی را به مواد قابل جذب تبدیل کنند و از این منظر به انواع كود هاي بيولوژيكی شامل انواع باكتريايي، قارچي، جلبكي و اكتينوميست ها تقسیم بندی میشوند.

کشاورزی متمرکز نه تنها شامل باغبانی و گل کاری بلکه شامل پرورش چارپایان و احشام نیز هست. فواید کشاورزی متمرکز شامل محصول زیاد است که به کاهش قیمت مربوطه ی مزرعه و تولید مرغ و خروس کمک می کند. هم چنین کشاورزی متمرکز شامل تولید محصولات بیشتر در منطقه ی زراعی کوچک‏تر است. کشاورزی متمرکز موجب استفاده از آفت agriculture-na.ir کش ها و کودهای شیمیایی می شود که می تواند منجر به تولید آلودگی و مسمومیت بشود. هم چنین کشاورزی متمرکز منجر به فرسایش خاک و آلودگی بدنه های آبی مجاور توسط کودهای شیمیایی می شود. حیوانات در فضاهای کوچک‏تری پرورش می یابند و حیوانات بارآور در روش های زاد و ولد غیر ایمنی شرکت می کنند و بسیاری چیزهای دیگر.

اثر متقابل ریزوسفر، ریشه گیاهان و میکروارگانیسمهای حاصل از خاک نقش مهمی در رشد و نمو گیاهان دارند. ترکیبات آلی که توسط ریشه ها و باکتری ها آزاد می شوند، نقش مهمی در جذب مواد مغذی معدنی دارند. هورمون های تولید شده توسط باکتری های ریزوسفر اثر مستقیمی بر گیاهان دارند. کودهای بیولوژیکی بیشتر برای استفاده از میکروارگانیسم های خاک به منظور افزایش دسترسی و جذب مواد مغذی معدنی برای گیاهان مورد استفاده قرار می گیرند.

خاکی ک از طغیان آب درکنار رودخانه ها باقی می ماند را خاک لوم میگن که از نظر مواد غذایی بسیار غنی بوده و جزو بهترین خاک های کشاورزی بشمار میرود و جهت کشت اغلب گیاهان بسیار مناسب میباشد. شامل خاک رس و مقداری ماسه و کود دامی میباشد که برای کشت اکثر گیاهان باغچه ای مناسب میباشد . خاک باغچه نیاز دارد که هر ساله با کودهای آلی و شیمیایی تقویت بشود. در این روش یک حوضچه معمولا در قسمتی از زمین کشاورزی ساخته می شود و از طریق لوله آب از این حوضچه به گیاهان انتقال داده می شود.

سم پاش 45 بار بنزینی مدل فرغونی

به همین دلیل در این مقاله از وب سایت برافزا کشاورز پارس، با انواع کود در کشاورزی و مشخصات هر کدام آشنا خواهید شد. این شرکت مفتخر است که از سال 1389 به عنوان یک شرکت دانش بنیان به باغداران پسته کمک کرده تا بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را برداشت کنند. اگر شما نیز باغدار پسته هستید و به تجهیزات و یا مشاوره تخصصی نیاز دارید، می‌توانید با ما ارتباط بگیرید تا بهترین پسته سال را برداشت کنید. یکی از مشکلاتی که دامنگیر کشاورزان هم شده؛ این است محدوده اراضی زراعی کوچک است. این مشکل نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگرم هم دردسر ایجاد کرده است. به همین خاطر تنها راه پیش روی ما برای حل کردن این مشکلات، استفاده از انواع کود شیمیایی کشاورزی است.

نظر)