اخبار

خاک مناسب کشاورزی چیست؟ انواع خاک کشاورزی- مواد تشکیل دهنده خاک- راگا تجارت

کود بیولوژیک به دسته از کودها گفته می شود که حاوی باکتری و قارچ است. این نوع کودها فسفات، آهن و پتاسیم هستند که برای رشد گیاه بسیار مناسب می باشند. این کود که از انواع کودهای طبیعی به شمار می رود به جذب عناصر غذایی کمک می کند. برای راه اندازی و یا گسترش زراعت و کشاورزی زیر نظر متخصصین سایت کشاورزی و خرید انواع مختلف تجهیزات ،لوازم آبیاری قطره ای و بارانی، خرید سم، کود و بذر با ما تماس بگیرید. دانش بیشتر در مورد استفاده از ابزار و ماشین آلات کشاورزی و وسایلی که برای کارهای متداول باغبانی، از بین بردن علف های هرز، آبیاری و کوددهی استفاده می شوند، می تواند احتمال موفقیت را بالا ببرد. آبیاری سطحی یکی از روش های آبیاری زمین های کشاورزی می باشد که آن را یکی از قدیمی ترین روش های رایج در بین کشاورزان می دانند و غالبا در بیشتر کشور ها مورد استفاده قرار میگیرد،در این روش آب را به صورت کاملا سطحی به روی محصولات باز می کنند.

صنعت کشاورزی و انواع آن:

در سیستم زراعی روش‌های حاصل‌خیزکردن خاک و مدیریت چرخه‌ی عناصرغذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این منظر سه نظام کشاورزی زیر مطرح هستند. عامل تشکیل دهنده کودهای بیولوژیک، باکتری و قارچ هستند که برای رشد گیاه نیز بسیار مفید می باشند. این نوع کود دارای فسفات، آهن و پتاسیم است و به همین دلیل علاوه بر اینکه نقش کاربردی در جذب عناصر غذایی دارد؛ جزء کودهای طبیعی نیز به شمار می روند. ، ضدعفونی گلخانه، ضدعفونی آب آبیاری و همچنین قارچ کشی و باکتری کشی و … مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر می توانید تعدادی از کودهای شیمیایی محبوب و پرکاربرد را مشاهده کنید.

بافت در خاک تا حدودی نمایشگر محیط های تشکیل آن، رژیم آبی خاک، ظرفیت نگهداری آب در خاک، نفوذ پذیری و تخلخل (مقدار خلل و فرج خاک که به وسیله آب یا هوا اشغال می شود) و نقطه پژمردگی گیاه است. بافت خاک کشاورزی مشخص کننده درصد اجزای تشکیل دهنده بخش معدنی خاک است agriculture-na.ir که عبارتند از شن، سیلت و رس که با توجه به درصد هر جزء، کلاس بافتی خاک مشخص می شود. ماشین‌های شخم زنی می‌توانند کوچک و دستی باشند یا به اندازه یک کامیون معمولی، که انتخاب نوع و اندازه آن بستگی به مساحت زمینی دارد که کشاورز باید در طول روز آن را شخم بزند.

استفاده بیش از حد می تواند منجر به اثرات منفی مانند آبشویی، آلودگی منابع آب، از بین رفتن میکروارگانیسم ها و حشرات دوستانه، حساسیت زراعی در برابر حمله به بیماری، اسیدی شدن یا قلیایی سازی خاک یا کاهش باروری خاک شود. این سموم از مواد طبیعی مانند حیوانات، گیاهان، باکتریها و مواد معدنی خاص تشکیل می شوند. روش دیگر برای طبقه بندی سموم، در نظر گرفتن مواردی است که در فرم های شیمیایی ذکر شده اند یا از یک منبع مشترک یا یک روش تولید شده اند. که در اثر تجزیه کامل آثار و بقایای گیاهان مختلف مانده درسطح جنگل یا در زیر خاک تولید میشود. این خاک بسیار حایز اهمیت بوده و منبع بسیار غنی میباشد که جهت کشت بسیاری از گیاهان مناسب است. بیشترخاک های رسی با مقدار آهک بیشتر از 15% خاک های آهکی گفته میشوند.

از آنجایی که آبیاری به کاهش وارونگی دما کمک می کند، گاهی اوقات منطقه را به یک سطح مرطوب تبدیل می کند. از آبراهه های آبیاری می توان برای تولید برق آبی استفاده کرد. آبیاری سنتر پیوت یا محوری، آب را در یک منطقه دایره ای بر روی یک مزرعه ارائه می دهد.

محصولات کشاورزی با مصرف انسانی باید تاییده سلامت دریافت کنند