اخبار

خرید تضمینی گندم از ۷ میلیون تن گذشت/ سال آینده در تولید گندم به پایداری می‌رسیم

به گزارش روز چهارشنبه مجله خبری کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی نژاد» با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی برداشت گندم در کشور، افزود: خرید گندم از کشاورزان امروز از مرز ۷ میلیون تن گذشت و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فصل برداشت، حجم گندم خریداری شده به ۷ میلیون ۳۰۰ هزار تن برسد.

وی حرکت به سمت پایداری در تولید گندم نان را یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی برشمرد و افزود: مصرف سالانه گندم ما حدود ۹ میلیون تن است و با توجه به سطح زیر کشت آبی در کشور، با اجرای برنامه‌ها و به‌ویژه کشت قراردادی قاعدتاً باید به پایداری در تولید و مصرف گندم نانی کشور برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه حمایت از کشاورزان ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: ما این روند را ادامه خواهیم داد و زنجیره حمایت از تولید را توسعه و کامل خواهیم کرد و امیدواریم خروجی این حمایت‌ها یک اتفاق بسیار خوب را در زمینه خودکفایی در کالاهای اساسی در سال آینده رقم بزند.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد سال آینده تولید گندم به سطح پایداری برسد و این روند در سال‌های آینده نیز تداوم یابد.



منبع اخبار

ساداتی نژاد کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پایه را یکی از موثرترین اقدامات دولت در زمینه حمایت از کشاورزی خواند و گفت: این کار موجب تقویت زمین‌های کشاورزی و در نتیجه افزایش راندمان تولید شد و علاوه بر گندم در افزایش تولید برنج، جو و ذرت نیز اثرگذار بود.

وزیر جهاد  کشاورزی با بیان اینکه افزایش تولید گندم نشان داد که حمایت از کشاورزان اثرگذار است، تصریح کرد: با رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای سال، موضوع حمایت تضمینی از تولیدات داخلی در دولت تصویب شد و این امر انگیزه خوبی برای کشاورزان عزیز ایجاد کرد.