اخبار

دانستنی های کشاورزی: آشنایی با انواع خاک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی همدان

کودهای نیتروژن آمونیاک از انواع کودهای بیولوژیک هستند که به داخل بافت خاک باید تزریق شود. نیتروژن گازی بی اثر و بی رنگ است که حدود 78 درصد از جو را تشکیل دهد. اما باید نیتروژن به نیتروژن قابل جذب تبدیل کرد که این کار به کمک باکتری ها مخصوص این خاک ها انجام می شود.

معمولاً به عنوان محصول جانبی یا محصول نهایی یک فرآیند طبیعی است. کودهای آلی نیز زیرمجموعه انواع سموم و کودهای کشاورزی قرار می گیرد. استفاده از کودهای شیمیایی به تنهایی در کشاورزی فایده ای ندارد زیرا باعث تخریب خاک می شود. بنابراین تعادل مواد مغذی از بین می رود و عملکرد محصول پایین می آید.

آنچه می خوانید گفتگوی خواندنی پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران ( ایفتاتی آی ) در حضور… تمامی حقوق این سایت برای شرکت فراشبکه نوین ایرانیان محفوظ می باشد. زعفران در طول سال تنها یکبار برداشت می شود؛ با این حال دارای سود سرشاری است. فضا برای صادرات این محصول نیز مناسب است و میتوانید آن را به کشورهای حوزه خلیج فارس مانند امارات، قطر، کویت، عربستان و یا روسیه صادر کنید. با توجه به نوع کشت این محصولات، کشت گلخانه ای آن‌ها زیاد به صرفه نیست و بهتر است در فضای آزاد کشت شوند.

۱۲ هکتار زمین برای ایجاد بارگاه زرشک به کشاورزان واگذار می‌شود

میزان برداشت آب شیرین به ازای هر کیلوگرم محصول کشاورزی تولیدی.[۷۳] طبق این داده‌ها تولید هرکیلوگرم برنج به ۲۲۴۸ لیتر، هر کیلوگرم گندم به ۶۴۸ لیتر، هر کیلوگرم ذرت به ۲۱۶ لیتر، و هر کیلوگرم سیب‌زمینی به ۵۹ لیتر آب تازه نیاز دارد. agriculture-na.ir محصولات سالم و در حال رشد ذرت و سورگوم سبز است (سورگوم ممکن است کمی پررنگ تر باشد). مزارع قهوه ای اخیراً برداشت و شخم زده شده یا برای یک سال در آیش قرار داشته‌اند. به هر یک از این قسمت ها که معمولا مربع هستند، کرت گفته می شود.

به هر نوع ماده معدنی یا آلی یا بیولوژیک که دارای عناصر غذایی باشد و باعث بالا بردن حاصل خیزی خاک و همچنین با مراقبت گیاهی باعث افزایش عملکرد کیفی و کم محصول شود کود گفته می شود. آسمونی در این مقاله انواع کودهای کشاورزی را به شما عزیزان معرفی می کند. امروزه یکی از موثرترین روش های افزایش نرخ رشد اقتصادی و اشتغالزایی، سرمایه گذاری در بخش كشاورزی است.

در این گروه‌بندی نوع محصول تولید شده و نحوه مصرف آن مورد نظر است و چون یک محصول با اهداف مختلفی تولید می‌شود ممکن است در چند گروه قرار گیرد. به این ترتیب خاک به صورت یکنواخت در سرتاسر زمین کشاوری در می‌آید و آماده پذیرش بذر می‌شود. این مدت طراحی باعث می‌شود که علف‌های هرز موجود در زمین نیز از بین بروند. برخی از آن‌ها خودکشی هستند و نیروی لازم برای حرکت را با موتور اختصاصی تأمین می‌کنند؛ اما دسته‌ای دیگر از روتیواتورها برای کار کردن نیروی مورد نیازشان را از تراکتور دریافت می‌کنند. انتقال نیرو از تراکتور به شفت ورودی روتیواتور صورت می‌گیرد.

انواع روش های آبیاری زمین های کشاورزی