اخبار

نگاهی به آخرین آمار تعداد و ظرفیت سوخت خودروها در کشورهای اروپایی بیندازید

آلمان با 48 میلیون و 763 هزار و 492 خودرو در صدر فهرست کشورهای دارای بیشترین خودرو قرار دارد و بالاتر از ایتالیا با 40 میلیون و 213 هزار و 61 خودرو و فرانسه با 38 میلیون و 856 هزار و 492 خودرو قرار دارد. ایسلند نیز آخرین کشور در این رتبه بندی است.

به گزارش ایسنا، چه تعداد خودرو در جاده های اروپا وجود دارد که بیشترین تعداد خودرو در کدام کشورها وجود دارد و آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این خودروها چند قدمت دارند و از چه نوع سوختی استفاده می کنند؟ برای پاسخ به این سؤالات، انجمن خودروسازان اروپا اکنون ارقام جدیدی را برای سال 2024 ارائه کرده است.

آلمان با 48 میلیون و 763 هزار و 492 خودرو در صدر فهرست کشورهای دارای بیشترین خودرو قرار دارد و بالاتر از ایتالیا با 40 میلیون و 213 هزار و 61 خودرو و فرانسه با 38 میلیون و 856 هزار و 492 خودرو قرار دارد. همچنین قابل ذکر است که ادامه رشد لهستان است که در سال 2022 از اسپانیا پیشی گرفت و در رتبه پنجم قرار گرفت. ایسلند آخرین کشور در این رتبه بندی است. با این حال، شاید جالب ترین رقم، تعداد خودروها به ازای هر نفر باشد، یعنی تعداد خودروهایی که در کشورهای مختلف اروپایی در مقایسه با تعداد ساکنان وجود دارد. میانگین اروپا در سال 2022 570 خودرو به ازای هر 1000 نفر است، اما کشورهایی هستند که خودروهای بسیار بیشتری به ازای هر 1000 نفر دارند.

کشورهایی که کمترین تراکم خودرو را دارند عبارتند از مجارستان با 422 خودرو به ازای هر 1000 نفر، رومانی با 413 خودرو و در نهایت لتونی با 410 خودرو به ازای هر 1000 نفر.

خودروها به طور متوسط ​​چند ساله هستند؟

این رتبه بندی ویژه بازارهایی با قدیمی ترین خودروها در صدر یونان با میانگین سنی 17.3 سال قرار دارد و پس از آن استونی (16.6 سال) و جمهوری چک (15.9 سال) قرار دارند. در مقابل، میانگین اتحادیه اروپا 12.3 سال است. جدیدترین خودروهای موجود در جاده‌ها در لوکزامبورگ هستند، کشوری با ناوگان خودرو با میانگین سنی 7.9 سال، اما دانمارک و اتریش نیز از نظر تعداد خودروهای جدید در جاده‌ها متمایز هستند و هرکدام دارای میانگین سنی 8.9 سال هستند. .

کشوری با بیشترین تعداد خودروهای بالای 10 سال.

کمی متفاوت است، اما همچنان بر اساس سن خودروها در جاده ها، رتبه بعدی کشورهایی است که بیشترین خودروهای بالای 10 سال را دارند. در اینجا، ایتالیا با نزدیک به 24 میلیون خودروی بالای 10 سال در جاده ها برنده است، پس از آن آلمان با حدود 22 میلیون و لهستان با 21 میلیون خودرو در رتبه های بعدی قرار دارند. بازارهایی با خودروهای کمتر از 10 سال، قبرس، لوکزامبورگ و ایسلند هستند.

محبوب ترین نوع سوخت در اروپا

بخش بسیار جالب دیگر گزارش مربوط به انواع سوخت در جاده های کشورهای مختلف اروپایی است. بنابراین رتبه بندی اول نشان می دهد که محبوب ترین وسایل نقلیه در جاده ها در اروپای بزرگ همچنان خودروهای بنزینی با 50.6٪ از کل هستند. سپس خودروهای دیزلی با 40.8 درصد قرار گرفتند. خودروهای هیبریدی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده اند و پس از آن خودروهای دوگانه سوز و خودروهای برقی با سهم بازار 1.2 درصد در جایگاه پنجم قرار دارند.

کدام بازار بیشترین تعداد خودروهای بنزینی در جاده ها را دارد؟

بر اساس این داده ها، نزدیک به 90 درصد خودروها در یونان به موتور بنزینی مجهز هستند و پس از آن هلند، قبرس، نروژ و لیتوانی قرار دارند. تنها بازار اروپایی که خودروهای الکتریکی در آن سهم بازار بسیار بالایی دارند، نروژ با 20.8 درصد، پس از آن ایسلند (7.3 درصد) و دانمارک و سوئد هر کدام با 4 درصد قرار دارند. قبرس و یونان هر کدام با 0.1 درصد از نظر خودروهای داخلی بدون آلایندگی در انتهای جدول قرار دارند.

کشورهای اسکاندیناوی در زمینه خودروهای هیبریدی رتبه اول اروپا را دارند و سهم ایسلند به 8.4 درصد رسیده و پس از آن نروژ و سوئد قرار دارند. در انتهای لیست کشورهایی مانند اتریش و ایتالیا قرار دارند که عملا هیچ خودرویی در جاده ها ندارند. درصد خودروهای هیبریدی ملایم و کامل در گردش در کشورهای مختلف اروپایی نیز نسبتاً پایین است، اما لوکزامبورگ، ایسلند و نروژ در صدر فهرست قرار دارند.

ایتالیا کشوری است که بیشترین تعداد وسایل نقلیه گاز طبیعی را در جاده ها دارد (2.4%) و پس از آن سوئد و ایسلند قرار دارند. با این حال، چشمگیرترین رقم این است که سهم بازار در بیش از نیمی از کشورهای اروپایی صفر است. لهستان پادشاه خودروهای بنزینی است و ایتالیا و کرواسی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. با این حال، در بسیاری از کشورها، خودروهایی که با سوخت LPG کار می کنند ناشناخته هستند.

آمار سایر سوخت ها شامل خودروهای پیل سوختی، ترکیبات اتانول، سوخت های زیستی و سوخت های الکترونیکی بسیار نادر است. این ارقام نشان می دهد که سوئد با سهم بازار 3.6 درصدی جایگاه اول را به دلیل تعداد زیاد خودروهای سوخت E85 در جاده ها دارد. در کشورهای دیگر، این سوخت های جایگزین تقریبا ناشناخته هستند.

اروپایی ها همچنان به خرید بیشتر خودروهای بنزینی ادامه می دهند و بر اهمیت سیاست های اتحادیه اروپا برای تشویق به استفاده از اتانول تجدیدپذیر به عنوان موثرترین راه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از این خودروها تاکید می کند. آخرین آمار انجمن خودروسازان اروپایی نشان داد که فروش خودروهای بنزینی و هیبریدی بیش از 68 درصد از کل خودروهای جدید فروخته شده در ژوئن 2023 را به خود اختصاص داده است. خودروهای بنزینی همچنان پیشتاز هستند. خودروهای برقی با باتری 15.1 درصد از فروش خودروهای جدید را تشکیل می دهند.

حتی با وجود ممنوعیت فروش اکثر خودروهای جدید با موتورهای احتراق داخلی از سال 2035، خودروهایی که امروز خریداری می شوند برای مدت طولانی در جاده های اروپا باقی خواهند ماند. بسیاری از کشورهای اروپایی هنوز زیرساخت شارژ را برای مدیریت افزایش عظیم خودروهای برقی با باتری ندارند. اروپا برای کربن زدایی حمل و نقل جاده ای به چیزی بیش از فناوری نیاز دارد و سوخت های تجدیدپذیر پایدار مانند اتانول تجدیدپذیر فوری ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل موجود است.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403010602284/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%88-%D8%B3%D8%A8%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا