دنبال برندینگ جغرافیایی محصولات کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه هستیم
وی اضافه کرد: در حال حاضر در صددیم تا یک قدم از طرح کشاورزی پایدار، پا را فراتر گذاشته و برای فروش محصولات این بخش به بازارهای دیجیتال وصل شویم.
به گزارش مجله خبری کشاورزی، دولت ژاپن و دفتر عمران سازمان ملل متحد در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه، اقداماتی را برای اجرای کشاورزی پایدار از سال ۱۳۹۳ در حوضه این دریاچه اجرایی کردهاند.
پروویداس با بیان اینکه دسترسی به بازار از خواسته های کشاورزان است، گفت: دنبال این هستیم که دسترسی به محصولات تولیدی در این منطقه در کل کشور وجود داشته باشد و برای این امر نیز برنامهریزی میکنیم.
نماینده دفتر عمران سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد: میتوان با اجرای این طرحها همچنین ایجاد یک برند جغرافیایی خاص، مبنایی برای گردشگری خوراک نیز در منطقه فراهم کرد.
به گزارش مجله خبری کشاورزی، کلودیو پروویداس روز سهشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی که با حضور سفیر ژاپن در ایران برگزار شد، افزود: با همکاری دولت و در یک اقدام ۱۰ ساله بر روی کشاورزی و کشاورزی پایدار حوضه دریاچه ارومیه کارهای خوبی انجام شده که میتواند زمینه توسعه منطقه را فراهم کند.