اخبار

ساداتی‌نژاد: از توسعه نخلستان و باغات میوه‌های گرمسیری در سیستان و بلوچستان حمایت می‌شود

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از قابلیت بسیار بالایی در تامین موز و میوه های گرمسیری برخوردار است که می توان با توسعه باغات ۱۰۰ درصد نیاز کشور را از این استان تامین و از خروج ارز جلوگیری کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخش خصوصی فعال در حوزه کشاوزی به عنوان پیشران اقتصاد الگوهای جدیدی را در اختیار مردم بومی مناطق قرار داده و آنان را به سمت روش های نو سوق می دهند که این امر منجر به تامین نیاز منطقه و بازار صادراتی می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال سرمایه گذاری در پرورش شتر در سیستان و بلوچستان است و این پروژه به همراه توسعه نخلستان های تجاری پروژه های پیشران و مهم استان بشمار می روند که در اقتصاد دخیل هستند.

وزیر جهادکشاورزی روز سه شنبه به منظور کلنگ زنی طرح ساخت ۱۰۰۲ واحد مسکونی ویژه کارکنان جهادکشاورزی و بازدید از طرح های توسعه نخلستان و میوه های گرمسیری به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.



منبع اخبار

به گزارش خبرنگار مجله خبری کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محل گلخانه طرح توسعه نخیلات تجاری سیستان و بلوچستان در شهرستان میرجاوه از حمایت وزارت جهاد کشاورزی از توسعه باغات مدرن کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: اقتصادی ترین اقدام در حوزه کشاورزی کشور به دلیل شرایط دمایی مطلوب باغداری است که مورد غفلت واقع شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش وزارت جهادکشاورزی بر این است تا ظرفیت های بی نظیر سیستان و بلوچستان در کشاورزی که مورد تاکید رئیس جمهور و یکی از مناطقی است که باید مورد توجه ویژه قرارگیرد، به بهترین نحو استفاده شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی اقدامات ارزشمندی را در توسعه نخلیلات در استان مرزی سیستان و بلوچستان انجام داده است که بسیار جای تقدیر دارد چراکه عمدتا فعالان اقتصادی تمایل دارند در نقاط مرکزی کشور سرمایه گذاری کنند.