اخبار

سه وزیر در کمیسیون‌های مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند

وزیر جهاد کشاورزی به اعضای کمیسیون پاسخ می دهد

بررسی و تصمیم گیری درخصوص پرونده ها و شکایات واصله و بررسی گزارش تهیه شده به منظور قرائت در صحن علنی مجلس در دستور کار کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش حوزه پارلمانی مجله خبری کشاورزی، جلسات هفته پیش رو کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در روزهای شنبه (۲۵ تیر) و یکشنبه (۲۶ تیر) برگزار خواهد شد و علاوه بر بررسی طرح ها و لوایح مختلف در کمیسیون های مجلس،  وزرای کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش با حضور در کمیسیون های مربوطه، مسائل و چالش های این حوزه ها را با حضور نمایندگان بحث و بررسی خواهند کرد.

بررسی سوال نماینده ملایر از وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون انرژی

اثرات نرخ حقوق گمرکی در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود

بررسی سوال هادی بیگی نژاد نماینده ملایر، از وزیر آموزش و پرورش و  بررسی عملکرد و برنامه های شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور با حضور مدیرعامل شرکت مذکور در دستور کار هفته آینده کمیسیون انرژی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کمیسیون اجتماعی می رود

کمیسیون اصل نود

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی

برخی از تبصره های لایحه بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بررسی می شود

بررسی طرح تاسیس نهاد مستقل تنظیم گر بخش برق – اصلی و بررسی نحوه اجرای ماده (۸) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی برای این کمیسیون پیش بینی شده است.

بررسی طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی در کمیسیون قضائی و حقوقی

استماع گزارش معاونین درمان و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ریاست سازمان غذا و دارو و ریاست انستیتو پاستور در خصوص برنامه های آن وزارتخانه در جهت مقابله با سویه جدید ویروس کرونا، بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و انتخاب ناظرین کمیسیون در شورای عالی بیمه سلامت کشور، شورای ملی ایمنی زیستی، هیات امنای صرفه جوئی ارزی در معالجه بیماران، شورایعالی نظام پرستاری در دستور کار این هفته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است.

ارائه گزارش رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی به کمیسیون صنایع و معادن

دعوت از وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات و مدیرعامل شرکت مخابرات به منظور تصمیم گیری در خصوص درخواست اعمال ماده ۲۳۴ نمایندگان مجلس، مشکلات معیشتی بازنشستگان شرکت مخابرات و رفاهیات کارکنان شاغل در شرکت مخابرات در دستور کار این کمیسیون است.

کمیسیون آموزش طرح نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی را بررسی می کند

بررسی طرح ناظر بر تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد، ارائه سوابق و برنامه های داوطلبان حقوقدان شورای نگهبان،  انتخاب چهار نفر از نمایندگان داوطلب جهت عضویت در کمیسیون احزاب، انتخاب اعضاء هیأت رئیسه تحقیق و تفحص از تقسیمات کشوری وزارت کشور و بررسی طرح ها و لوایح ارجاعی به کارگروه های تخصصی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد. 



منبع اخبار

کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها

ادامه بررسی گزارش کمیته دانشگاه های غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مواد (۷) و(۱۰) طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب نمایندگان داوطلب برای عضویت در شورای عالی آموزش و پرورش، عضویت در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، عضویت در شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی، عضویت در شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی، عضویت در شورای سنجش و پذیرش دانشجو، عضویت در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها، عضویت در هیأت عالی گزینش و انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت یک نفر در شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد.

بررسی مشکلات استان گلستان در کمیسیون فرهنگی

شرکت در شورای فرهنگ عمومی استان گلستان، بررسی مشکلات فرهنگی، ورزشی و میراث استان گلستان،  بررسی ظرفیت ها و ابتکارات استان گلستان در حوزه های مرتبط با کمیسیون فرهنگی و بحث و بررسی پیرامون مسائل حوزه رسانه نیز برای دستور هفته آینده کمیسیون فرهنگی مجلس پیش بینی شده است.

همچنین بررسی طرح اصلاح تبصره (۴) بند (۳) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در دستور کار این کمیسیون برای هفته آینده قرار دارد.

بررسی طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی و بررسی مواد ارجاعی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در دستور کار کمیسیون قضائی و حقوقی قرار دارد.

بررسی اثرات نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات بر بهای تمام شده سرمایه گذاری و تولید و جلسه هیأت رئیسه کمیسیون در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرحها و لوایح و امور نظارتی برای دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس پیش بینی شده است.

تحقیق و تفحص از پشتیبانی امور دام و دعوت از وزیر جهاد کشاورزی جهت پاسخگویی به سئوالات ۱۳ نفر از نمایندگان در دستور کار هفته آینده کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست است.

کمیسیون عمران و اتاق تعاون ایران نشست مشترک برگزار می کنند

ساختار مجلس در کمیسیون آیین نامه داخلی بررسی می شود

معاونین درمان و بهداشتی وزارت بهداشت به اعضای کمیسیون گزارش می دهند

نشست مشترک کمیسیون با اتاق تعاون ایران، ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و  ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی- خصوصی در دستور کار کمیسیون عمران مجلس است.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در هفته آینده، بررسی لایحه اصلاح تبصره های(۱) و (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و  رسیدگی به طرح اصلاح ذیل جدول ۴-۲۴ محرومیت زدائی و رسیدگی به درخواست عده ای از نمایندگان برای بررسی اقدامات دولت در بازنگری مناطق کمتر توسعه یافته برای برنامه هفتگی این کمیسیون پیش بینی شده است.

استماع گزارش رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در خصوص حوزه های صنعت و معدن، پیش نویس برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران و  انتخاب داوطلبان این کمیسیون برای عضویت در شورای عالی استاندارد، شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، هیات واگذاری فعالیت ها و بنگاههای دولتی به بخش غیر دولتی، شورای عالی صنایع دریایی، شورای عالی فضایی، شورای اجرایی فناوری اطلاعات و شورای عالی معادن در دستور کار کمیسیون صنایع ئ معادن قرار خواهد گرفت.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیته مباحث اداری و ساختار مجلس و رسیدگی به طرح الحاق یک تبصره به ماده۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستور کار کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس است.