اخبار

عملیات اجرایی شهرک دامپروری شهرستان نیر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مجله خبری کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در آیین کلنگ زنی شهرک دامپروری نیر با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای احداث این شهرک گفت: با احداث و راه‌اندازی این مجتمع، سالانه بیش از چهار هزار تن شیر خام و ۷۲ تن گوشت قرمز تولید شده و برای تعداد ۱۰۰ نفر نیز اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

شهرستان نیر در استان اردبیل دارای ۱۴۵ هزار هکتار اراضی است که حدود ۶۴ هزار هکتار آن توسط کشاورزان کشت شده و بهره‌برداری می‌شود.



منبع اخبار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: شهرستان نیر در حال حاضر دارای ۱۲ واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت اسمی ۴۲۵ راس دام مولد، ۱۳ واحد پرواربندی گوساله دورگه با ظرفیت اسمی یک هزار و ۷۵۵ راس، ۲ واحد پرواربندی بره با ظرفیت اسمی ۷۰۰ راس، ۱۶ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت اسمی ۲۹۹ هزار و ۳۵۰ قطعه، یک واحد مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت اسمی ۲۷ هزار و ۲۸۰ قطعه و چهار واحد ایستگاه جمع‌آوری شیر با ظرفیت اسمی ۲۲ تن در روز است.

وی بیان کرد: اقدامات اولیه احداث شهرک دامپروری شهرستان نیر در سال ۱۳۸۷ آغاز شده و به دلیل نبود اعتبار به حالت راکد درآمده بود که با تامین اعتبار از محل اعتبارات نقدی شرکت شهرک‌های کشاورزی به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد ریال، احداث زیرساخت‌های شهرک آغاز شده است.

نادر تقی‌زاده افزود: شهرک دامپروری شهرستان نیر در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار با ظرفیت مولد ۵۰۰ راس گاو اصیل شیری در اراضی روستای ویرثق در حال احداث است و در مدت یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.