اخبار

فرهنگی که باید در مصرف محصولات کشاورزی جا بیفتد مجله خبری کشاورزی

اگر به شکلی مسئولانه توسعه یابد، این نوع هوش مصنوعی میتواند بدون اضافه کردن به تخریب آب و هوا و محیط زیست، به آینده ای موفق برای همه کمک کند. این وضعیت باید تغییر کند غولهای فناوری، دولتها و جامعه مدنی باید با دانشمندان پایداری همکاری کنند تا اصول محکمی را توسعه دهند که پیشرفت هوش مصنوعی را به سمت پایداری برای همه هدایت کند. این ممکن است برای شرکتهای بزرگ و صاحبان ثروتمند زمینها مشکلی نباشد، اما میتواند بسیاری از کشاورزان، به ویژه شرکتهای کوچک در اقتصادهای نو ظهور را جا بگذارد. این می تواند خوب و بد باشد، اما قانون کلی این است که اگر یک مزرعه دارای مشکلات زهکشی باشد، ساقه ها بخشی از این مشکل را برطرف می کنند.

روش کشت ایروپونیک یا هواکشت، در فضای غیر باز و بدون نیاز به خاک است. در نهایت نیز این محفظه با استفاده از آبریزی که دارد محلول را به مخزن اصلی آن باز میگرداند. زو و همکاران (2006) برای ارزیابی توسعه کشاورزی پایدار در چین از 96 سنجه استفاده کردند و در نهایت میزان پایداری در هر منطقه را مشخص کردند. کشت نخست برنج در مازندران با استفاده از ذخایر منابع آبی پایدار شامل سدها ، آببندان ها و چاه ها انجام می شود ، اما کشت دوم به طور کامل به روان آب رودخانه ها ، نهرهای کشاورزی و آببندان ها وابسته است.

بر اساس آمارها، در سال زراعی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، سطح زیر کشت محصولات زراعی در ایران حدود ١٢ میلیون هکتار گزارش شده که در این بین، سطح زیر کشت گندم بیش از ۶ میلیون هکتار بوده است. در سال های اخیر، پذیرش فناوری های جدید در بخش کشاورزی ، شیوه های برخورد کشاورزان با محصولات زراعی و مدیریت مزارع را تنظیم کرده است. امکان شناسایی محتوای پوشش گیاهی، مقدار گیاهان پژمرده و سلامت کلی گیاهان را فراهم می کند. مواد غذایی مورد نیاز گیاهان در دو گروه مختلف عناصر پرمصرف و عناصر ریزمغذی (میکرو المنتها) تقسیمبندی می شود. در رده بعدیT عناصر کلسیم، منیزیم و گوگرد که به عناصر پرمصرف ثانویه معروف هستند، قرار دارند. این نانوذرات سبب آرام رها شدن سموم درون خاک می شوند و به این ترتیب سموم مدت زمان بیش تری در خاک می مانند و سبب کاهش چشم گیر آفات و علف های هرز در مزرعه می شوند. در سالهای نه چندان دور برخی از قطعات همچون موتور، گیربکس و فاینال از کشورهای خارجی تهیه میشد اما بر اساس سیاست حمایت از تولید داخلی، کمک به افزایش اشتغال در کشور و کاهش نرخ بیکاری، شرکت کمباینسازی ایران با اقدام نسبت به شناسایی و برقراری ارتباط با تأمینکنندگان داخل کشور و انجام تبادل اطلاعات فنی، موفق به تأمین قطعات مذکور از داخل کشور با بهرهگیری از توان متخصصان ایرانی شد.

حمیدیان با اشاره به مکانیزم خرید تضمینی و قیمت گذاری محصولات کشاورزی بیان کرد: متاسفانه تصمیماتی در این حوزه در کشور اتخاذ شده است که علی رغم تعدیل دوباره اما هنوز با قیمت واقعی فاصله دارد. برای کشت گلخانه ای راههای زیادی وجود دارد که به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.با مجله حقوقی دادمان همراه باشید. بنابراین کشاورز می تواند مقدار مورد نیاز آب را در مناطق خشک استفاده کند. با توجه به اینکه کشاورزان مجبور نیستند کل مزرعه را درمان کنند، بلکه فقط با مناطق خاصی سروکار دارند، آنها می توانند به صرفه جویی در هزینه، تلاش و زمان برسند. در حال حاضر ۴۱۴ تشکل فعال مرتبط با بخش کشاورزی، ۴۴۳ نظام صنفی کارهای کشاورزی، ۶۶ اتحادیه شرکت تعاونی تولید روستایی فعال هستند؛ در حالی که اساسا در سال ۱۳۵۶ به جز معدودی شرکت های تعاونی تولید روستایی، هیچ یک از این تشکل ها وجود خارجی نداشته اند. تولیدی ادوات کشاورزی نوین صنعت آذربایجان با نزدیک به نیم قرن تجربه و تلاش بی وقفه ی نیروهای مجرب و کارآمد در رساتای تولید گسترده انواع تریلی کشاورزی، خرمن کوب، تانکر، علوفه خردکن، آسیاب و غیره به عنوان یکی از برترین قطب صنعتی و بازرگانی تولیدات ادوات کشاورزی با بالاترین کیفیت و مرغوبترین محصولات در ایران شناخته شده است.

محل مناسب احداث چنین زیرساختهایی برای هر محصول در قطبهای تولید آن است و تجربه در دنیا نشان داده که نقش تعاونیهای تولید باید پررنگتر شود. به نظر شما دولت اینجا میتواند ورود پیدا کند و مثلا وامهایی برای احداث سردخانه، انبار، خرید ماشینآلات حملونقل و غیره اختصاص دهد یا حتی سایتهایی برای پیشفروش محصولات کشاورزی توسط کشاورزان به میادین اصلی میوه و ترهبار ایجاد کند؟ معمولا شرکتهای گلخانهای رو به رشد، امکانات خود را در نزدیکی مراکز شهری قرار میدهند تا از موقعیت افراد محلی و تقاضای روزافزون آنها برای فروش بیشتر استفاده کنند. در واقع شما کارهای بیشتری را برای خود ایجاد می کنید. ایجاد سازوکارهای جدید در کشاورزی مدرن یکی از راهبردهای تعریف شده برای همکاران و متخصصان هستهای در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هستهای البرز است که انشاءالله با رویکردی نوین بتوانیم به یاری قشر عزیز و زحمتکش کشاورز در کشور بشتابیم. باید با احتیاط اظهار نظر کنم اما وضعیت فعلی کشور ما به گونهای است که یک سال گوجه، سیب زمینی و پیاز به وفور یافت میشود و در سال دیگر نیازمند واردات در این حوزه هستیم. اما چگونگی تنظیم درجه حرارت در گلخانهها بستگی به سیستم گرمایی دارد. 12-رطوبت و نور مورد نیاز قابل تنظیم است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به افزایش تولیدات در برخی محصولات از جمله زعفران، مرکبات و سیب طی سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان تولید زعفران از 350 تن، در سال جاری از مرز 500 تن عبور کرد و تولید سیب نیز به فراتر از 400 میلیون تن رسید. معاون امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، به خرید تضمینی خرما، سیب صنعتی و زعفران اشاره کرد و گفت: ورود ما امسال به سیب صنعتی باعث شد که از کاهش منافع تولیدکنندگان جلوگیری شود و تمام سیب های خریداری شده بدون ضایعات فرآوری و با ارزش افزوده بالا وارد چرخه مصرف شود. این سیستم آبیاری با جلوگیری از ورود ﻋﻠﻒﻫﺎی ﻫﺮز ﺑﻪ ﻣﺰرﻋﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺟﺮﯾﺎن آب، باعث میشود تا آب ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ﻧﯿﺎز ﮔﯿﺎه در اﺧﺘﯿﺎرش ﻗﺮار گیرد و از روان ﺷﺪن ﻫﺮزآب در ﺳﻄﺢ ﻣﺰرﻋﻪ و ﺷﺴﺘﻪ ﺷﺪن ﺧﺎك از ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی به عمل آید. هوش مصنوعی باید مسئولیت پذیری داشته باشد، نه تنها به این منظور که درک کنیم چگونه تصمیمات خود را میگیرد و بدون هیچ گونه تبعیضی عمل میکند، بلکه همچنین به این منظور که باعث شود تا مسائل زیست محیطی بدتر نشود. از این رو استفاده از مدلهای پیش بینی کننده فعلی ما بر اساس دادههای تاریخی باعث میشود پیش بینیها و توصیههای آن برای یک محیط زیست شناختی جدید و آشفته نا مناسب باشد.

،گفت: بنده بحث تغییر الگوی کشت را با بازنگری در کل مقوله کشاورزی کشور ترکیب میکنم چرا که الگوی کشت فقط یکی از سه مساله رو در روی کشاورزی ایران است و نه همه آن. در حال حاضر، در شهر «زواره» اصفهان برخی از کشاورزان به دلیل کمآبی، به سمت بومگردی که اتفاقا برای توسعه گردشگری در این منطقه نیز ضروری است، گرایش پیدا کردهاند که درآمد بیشتری از کشاورزی را برای مردمان این شهر ایجاد کرده است. وی میافزاید: در سالهای اخیر با ترغیب کشاورزان و اعطای تسهیلات به آنها، سطح زیرکشت گلخانهای از هزار و ۱۶۰ هکتار به دو هزار هکتار رسیده است که بدین لحاظ یزد پس از استانهای تهران، کرمان و اصفهان در رتبه چهارم قرار دارد. کرماننو-نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در پی ورود سامانه «مونسون» و وقوع خسارت شدید به محصول خرمای باغداران جنوب کرمان با درخواست و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی فردا چهارشنبه قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی به جنوب کرمان میآید. تصویب شورای عالی خواهد بود. این یک معمای دمایی است که به دلیل پس ماندِ زیاد، ایجاد می شود، به این معنی که خاک شما اگر در معرض نور خورشید باشد معمولاً خنک تر از حالت عادی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد قربانی سرپرست معاونت برنامهریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دولت جدید یکی از محورهای کلیدی وزارت جهاد کشاورزی بر محور کشاورزی قراردادی قرار گرفته است و هدف ما در وزارت جهاد کشاورزی، رسیدن به قدرت و اقتدار غذایی سایت agriculture-na در منطقه است. بخش کشاورزی، به عنوان محرک رشد اقتصادی، به ویژه در کشورهای در حال توسعهٔ فقیر مطرح بودهاست و «کشاورزی» نقش مهمی در تولیناخالص داخلی و اقتصاد روستایی ایفا کرده و بخش قابل ملاحظهای از جامعهٔ فقیران را تحت تأثیر قرار میدهد. سطح رطوبت و سطح مواد مغذی همه باید به دقت کنترل شود و با دقت باید بتوانید با استفاده از این روش، برداشت های رکورد داری را به دست آورید. از طرفی تأمین کمباین توسط افراد محلی سبب صرف درآمد ناشی از برداشت غلات هر منطقه در همان منطقه خواهد شد که این مهم ایجاد تناسب در توزیع درآمد مناطق روستایی و ایجاد پتانسیل سرمایهگذاری از محل سود و درآمد فعالیت کمباین را به دنبال دارد. اگر در هر منطقه و اقلیم محصولی متناسب با همان ناحیه در گلخانه کشت شود بهره وری تولید افزایش می یابد. از سال ۱۳۸۹ به منظور جبران برخی از نواقص این قانون نظیر کاهش بار مالی دولت در خرید، فروش، نگهداری و حمل و نقل گندم و تعیین مناسب قیمت گندم ذیل ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی سیاست قیمت تضمینی تصویب شد.

لازم نیست که یک فرد متخصص باشد تا ببیند که این تکنولوژی های مدرن کشاورزی چگونه مفهوم کشاورزی را تغییر داده است و باعث سودآوری، کارآیی، ایمن و ساده تر آن می شود. اما این اتفاق نخواهد افتاد تا زمانی که بازی کنان کلیدی، فرضیات ساده خود را در باره هوش مصنوعی مورد تجدید نظر قرار دهند. برای این که این اتفاق بیفتد، افرادی که این فناوری را ایجاد کرده و تنظیم میکنند، باید در باره برخی فرضیات ساده در باره نحوه هوش مصنوعی آینده سیاره ما فکر کنند. از شرکتهای کشت و صنعت و کشاورزانی اطلاع دارم که از شبکههای بسیار خوب آبیاری در ایلام، خوزستان و کرمانشاه برخوردارند؛ اما به دلیل بیاطلاعی از نحوه کار با این سیستم، کل شبکه تخریب شده است. یکی از کاربردهای بسیار زیاد هوش مصنوعی، درک الگوها در مقادیر زیادی از دادههاست. تولید کمباین جدید 1060 یکی از اقدامات ارزشمند شرکت کمباینسازی ایران که در سال 1397 رقم خورد، نوآوری در محصول کمباین 1055 و تبدیل آن به کمباین 1060 بوده است. شرکت کمباینسازی ایران در سال 1395 موفق به ایجاد خط تولید سیستمهای آبیاری شد.

اطمینان حاصل کنید که به آرامی با سرعت 5 مایل در ساعت می کارید زیرا این امر اطمینان می دهد که بالا و پایین رفتن در ردیف های کاشت، بر روی کنده ها و نخاله ها، اثر چرخ فلکی ایجاد نمی کند. اکبر عبدی قاضی جهانی ادامه داد: کشاورزی، بهعنوان تأمین کننده اصلی غذای مورد نیاز مردم جامعه در دهههای اخیر، شاهد پیشرفتهای شگرفی بوده و توانسته با افزایش کمیت تولیدات، سهم مهمی را در افزایش امنیت غذایی ایفا کند؛ توجه به مصرف نهادههای مختلف در سالهای اخیر به منظور اطمینان از کیفیت و سلامت مواد غذایی بهطور جدی مورد توجه مسئولان و برنامه ریزان بخش کشاورزی و مردم قرار گرفته است. ما قبلاً شاهد تنشهایی در بین کشاورزان در ایالات متحده و شرکتهای بزرگ فناوری بودهایم که میخواستهاند از داده های کشاورزان استفاده کنند تا محصولات و خدمات کشاورزی ارزشمندتری ایجاد کنند. 1. سیستم مرکزی: استفاده از سیستم شوفاژ برای گلخانههای بالای 0.4 هکتار که از بخار آب داغ استفاده خواهد کرد. گیاه به حدود ۱۶ عنصر غذایی ضروری جهت رشد و توسعه نیاز دارد که عناصر پرمصرف اولیه را در اصطلاح NPK مینامند که شامل سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم است.

کودهای مورد استفاده در کشاورزی را نیز میتوان در دستهبندیهای مختلف قرار داد. در ادامهی این مقاله از شرکت گلخانه سازی نهال رویش، تفاوت کشت سنتی و گلخانه را بیان شما توضیح میدهیم. در این مقاله خواهیم دید که چگونه اگر هوش مصنوعی مسئولانه توسعه یابد میتواند از عهده وضعیت اضطراری آب و هوایی برآید. گروه تولیدی نوین صنعت آذربایجان با اخذ مجوزهای مورد نیاز از وزارت صنایع و معادن و با همکاری مهندسین کنترل کیفیت در جهت ارتقا کیفیت محصولات و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گام برداشته است. وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA). در ایالات متحده، شرکتهای فناوری این موضوع را تشخیص داده و شروع به کار بر روی فناوری های کشاورزی کرده اند که می توانند برای کمک به کشاورزان در این بخش مورد استفاده قرار گیرند. در آزمایشات صورت گرفته بین کشاورزان در ایالات متحده، آنها به طور قطعی دریافتند که در مقایسه با کشاورزان دقیق که از این فناوری ها استفاده می کنند عدم استفاده از تجهیزات، به محصول آسیب می رساند. خاک مناسب برای رشد این گیاه باید همواره دارای رطوبت 40 درصدی به بالا باشد. این روش برای گیاهانی بزرگ مناسب نیست.

اما او درباره چگونگی استفاده از کود در اراضی ایران توضیحی نداده است. اطلاعات به دست آمده در این بازرسی اهمیت زیادی در برنامه کاشت بذر دارد، حتی بعد از کاشت بذر از این اطلاعات در زمینه آبیاری و مدیریت موجود در خاک استفاده میکنیم. سیستم آبیاری تحت فشار سنترپیوت مزایای بسیاری دارد که ﺻﺮﻓﻪﺟﻮﯾﯽ در ﻣﺼﺮف آب، اﻓﺰاﯾﺶ راﻧﺪﻣﺎن آﺑﯿﺎری ﺗﺎ ﺣﺪود 90 درصد و در نتیجه افزایش سطح زیر کشت از جمله این موارد به شمار میرود. در این راستا با همت و تلاش کارکنان، کارشناسان و متخصصان شرکت به ویژه تیم خبره طراحی، کمباین 1060 با مزایای منحصر به فردی در مقایسه با کمباین 1055 به بازار عرضه شد. رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: سرمایه گذاران می توانند از بین لیست پیمانکاران واجد شرایط (موجود در مدیریت های جهادکشاورزی و بانک) انتخاب کنند و در این راستا برای ایجاد وحدت رویه باید معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات به بانک به همراه نام پیمانکار انتخابی باشد. کودهای NPK با نسبتهای مختلف عناصر جهت تأمین نیاز گیاه در فازهای مختلف رشد و کودهای حاوی عناصر پر مصرف ثانویه و ریزمغذیها بصورت تک عنصری یا مخلوطی از چند عنصر وجود دارند.

همچنین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با کارمزدهای یارانهدار سبب شده تا بسیاری از چالشهای برداشت غلات کشور مانند ریزش محصول به دلیل فرسودگی کمباین، هزینههای سنگین حمل و نقل و جابه جایی کمباین در فصل برداشت و نیز گسترش آفات و بیماریهای گیاهی به دلیل استفاده از کمباینهای غیر بومی کاهش یابد. کاشت یکنواخت مزرعه شما در زمان برداشت محصول، نتیجه مطلوبی به بار خواهد آورد. ذرتی که برای علوفه استفاده میشود وقتی برداشت میشود که گیاه سبز است و میوه نارس است. و توسعه هوش مصنوعی برای استفاده در حملات سایبری میتواند تشخیص حملات و از بین بردن نرم افزارهای مخرب را سختتر کند. ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪهای ﮐﺎرﮔﺮی به دلیل پایین بودن نیاز کارگری دستگاه، مزیت دیگری است که باعث میشود کشاورزان نسبت به تجهیز مزارع خود به سنترپیوت اقدام کنند، چرا که یک نفر ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﭼﻨﺪ دﺳﺘﮕﺎه را به طور ﻫﻤﺰﻣﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ کند. در این راستا محصولات شرکت کمباینسازی ایران در سال جاری با وام اشتغالزایی به کشاورزان عرضه شده است، همچنین به دلیل اینکه بیشتر مشتریان محصولات این شرکت از کشاورزان در سطح اجتماعی متوسط به پایین جامعه هستند، لذا تولید و ارایه محصولات مذکور باعث ایجاد اشتغالزایی در قشر محروم جامعه شده است.

در این تحقیق زمین های ایران از لحاظ مطلوبیت به ۶ دسته تقسیم شد. تکنولوژی های مدرن کشاورزی : از آنجا که اطلاعات مکانی مبتنی بر مکان هستند، نرم افزار GIS از نظر کشاورزی دقیق به ابزاری فوق العاده مفید تبدیل می شود. کشاورزان ضمن استفاده از نرم افزار GIS می توانند تغییرات فعلی و آتی بارش، دما، بازده محصول، سلامت گیاه و … از طرف دیگر، Rebounder به مراتب برای استفاده در خاک های مرطوب مؤثرتر است زیرا در روند کاشت مستعد گرفتگی نیست. اگر Keeton Seed Firmer ندارید، یکی دیگر از گزینه های محبوب در میان کشاورزان، Rebounder Schaffert است. این راه حل ساده می تواند، اگر خوش شانس باشید، شما را در طول فصل کاشت با کمترین نیاز به رعایت نکات باقی مانده در لیست مواجه سازد. رعایت حقوق مصرفکننده گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرفکنندگان در سال 1396 وزارت صنعت، معدن و تجارت هر ساله بر اساس آییننامههای مربوطه نسبت به ارزیابی شرکتهای متقاضی دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرفکننده، اقدام میکند و به این منظور شرکتها را بر اساس محورهای قیمت، کیفیت، توزیع و خدمات قبل، حین و پس از فروش، اطلاعرسانی مناسب به مشتری و کسب رضایت مشریان مورد بررسی قرار میدهند که در صورت کسب حد نصاب لازم، گواهینامه رعایت حقوق مصرفکننده به شرکت مربوطه اعطا میشود.

او با تأکید بر اینکه توجه به تولید محصولات ارگانیک در استان فارس حائز اهمیت است، گفت: استان فارس در حوزه تولید مرکبات، انجیر، پسته، زعفران و خرما با نگاه ارگانیک جایگاه ارزشمندی دارد اما متأسفانه از این فرصت هم به خوبی استفاده نشده است. وی با بیان اینکه برای بخش کشاورزی در استان فارس چهار مأموریت ترسیم شده است، گفت: این چهار مأموریت که با هدف سهلالوصول کردن مسیر برای تولید محصولات کشاورزی تعریف شده بر عهده فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی گذاشته شده است. میزان تولید تخم مرغ در ایران بیش از 750 هزار تن است وتمام نیاز کشور در داخل تامین میشود و از ابتدای سال جار تاکنون بیش از 6 هزار تن به چهار کشور عراق، افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان صادر شده است. برخی از زارعان کشاورزی بدون خاک ورزی، سال به سال یک محصول را کاشت می کنند و ظاهراً هیچ مشکلی هم وجود ندارد.