اخبار

فعالیت ۳۸ هزار خانوار خراسان جنوبی در فصل برداشت زرشک

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با ۲ شرکت هواپیمایی صحبت شده که محصولات زرشک و زعفران را در پذیرایی سفر انجام دهند و پیشنهاد می‌کنیم در اولین مراسم جشنواره این تفاهم‌نامه با پیگیری استاندار منعقد شود.

وی گفت: زرشک ۲۵۰ سال قدمت دارد و برگزاری جشنواره زرشک با کمک بخش دولتی و خصوصی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش مجله خبری کشاورزی مهدی جعفری عصر یکشنبه در نشست دست‌اندرکاران جشنواره ملی زرشک با استاندار خراسان جنوبی افزود: جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهر ماه همزمان با فصل برداشت زرشک در پنج شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

جعفری ثبت روز ملی زرشک، بازاریابی در جام جهانی قطر، افزایش پروازها در مدت جشنواره و دعوت میهمانان ملی و بین‌المللی را از مهمترین پیشنهادها ذکر کرد.

سلمان اسحاقی با بیان اینکه افتتاح مرکز ترویج زرشک در این جشنواره مورد تاکید قرار گیرد افزود: شهرستان‌ها محور باشند تا در طول سال زرشک به‌صورت محوری و ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اولین بار است که جشنواره ملی زرشک در همه شهرستان‌های دارای این محصول راهبردی برگزار می‌شود و تبعیض و دوگانگی را در استان شاهد نیستیم که به‌طور حتم این تصمیم نقش مهمی در معرفی استان خراسان جنوبی و ظرفیت‌های بی‌شمار آن دارد.



منبع اخبار

وی کمک به معیشت کشاورزان و فروش محصول، کمک به افزایش قیمت فروش با افزایش تقاضا، ایجاد شور نشاط و امید در بین زرشک‌کاران، ایجاد دغدغه بین مسوولان ملی به جهت حمایت از زرشک‌کاران و تاکید بر نقش هویتی زرشک را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره ملی زرشک عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: پنج شهرستان قاینات، زیرکوه، درمیان، بیرجند و سربیشه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت زرشک را دارند و ارزش ریالی این محصول در استان بیش از چهار هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با تاکید بر اینکه جشنواره باید ماهیت فناورانه و دانش‌بنیان داشته باشد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به‌خوبی می‌توانند محصولات راهبردی استان شامل زرشک، عناب و زعفران را معرفی کنند.

وی گفت: باید در حوزه اقتصاد به زرشک‌کاران نشان دهیم که جشنواره بعد اقتصادی دارد و اگر برای کشاورزان ابعاد اقتصادی تبیین نشود، اقناع نخواهند شد.